Abu Dhabi

28-06-2008 18:34 41 berichten
Van de winter gaan wij (mijn man en zoon van 5 en ik) naar Abu Dhabi, ik denk een week of 10 dagen.

Tips? Leuke wetenswaardigheden? Do's en don'ts?

Spui alles maar wat je kwijt wilt, goed of slecht, meevallers en tegenvallers.

Een concrete vraag nog; hoe lang vliegen we erover? Ik heb al gezocht en de ervaringen varieren van 5 tot 6,5 uur voor een direkte vlucht en met een tussenlanding in Quatar 8,5 uur.

Wie weet hoe het echt zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ooit een tussenlanding gemaakt. Lang geleden, maar ik geloof dat het om en nabij de 6 uur vliegen was.

Ben wel het vliegtuig uitgeweest, maar we mochten niet van de luchthaven af, dus helaas geen tips.
Dubai ligt er praktisch naast!

Beide plaatsen zijn prachtig, de shoppingmalls zijn immens, het contrast tussen traditioneel gebouwde huizen en moskeeën en de moderne architectuur zijn in beide steden prachtig!

Ik heb zelf boven in het Burj Al Arab gegeten, aanrader!

Het WildWadiWaterpretpark ligt daarnaast en is ook erg leuk, vooral voor jullie zoon. Ik zag vanmiddag nog de opening van het nieuwst indoorski-centrum in Dubai op Discovery, PRACHTIG! Vooral om even af te koelen want het is er bloody hot.

Abu Dhabi en Dubai lijken erg op elkaar, er tussen in langs de snelweg ligt het HardRockCafe, mocht je een verzamelaar zijn.

Ik vind de Arabische Emiraten erg surrealistisch en alles is aangelegd en bedacht maar zo gedurft! De mensen zijn er uiterst vriendelijk en gastvrij en je zult af en toe echt met je mond open lopen van verbazing (Pakistani's die de snelweg vegen, oproepen voor het gebed in een shoppingmall, de meest prachtige vrouwen zitten onder al die burka's; tip; ga eens naar het openbaar toilet in zo'n shoppingmall, daar zie je de meiden en vrouwen zonder burka om zich te wassen voor het gebed)

Rest mij te zeggen;

heel veel plezier en geniet ervan!

Vraag: Hoe kom je bij Abu Dhabi, werk? of puur vakantie?

Groetjes
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Dank je! Wat leuk dat je zo enthousisat bent. Leuk om te horen. Wegens de hitte gaan we ook van de winter (of in het voorjaar, we zijn nog een beetje aan het dubben). Het is er nu zo'n 40 graden en de temperatuur loopt komende 2 maanden op tot 50, dus we blijven er nu even weg.

Mijn beste vriendin is er vorige maand heen verhuisd met haar man, en we kunnen elkaar eigenlijk niet missen

NU weet ik ook heus wel dat zij de leuke plekjes van de winter vast allemaal al wel weet maar he, ik woon mijn hele leven al in Nederland en krijg nogsteeds goede tops. Vandaar dat ik hier ook de mening van andere graag wil horen, wie weet kan ik mijn vriendin nog verbzen met mijn kennis dat van dat hardrock cafe weet ze vast nog niet !

Dubai ligt op ongeveer anderhalf uur rijden inderdaad en omdat mijn man fervent snowboarder is zullen we vast de baan op gaan; een belevenis op zich natuurlijk.

We verblijven bij mijn vrindin thuis die een huis heeft met eigen zwembad en met 5 slaapkamers met elk een eigen badkamer, dus hoteltips hoeft niet eigenlijk. Het is een hotel op zich bijna

Erg leuk om te lezen; keep 'em coming!
Anyone?
De reis gaat vormen aannemen, en ik zou graag nog even dit topic omhoog halen voor wat specifieke vragen (volgens mij zit ik hier gewoon gezellig in mezelf te lullen maar goed; ik waag het erop)

We willen graag met de kerst daarheen en dan is het daar hoogseizoen. Dure tickets dus. Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met vliegen op Dubai en dan met de taxi naar Abu Dhabi, of dat er ervaringen zijn met goedkoper boeken door slimmigheidjes (de tip die ik al kreeg was 3 keer 1 ticket boeken ipv 1 keer 3, en vliegen via een andere luchthaven kan ook lonen; alleen als we van Dusseldorf vliegen dan is dat wel goedkoper maar hebben we toch een tussenstop in Amsterdam. Tips zijn welkom. Ook nog steeds tips over het land zelf want ik spreek mijn vriendin niet zo heel erg vaak en wil toch wel wat leuke stekken weten voordat we gaan.
Ik ben de afgelopen jaren een aantal keer voor kortere en langere tijd in Abu Dhabi geweest voor werk. Ik vond het de eerste keer een enorme cultuurschok, maar hoe vaker ik er kwam, hoe meer ik het ben gaan waarderen. Het is een hele aparte mix van religie en extreem kapitalisme. Het verschil tussen Dubai en Abu Dhabi vond ik - vooral de eerste paar keren (2006) - dat Dubai duidelijk gekozen heeft voor de glitter en glamour en Abu Dhabi lijkt een beetje te twijfelen. De laatste keren dat ik er was, begin dit jaar, was dat verschil al minder. Ook in Abu Dhabi wordt als een gek gebouwd.

Ik was er voor werk en heb helaas maar heel erg weinig tijd gehad om echt rond te kijken. Na werktijd even naar een van de malls (Marina Mall vond ik de mooiste) voor een kop koffie, 's avonds als het niet meer zo heel warm was (valt overigens in de winter mee - ±25 - 30°C) lekker slenteren over de Corniche, of gewoon ergens op een bankje gaan zitten en mensen kijken.

De mensen zijn inderdaad heel vriendelijk. Ik, als vrouw alleen, heb me daar geen moment onveilig gevoeld.

Gelukkig heb ik 1x een woestijntrip kunnen maken. Met een fourwheeldrive met ervaren chauffeur ga je dan dune- of wadibashen. Hartstikke gaaf, zandheuvel op en af, net een achtbaan! Daarna ga je naar een bedoeinenkamp voor een barbecue en buikdanseressen en waterpijp roken (aanrader! appeltabak!). Ik moet zeggen dat dat bedoeinenkamp niet echt mijn ding is, maar de woestijn vond ik geweldig.

Als je meer tijd hebt (ben even vergeten hoe lang je ging), is kamperen bij Liwa Oasis, of in het Empty Quarter (door insiders het (not so) Empty Quarter genoemd) een aanrader. Zelf niet gedaan, maar mijn baas en zijn gezin en veel van mijn collega's daar gaan in de winter regelmatig kamperen in de woestijn en dan lekker zandsurfen enzo.

Verder... de Cultural Foundation is leuk, met vaak interessante tentoonstellingen of voorstellingen.

Vliegreis... moet ik even nadenken. Ik vertrok hier altijd om half 2 's middags en kwam dan om een uur of 11 's avonds daar aan met een tussenstop in Bahrein. KLM. Inderdaad zo'n 7-8 uur, geloof ik. Vond het altijd wel meevallen. Terugweg was een nachtvlucht zonder tussenstop.

Ben benieuwd hoe je het gaat vinden! Ik zou er best nog eens naar toe willen over een paar jaar om te kijken wat er allemaal veranderd is. Het gaat zo hard daar!

Groetjes,

Capricorn
Oh, taxi, vroeg je nog.

Je hebt er standaard taxis, die zijn wit met een gouden streep (hé, je bent een rijk land of niet, hè!). Die zijn goedkoop (veel goedkoper dan hier), maar vaak slecht (geen autogordels, geen airco, chauffeurs rijden gevaarlijk).

Zeker als je van Dubai naar Abu Dhabi wil met de taxi kan ik je aanraden om een taxi van Al-Ghazal of Fast-Limo te nemen. De weg tussen Dubai en Abu Dhabi is erg gevaarlijk en ze rijden met hun grote SUVs als gekken daar. Afgelopen januari was ik er en was het mistig 's ochtends en is er een kettingbotsing geweest waar +200 auto's bij betrokken waren!
quote:dalida schreef op 28 juni 2008 @ 19:29:

Ik heb er ooit een tussenlanding gemaakt. Lang geleden, maar ik geloof dat het om en nabij de 6 uur vliegen was.

Ben wel het vliegtuig uitgeweest, maar we mochten niet van de luchthaven af, dus helaas geen tips.

Same here.

Oh ja, wel leuk om te zien, de dames-wc op 't vliegveld. Niet alleen staat er 'n symbool op van een vrouw zoals wij dat gewend zijn, maar er staat ook 'n symbool van 'n gesluierde vrouw naast.
quote:Applelicious 81 schreef op 28 juni 2008 @ 19:43:

Het WildWadiWaterpretpark ligt daarnaast en is ook erg leuk, vooral voor jullie zoon. Ik zag vanmiddag nog de opening van het nieuwst indoorski-centrum in Dubai op Discovery, PRACHTIG! Vooral om even af te koelen want het is er bloody hot.

Dat meen je niet .....

Een wildwaterpretpark en een indoor skibaan in zo ongeveer het heetste en droogste land ter wereld. Hoe decadent kan een land zijn .

Ik geloof toch dat ik - als ik wil zwemmen of skieën - een andere vakantiebestemming zoek .....
Die indoor skibaan heeft zelfs een stoeltjeslift en een hotel halverwege!!!!!
Wat betreft de vlucht met KLM naar Dubai. Ik heb er vanmorgen met de KLM over gebeld en ze kunnen geen goed antwoord geven dus heb er nu over gemaild naar de klantenservice.

Een retour Dubai vanaf Dusseldorf ( met een overstap en 6 uur wachten op Schiphol) kost in de periode dat ik wil gaan 515 euro en een retour vanaf Schiphol (zelfde vliegtuig) bijna 800.

De KLM staat niet toe dat je het stuk Dusseldorf- Amsterdam niet meevliegt.

Waarom, dat kunnen ze dus niet vertellen.

Ik wil zelf naar Oman vliegen maar dacht dus ook een goedkopere optie te hebben op deze manier....
Omdat je boekt vanaf Dusseldorf en daar dus ook moet inchecken, anders word je van de vlucht afgehaald.
Heb je al gekeken vanaf Brussel?

Turkish Airways vlieg vanaf daar met 'n tussenlanding in Istanbul naar Abu Dhabi voor ca. 583 euro retour.
Ik snap dat je van de vlucht wordt gehaald maar ik snap niet waarom...

Je moet 6 uur op schiphol doorbrengen en daar bij de transit balie een nieuwe boarding pass krijgen.

Dit omdat de mensen in Amsterdam nog niet kunnen inchecken als je in Dusseldorf staat (10!!!!uur voor het vertrek uit Amsterdam).

Als je in een restaurant een vijf gangen diner besteld voor bijvoorbeeld 90 euro is het toch ook aan jou om de soep over te slaan?

Dan zal geen enkele restaurateur toch zeggen:"Omdat het nu een 4 gangen menu is geworden moet je 130 euro betalen ipv 90".

Leg me de logica dus eens uit.....
Ik woon in Dubai en ben dus ook regelmatig in Abu Dhabi geweest. Capricorn had een paar goede tips. De Cultural Foundation, de Corniche en Liwa zijn inderdaad aanraders. Verder is het leuk om een rondje door de souks te lopen en een kijkje te nemen bij de dhow warf (daar kun je nog zien hoe deze oude boten worden gemaakt). Probeer als je tijd hebt ook de grote moskee te bezoeken. Deze moskee is open voor niet-moslims en je krijgt er goede uitleg over de Islam.

Als je een dagje naar Dubai komt, kun je (heel fout) een ticket voor de Big Bus Sightseeing Tour kopen. Je ziet dan echt de hele stad zonder dat je moeilijk hoeft te doen met taxi's en zo. Mijn ouders vonden dat in ieder geval erg leuk.

Er is trouwens gewoon een busverbinding tussen Dubai en Abu Dhabi, dus je hoeft niet per se met de taxi...

De goedkoopste vliegverbinding naar Dubai is meestal via Milaan (met Al Italia). Naar Abu Dhabi vliegen is altijd wat duurder, maar wel zo makkelijk. Op het vliegveld is het namelijk altijd erg druk en je komt vaak op vreemde tijden aan - lastig als je dan ook nog verder moet reizen.
quote:neele schreef op 07 september 2008 @ 15:07:

Ik snap dat je van de vlucht wordt gehaald maar ik snap niet waarom...

Je moet 6 uur op schiphol doorbrengen en daar bij de transit balie een nieuwe boarding pass krijgen.

Dit omdat de mensen in Amsterdam nog niet kunnen inchecken als je in Dusseldorf staat (10!!!!uur voor het vertrek uit Amsterdam).

Als je in een restaurant een vijf gangen diner besteld voor bijvoorbeeld 90 euro is het toch ook aan jou om de soep over te slaan?

Dan zal geen enkele restaurateur toch zeggen:"Omdat het nu een 4 gangen menu is geworden moet je 130 euro betalen ipv 90".

Leg me de logica dus eens uit.....

Ik denk dat het niet kan omdat het anders te ingewikkeld wordt. En nu ik er verder over nadenk: als je een busticket koopt met een geboekte stoel van Parijs naar Amsterdam, stap je ook niet pas in Brussel op. En als je dan niet op komt dagen in Parijs verkoopt de busschauffeur jouw stoel door aan iemand anders. Ik denk dat het zo iets is. Kun je trouwens geen latere vlucht nemen uit Dusseldorf? Ik neem aan dat het gewoon lijndiensten zijn. En internet check-in?

(ik stel het me zo voor he, ik weet het natuurlijk niet..)
Die bus blijft dezelfde bus van Parijs tot Amsterdam

Dit is alsof je een bus van Parijs naar Brussel neemt en dan 6 uur later een andere bus naar Amsterdam.

Dan kan je dus in Brussel ook een ticket naar Amsterdam kopen .Goedkoper omdat je minder ver moet ook nog.

Ik wil niet eens minder betalen, ik wil best het volle pond betalen, maar 300 meer voor ee kortere reis lijkt me overdreven.
De tickets uit Duitsland zijn goedkoper omdat je daar veel minder vliegtax betaalt dan hier. Daarom is het ticket vanaf Amsterdam veel duurder, door die achterlijke vliegtaxverhoging.
Je vertrekt met een ander toestel uit Amsterdam. Daar wordt toch neem ik ook vliegtax over geheven?
quote:mayou schreef op 07 september 2008 @ 16:25:

De tickets uit Duitsland zijn goedkoper omdat je daar veel minder vliegtax betaalt dan hier. Daarom is het ticket vanaf Amsterdam veel duurder, door die achterlijke vliegtaxverhoging.Vanuit Brussel geldt dat dus ook. Ook daar goedkoper en geen overbodige tussenlanding in Europa.
quote:neele schreef op 07 september 2008 @ 16:27:

Je vertrekt met een ander toestel uit Amsterdam. Daar wordt toch neem ik ook vliegtax over geheven?Als je het ticket koopt met als vertrektpunt Amsterdam wel ja, maar niet vanuit Dusseldorf. Is krom maar waar. Ik zou het maar gewoon doen.
Wow, wat veel reakties! Leuk!quote:neele schreef op 07 september 2008 @ 13:35:

Wat betreft de vlucht met KLM naar Dubai. Ik heb er vanmorgen met de KLM over gebeld en ze kunnen geen goed antwoord geven dus heb er nu over gemaild naar de klantenservice.

Een retour Dubai vanaf Dusseldorf ( met een overstap en 6 uur wachten op Schiphol) kost in de periode dat ik wil gaan 515 euro en een retour vanaf Schiphol (zelfde vliegtuig) bijna 800.

De KLM staat niet toe dat je het stuk Dusseldorf- Amsterdam niet meevliegt.

Waarom, dat kunnen ze dus niet vertellen.

Ik wil zelf naar Oman vliegen maar dacht dus ook een goedkopere optie te hebben op deze manier....Dit vind ik dus ook heel gek; wij zagen dit en waren van plan met de KLM te bellen hierover; hoeft dus niet meer. Wij wilden ook het eerste stuk overslaan maar helaas mag dat dus niet. Jammer.
quote:elninjoo schreef op 07 september 2008 @ 15:04:

Heb je al gekeken vanaf Brussel?

Turkish Airways vlieg vanaf daar met 'n tussenlanding in Istanbul naar Abu Dhabi voor ca. 583 euro retour.Goede tip, ik ga kijken. We vliegen wel met een kind van 5 dus ik wilde zo min mogelijk wachten op luchthavens met een tussenstop. Daarbij ben ik zelf dan waarschijnlijk zwaar gedrogeerd (mijn man niet hoor) dus het moet allemaal zo simpel mogelijk, maar ik ga het belijken. Dank je!
Dank voor alle goede tips dames! (heren?)

Ik ga ze meenemen als ik op reis ga en voor de tickets gaan we nog broeden......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven