Wanneer rust
dinsdag 14 juli 2015 om 16:29
dinsdag 14 juli 2015 om 17:07
Isabeau, laat je alsjeblieft even goed informeren. Voor huurtoeslag mag de rekenhuur niet meer dan 700 euro zijn. Dus voor appartementen/kamers boven dat bedrag kom je niet in aanmerking.
Ga naar je PB'er. Overleg met hem/haar. Bespreek wat je wil en wat de mogelijkheden zijn. De begeleiding kan regelen dat jij wel voor een sociale huurwoning in aanmerking komt.
Alsjeblieft!! Anders heb je straks nog veel meer en veel grotere problemen.
Ga naar je PB'er. Overleg met hem/haar. Bespreek wat je wil en wat de mogelijkheden zijn. De begeleiding kan regelen dat jij wel voor een sociale huurwoning in aanmerking komt.
Alsjeblieft!! Anders heb je straks nog veel meer en veel grotere problemen.
dinsdag 14 juli 2015 om 17:29
Maar lieverd.. als je totale inkomen 1000 euro is, dan kun je toch niet zo'n groot bedrag aan huur uitgeven?
Zelfs al komt er nog huurtoeslag overheen, het is nooit verstandig om meer dan 33% van je inkomsten uit te geven aan woonlasten. En appartementen van 900 euro, daar gaat heus geen 600 euro huursubsidie vanaf..
Rekenvoorbeeldje:
- 120 zorgverzekering (was nu 160 gaf je aan)
- telefoon 30 euro
- 180 eigen risico (gaf je aan in je andere topic)
- gas/water/licht 100 euro
- boodschappen 150 euro
- internet 30 euro
- afvalstoffenheffing, gemeentelijke heffingen 200-300 per jaar
- ...
Dat betekent.. als je helemaal nooit kleding koopt, nooit naar de kapper gaat, nooit geld uitgeeft aan vervoer (benzine? openbaar vervoer) etcetera.. dat je huisvesting met de huursubsidie er al af getrokken nog maximaal 350 euro per maand netto mag kosten.
En dan vergeet ik nu in de gauwigheid vast nog een heleboel andere kostenposten..
Zelfs al komt er nog huurtoeslag overheen, het is nooit verstandig om meer dan 33% van je inkomsten uit te geven aan woonlasten. En appartementen van 900 euro, daar gaat heus geen 600 euro huursubsidie vanaf..
Rekenvoorbeeldje:
- 120 zorgverzekering (was nu 160 gaf je aan)
- telefoon 30 euro
- 180 eigen risico (gaf je aan in je andere topic)
- gas/water/licht 100 euro
- boodschappen 150 euro
- internet 30 euro
- afvalstoffenheffing, gemeentelijke heffingen 200-300 per jaar
- ...
Dat betekent.. als je helemaal nooit kleding koopt, nooit naar de kapper gaat, nooit geld uitgeeft aan vervoer (benzine? openbaar vervoer) etcetera.. dat je huisvesting met de huursubsidie er al af getrokken nog maximaal 350 euro per maand netto mag kosten.
En dan vergeet ik nu in de gauwigheid vast nog een heleboel andere kostenposten..
dinsdag 14 juli 2015 om 17:39
quote:isabeau77 schreef op 14 juli 2015 @ 15:47:
Er zijn appartementen van 850 tot 950 denken jullie dat ik dat red met huurtoeslag of beter van niet. Want sociale huurwoning kom ik niet in aanmerking voor.
Huurtoeslaggrens ligt rond 700 euro. Alles daarboven krijg je geen huursubsidie op. Ook niet over de eerste 700 euro. Gewoon helemaal niet dan.
Google had je dat kunnen vertellen trouwens.
Er zijn appartementen van 850 tot 950 denken jullie dat ik dat red met huurtoeslag of beter van niet. Want sociale huurwoning kom ik niet in aanmerking voor.
Huurtoeslaggrens ligt rond 700 euro. Alles daarboven krijg je geen huursubsidie op. Ook niet over de eerste 700 euro. Gewoon helemaal niet dan.
Google had je dat kunnen vertellen trouwens.