Help, ik heb het verkloot.

14-07-2015 23:02 571 berichten
.
Je bent alleen maar bezig met je eigen hachie, terwijl, het om je slachtoffers zou moeten draaien. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je die mensen ooit zal terug betalen en ik denk ook dat je het weer zult doen, omdat je hebt geleerd hoe gemakkelijk het allemaal gaat. Je schroeft jezelf helemaal vast en je wordt pas wakker als het te laat is.

Zover mijn glazen bol.
Ja maar 10000 in een paar maanden is ontzettend veel geld. Maar mijn advies blijft staan. Biecht het op en betaal het terug.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zo eerlijk bent (pas op je niet te verbergen achter een verslaving, gebeurt nogal eens). Zoek hulp!! Kom eerst weer op aarde, probeer afzijdig te blijven van triggermomenten en -situaties en zoek snel hulp. Ik zit me nu te bedenken: is het wat om contact op te nemen met de personen die je geld afhandig hebt gemaakt? Desnoods n een korte brief waarin je uitlegt dat je het verkloot hebt, gelogen hebt en verslaafd bent (niet was). Ook dat je het geld WEL terug gaat betalen, ook al duurt het 10 jaar. Ook dat je hulp gaat zoeken. Alleen als je dat ook daadwerkelijk gaat doen.

Noemen dat het een verslaving is, is de eerste stap. Sterkte gewenst!
Ik voel me zo moedellooos
Moeilijk op te lossen? Welnee! Gewoon terugbetalen (baantje erbij, meer uren draaien) en naar de pysch niet te vergeten.
Zoek er een baan bij, ga die mensen eerlijk vertellen wat je gedaan hebt + biedt een afbetalingsregeling aan en ga acuut op zoek naar een psycholoog (en waarschijnlijk een kliniek om van je verslaving af te komen)
quote:einkoetkarakter schreef op 14 juli 2015 @ 23:52:

Tjemig, koet slaat natuurlijk op kut en je slaat met je post de spijker op zijn kop. Verslaving is inderdaad de oorzaak.

Het is niet zo dat ik iemand leerde kennen en gelijk zei 'hey mijn oma is ziek en mag ik nu meteen 10000 eu van je'. Het is in een paar maanden tijd erg uit de hand gelopen. Het begon met bedragen tussen de 20 - 100 en dat werd steeds hoger. Mijn gelieg werd steeds erger en ik verzon van alles om maar aan geld te kunnen kopen. Ik deed alles puur voor het geld en niet voor bijv de aandacht. Ik deed net alsof hij een fictief persoon was en alleen in mijn mobiel bestond. Ik schermde me er voor af. Nu ik geconfronteerd word met de realiteit valt het me zwaar ja... Ik heb een écht persoon heel erg opgelicht en dat vind ik heel raar en moeilijk om onder ogen te zien. Laat staan het ook echt oplossen.waar heb je het aan uitgegeven?
weet die ene persoon dat je hem/haar hebt opgelicht? Oplichting is strafbaar hè?
quote:einkoetkarakter schreef op 14 juli 2015 @ 23:52:

Tjemig, koet slaat natuurlijk op kut en je slaat met je post de spijker op zijn kop. Verslaving is inderdaad de oorzaak.

Het is niet zo dat ik iemand leerde kennen en gelijk zei 'hey mijn oma is ziek en mag ik nu meteen 10000 eu van je'. Het is in een paar maanden tijd erg uit de hand gelopen. Het begon met bedragen tussen de 20 - 100 en dat werd steeds hoger. Mijn gelieg werd steeds erger en ik verzon van alles om maar aan geld te kunnen komen. Ik deed alles puur voor het geld en niet voor bijv de aandacht. Ik deed net alsof hij een fictief persoon was en alleen in mijn mobiel bestond. Ik schermde me er voor af. Nu ik geconfronteerd word met de realiteit valt het me zwaar ja... Ik heb een écht persoon heel erg opgelicht en dat vind ik heel raar en moeilijk om onder ogen te zien. Laat staan het ook echt oplossen.Wat voor verslaving?
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 juli 2015 @ 00:03:

weet die ene persoon dat je hem/haar hebt opgelicht? Oplichting is strafbaar hè?

Nee dat weet hij niet. Ik weet dat het strafbaar is ja, weet daarbij ook dat hij nooit hogere stappen zal ondernemen. Het is namelijk een hartstikke lief iemand. Waarschijnlijk ook onzeker en ik heb daar op ingespeeld/gebruik van gemaakt.

BAH, zo sneu. Maar het is de waarheid.
Dat wordt je kont verkopen op het station.
Waar heb je dat geld aan uitgegeven???
quote:einkoetkarakter schreef op 15 juli 2015 @ 00:09:

[...]

Nee dat weet hij niet. Ik weet dat het strafbaar is ja, weet daarbij ook dat hij nooit hogere stappen zal ondernemen. Het is namelijk een hartstikke lief iemand. Waarschijnlijk ook onzeker en ik heb daar op ingespeeld/gebruik van gemaakt.

BAH, zo sneu. Maar het is de waarheid.dus maak schoon schip, beken en regel een afbetaling. waar heb je dat geld aan uitgegeven?
quote:einkoetkarakter schreef op 15 juli 2015 @ 00:09:

[...]

BAH, zo sneu. Maar het is de waarheid.Als je dit gedaan hebt zonder schuldgevoel hoop ik serieus dat je een tijdje mag gaan zitten. Wat verschrikkelijk walgelijk!
Sommige mensen krijgen alles voor elkaar. Als ik eens een tientje zou lenen en ik betaal het niet op het afgesproken moment terug, staat er gelijk een knokploeg voor de deur.
quote:jadaiswa schreef op 15 juli 2015 @ 00:11:

[...]

Als je dit gedaan hebt zonder schuldgevoel hoop ik serieus dat je een tijdje mag gaan zitten. Wat verschrikkelijk walgelijk!Ik heb wel schuldgevoel en ik weet dat ik mezelf nu tegenspreek, maar natuurlijk vind ik het vreselijk voor hem. Het is gewoon zo ontzettend klote dat ik het zo kut voor mezelf vind, verdien een keiharde schop onder mijn reet.
quote:einkoetkarakter schreef op 15 juli 2015 @ 00:15:

[...]

Ik heb wel schuldgevoel en ik weet dat ik mezelf nu tegenspreek, maar natuurlijk vind ik het vreselijk voor hem. Het is gewoon zo ontzettend klote dat ik het zo kut voor mezelf vind, verdien een keiharde schop onder mijn reet.

welnee, je zegt maar wat. Je gedrag laat iets heel anders zien.

waaraan heb jij die 10000 euro uitgegeven?

wat was er zo belangrijk dat je daarvoor onschuldige mensen een poot wilde uitdraaien?
Jij vindt het kut voor jou?

Waar had je dat geld voor nodig?

Wat heb je ermee gedaan, misschien snap ik het dan een beetje.
Ga dan eerlijk zijn en ga het terugbetalen! Geen gejammer maar daden!!!
Gokken...

Had andere schulden, wilde het terugwinnen, maar het werd steeds maar erger..
Zoek een suikeroompje die je wil helpen.
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben van mijn geloof gevallen.

Welterusten.
Ik raad je dan heel sterk aan om naar Een afkickkliniek te gaan.

Je bent verslaafd: aan gokken.

Daarnaast heb je een heel goede psycholoog nodig, het liefst een team die met jou aan de slag gaan.

Over het algemeen hebben verslaafden geen schuldgevoel, dus dat is dan ook ik jouw geval niet raar. Maar dat je dit zelf niet op kan lossen lijkt me duidelijk.
quote:einkoetkarakter schreef op 15 juli 2015 @ 00:23:

Gokken...

Had andere schulden, wilde het terugwinnen, maar het werd steeds maar erger..En ben je in behandeling geweest?
Ook zou ik bij nieuwe vriendschappen gelijk op tafel gooien dat je een probleem hebt waardoor die persoon nooit geld aan je mag uitlenen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 juli 2015 @ 00:29:

[...]

En ben je in behandeling geweest?

Nee..

Ik erken het niet genoeg als "het grootste" probleem. Nu kunnen jullie lachen of weet ik het... maar ik probeer eerlijk te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven