help: goudvis

13-07-2015 11:19 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal als een stekker.

De buren zijn 3 weken op vakantie en wij hebben hun zwarte goudvis om voor te zorgen.

Nu zit ie in een ronde kom. We kregen 'm vrijdag en de volgende dag al zwom ie steeds naar boven (om naar zuurstof te happen?)

We hebben water helemaal verschoond en toen ging het goed. Volgende dag deed ie het weer. Deel van het water verschoond.

Nu heb ik net wat bekertjes water eruitgehaald en vervangen door schone omdat ie weer steeds naar boven zwom.

Ik zie ertegenop om dit nog 3 weken te doen, ik wil graag goed voor het beestje zorgen en dit lijkt me niet goed.

Na wat gegoogel zie ik dat een ronde kom helemaal niet zo goed is en dat er ook een pompje en een plantje in zouden moeten, maar dat hebben de buren niet gedaan. Zucht. Vanmiddag maar even bij de dierenwinkel vragen wat het beste is.
quote:snoopylynn schreef op 13 juli 2015 @ 12:06:

Laat hem vrij in een vijver ergens in de natuur en vertel de buren dat ie een natuurlijke dood gestorven is. Van ontzetting en Schrik heb je per ongeluk de kom laten vallen zodat ze niet nog een volgende vis kunnen mishandelen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
http://www.ranzijn.nl/nl- ... tra-large-mix-117703.aspx
http://www.marktplaats.nl ... 6db858f31&previousPage=lr

Zeg maar tegen je buren dat een beetje lief doen tegen je vis echt geen honderden euro's hoeft te kosten
quote:paulaner schreef op 13 juli 2015 @ 12:34:

Nou ja, voor 2 waterplantjes ben je een ¤8 kwijt, en dat helpt wel degelijk.

Die haal je dan vast en zeker bij de juwelier ?

De reguliere verkoopprijs voor een bosje waterpest is ¤ 1,50
Niet geschoten is altijd mis
quote:Mitsig schreef op 15 juli 2015 @ 15:00:

Deze aflevering van Keuringsdienst van Waarde vertelt hoe het precies zit met die vissenInteressant, wat een weg leggen deze visjes af
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja echt zielig en dan worden ze in een kom gepropt en zijn ze in hooguit 3 jaar dood.
http://www.vissenbescherming.nl/?page_id=733

Het meeste is al gezegd en groot deel zit ook in filmpje van de Keuringsdienst.
quote:Bitje93 schreef op 15 juli 2015 @ 15:38:

[...]

Die haal je dan vast en zeker bij de juwelier ?

De reguliere verkoopprijs voor een bosje waterpest is ¤ 1,50

Nee, bij een dierenspeciaalzaak, per bosje ¤3.50 en dan per keer 2 bosjes, want hij eet ze inderdaad op.

Vis krijgt 3 keer per week zinkend voer, een klein beetje.

En doet het daar al meer dan 8 jaar heel prima op.

quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 15:03:

[...]

Dus als we jou opsluiten in ik noem maar wat, de badkamer, heb jij voor de rest van je leven genoeg ruimte?

Want heel veel meer ruimte heeft deze vis niet

Dus ja, ik vind dit dierenmishandeling en ik dus er ook wel vanuit te gaan dat deze vis geen 35 wordt

Gelukkig had ik dan dus al zelf vastgesteld dat ik een mishandelaar was,

En als die vis wel 35 zou worden, ben ik al 85, en ik weet met zeer aangrenzende zekerheid dat ik die leeftijd niet zal halen.

Dus mijn straf zal erger wezen dan opsluiting in een badkamer.

Lang leve de vis.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven