onaardige reacties soms

15-07-2015 20:41 826 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een actieve meelezer (ook omdat ik mijn wachtwoord was vergeten) en het valt me op dat er vaak zo onaardig wordt gereageerd op de topic posters. Vinden jullie dat ook? Het is toch niet voor niets dat men er voor kiest om hier op het forum anoniem om advies, tips te vragen. Of om gewoon even te spuien, je verhaal kwijt te kunnen. In het echte leven is het vaak lastig om je eerlijk en open op te stellen en soms wil je gewoon even anoniem advies. Mensen worden af en toe afgebrand! Ik vraag me dan af waarom dat zo is. Is het voor de reageerders makkelijker om zo direct en soms kwetsend te zijn? Doe je dat ook in het echte leven op die manier? ik maak me soms wel wat zorgen over de topic poster, stel je vertelt dat je je rotschaamt voor iets, je stelt je kwetsbaar op en het halve forum valt over je heen. Ik merk dat ik om die reden vaak iets niet durf te plaatsen, belachelijk natuurlijk want niemand weet wie ik ben. Vreemd principe hoor zo'n forum, maar blijkbaar ook voor mij interessant genoeg om dit te plaatsen. Nou komt u maar
O deze hadden we van de week nog niet gehad!
Ik zie niks onaardigs?

Iedereen geeft zijn of haar eigen mening en dan is het TO hoe die het op vat en er mee om gaat.
Forummers zijn ook net mensen...
Jep.

En bereid je maar vast voor. :p
Je had beter met iets anders kunnen beginnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wie was je voorheen ?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat een uniek topic.
Ik ga deze ronde maar meelezen
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
In het dagelijkse leven gebruiken mensen echt wel een " filter" om te reageren. Hier hoeft dat niet, want je kunt anoniem reageren, dus veilig en voor velen een excuus om zich van hun slechtste kant te laten zien.

Ben er nu wel aan gewend.
Ok dit kon ik verwachten natuurlijk, maar kunnen jullie ook antwoord geven op mijn vragen?
Wow wat een super origineel topic

Wat denken jullie, welk topic wordt er vaker geopend?

HELP ben ik zwanger, of Wat is iedereen hier soms onaardig?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Er worden ook heel veel aardige reacties geschreven.

Veel meer nog dan onaardige.

Blijf de boel vooral positief bekijken is mijn advies.

Half vol/half leeg glas en zo.

Je kent het wel.

Dat principe.

(uit de bundel: 'Het valt allemaal best mee')
inderdaad ana_isabel, daar heeft het natuurlijk ook mee te maken. Maar waarom zou men zich van zijn slechtste kant willen laten zien? Wat levert het op?
Voor gesugarcoate 'komt állemaal goed' reacties gaat men doorgaans naar familie/vrienden. Voor nuchtere meningen van buitenstaanders kun je op 'n forum terecht. Het is leerzamer om te lezen wat mensen écht denken over een bepaalde situatie.
Shoot first, ask questions later!
quote:Haarlem23 schreef op 15 juli 2015 @ 20:47:

Ok dit kon ik verwachten natuurlijk, maar kunnen jullie ook antwoord geven op mijn vragen?Dat deed ik toch!? Nu word ik nog onaardig...
Topics zoals deze komen in serievorm. Waarom zoek je ze niet eens op en lees wat er daar over geschreven wordt, dan hoeven wij niet meer creatief proberen te zijn en heb je toch alle antwoorden op je vraag.
Als jij een actieve meelezer bent, weet je dat zo'n topic als dit toch minstens 1 x per maand geopend wordt.
Is mij inderdaad ook opgevallen en dat ze vervolgens ook nog gaan doen alsof het aan de to ligt.

Maargoed, probeer me dan ook voornamelijk op de normale reacties te richten en dit soort figuren niet teveel aandacht te schenken. Meestal zijn het oude verbitterde huisvrouwen die niks beters te doen hebben.

quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 20:48:

HELP ben ik zwanger, of Wat is iedereen hier soms onaardig?Volgens mij staat 'help ben zwanger (door de pil heen)' nog wel met stip op één hoor!
Shoot first, ask questions later!
quote:Haarlem23 schreef op 15 juli 2015 @ 20:48:

inderdaad ana_isabel, daar heeft het natuurlijk ook mee te maken. Maar waarom zou men zich van zijn slechtste kant willen laten zien? Wat levert het op?Niks...maar soms is het ook fijn om ongenuanceerd je mening te geven, zonder politiek correct te hoeven zijn.
Positief ben ik altijd Eleonora, en inderdaad er worden vaak heel goede adviezen gegeven. Ook voor mij in een eerder topic, ik heb daar toen veel aan gehad en de situatie is prima opgelost. Maar soms is het gewoon ronduit kwetsend, het voelt alsof men dat even lekker de frustraties van de dag botviert op een topicstarter.
quote:redbuIIetje schreef op 15 juli 2015 @ 20:50:

[...]

Volgens mij staat 'help ben zwanger (door de pil heen)' nog wel met stip op één hoor!

Maar dit is zeker een goede tweede

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 20:48:

HELP ben ik zwanger, of Wat is iedereen hier soms onaardig?Optie drie: Mijn ex is een narcist.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ach, een forum is niet het echte leven. Mensen die een echt probleem hebben krijgen geen pissige reacties.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven