onaardige reacties soms
woensdag 15 juli 2015 om 20:41
Hallo allemaal,
Ik ben een actieve meelezer (ook omdat ik mijn wachtwoord was vergeten) en het valt me op dat er vaak zo onaardig wordt gereageerd op de topic posters. Vinden jullie dat ook? Het is toch niet voor niets dat men er voor kiest om hier op het forum anoniem om advies, tips te vragen. Of om gewoon even te spuien, je verhaal kwijt te kunnen. In het echte leven is het vaak lastig om je eerlijk en open op te stellen en soms wil je gewoon even anoniem advies. Mensen worden af en toe afgebrand! Ik vraag me dan af waarom dat zo is. Is het voor de reageerders makkelijker om zo direct en soms kwetsend te zijn? Doe je dat ook in het echte leven op die manier? ik maak me soms wel wat zorgen over de topic poster, stel je vertelt dat je je rotschaamt voor iets, je stelt je kwetsbaar op en het halve forum valt over je heen. Ik merk dat ik om die reden vaak iets niet durf te plaatsen, belachelijk natuurlijk want niemand weet wie ik ben. Vreemd principe hoor zo'n forum, maar blijkbaar ook voor mij interessant genoeg om dit te plaatsen. Nou komt u maar
Ik ben een actieve meelezer (ook omdat ik mijn wachtwoord was vergeten) en het valt me op dat er vaak zo onaardig wordt gereageerd op de topic posters. Vinden jullie dat ook? Het is toch niet voor niets dat men er voor kiest om hier op het forum anoniem om advies, tips te vragen. Of om gewoon even te spuien, je verhaal kwijt te kunnen. In het echte leven is het vaak lastig om je eerlijk en open op te stellen en soms wil je gewoon even anoniem advies. Mensen worden af en toe afgebrand! Ik vraag me dan af waarom dat zo is. Is het voor de reageerders makkelijker om zo direct en soms kwetsend te zijn? Doe je dat ook in het echte leven op die manier? ik maak me soms wel wat zorgen over de topic poster, stel je vertelt dat je je rotschaamt voor iets, je stelt je kwetsbaar op en het halve forum valt over je heen. Ik merk dat ik om die reden vaak iets niet durf te plaatsen, belachelijk natuurlijk want niemand weet wie ik ben. Vreemd principe hoor zo'n forum, maar blijkbaar ook voor mij interessant genoeg om dit te plaatsen. Nou komt u maar
woensdag 15 juli 2015 om 20:52
quote:Dolfijntjee schreef op 15 juli 2015 @ 20:50:
Is mij inderdaad ook opgevallen en dat ze vervolgens ook nog gaan doen alsof het aan de to ligt.
Maargoed, probeer me dan ook voornamelijk op de normale reacties te richten en dit soort figuren niet teveel aandacht te schenken. Meestal zijn het oude verbitterde vrouwen die niks beters te doen hebben.
Je blijft wel zuigen hè.
Is mij inderdaad ook opgevallen en dat ze vervolgens ook nog gaan doen alsof het aan de to ligt.
Maargoed, probeer me dan ook voornamelijk op de normale reacties te richten en dit soort figuren niet teveel aandacht te schenken. Meestal zijn het oude verbitterde vrouwen die niks beters te doen hebben.
Je blijft wel zuigen hè.
woensdag 15 juli 2015 om 20:53
quote:Haarlem23 schreef op 15 juli 2015 @ 20:51:
Positief ben ik altijd Eleonora, en inderdaad er worden vaak heel goede adviezen gegeven. Ook voor mij in een eerder topic, ik heb daar toen veel aan gehad en de situatie is prima opgelost. Maar soms is het gewoon ronduit kwetsend, het voelt alsof men dat even lekker de frustraties van de dag botviert op een topicstarter.Jezelf laten kwetsen is een keuze. Mensen die ik lief heb kunnen dat, maar geen mensen die mij totaal onbekend zijn.
Positief ben ik altijd Eleonora, en inderdaad er worden vaak heel goede adviezen gegeven. Ook voor mij in een eerder topic, ik heb daar toen veel aan gehad en de situatie is prima opgelost. Maar soms is het gewoon ronduit kwetsend, het voelt alsof men dat even lekker de frustraties van de dag botviert op een topicstarter.Jezelf laten kwetsen is een keuze. Mensen die ik lief heb kunnen dat, maar geen mensen die mij totaal onbekend zijn.
quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 20:51:
[...]
Maar dit is zeker een goede tweede
Nee, de 2e (en 3e en 4e en...) is Hoe vaak gebruik jij een handdoek, hoe vaak verschoon jij je bed en Mag de verwarming al aan?
Maar ik ben het wel met TO eens, zúlke onaardige mensen hier, blegh. Ik kan me niet voorstellen dat je hier echte vriendinnen zou vinden ofzo.
Jij wel Sum? Nee toch?
[...]
Maar dit is zeker een goede tweede
Nee, de 2e (en 3e en 4e en...) is Hoe vaak gebruik jij een handdoek, hoe vaak verschoon jij je bed en Mag de verwarming al aan?
Maar ik ben het wel met TO eens, zúlke onaardige mensen hier, blegh. Ik kan me niet voorstellen dat je hier echte vriendinnen zou vinden ofzo.
Jij wel Sum? Nee toch?
woensdag 15 juli 2015 om 20:54
Maargoed, probeer me dan ook voornamelijk op de normale reacties te richten en dit soort figuren niet teveel aandacht te schenken. Meestal zijn het oude verbitterde huisvrouwen die niks beters te doen hebben.
Dan vind ik je ava misleidend.
Maargoed, probeer me dan ook voornamelijk op de normale reacties te richten en dit soort figuren niet teveel aandacht te schenken. Meestal zijn het oude verbitterde huisvrouwen die niks beters te doen hebben.
Dan vind ik je ava misleidend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik lees ook alleen maar mee en herken het wel hoor.
Wat een onaardige mensen hier. Echt naar, stom, onvriendelijk, niet meelevend, bot, negatief en akelig enzo.
Heel vervelend.
En nu?
Wat een onaardige mensen hier. Echt naar, stom, onvriendelijk, niet meelevend, bot, negatief en akelig enzo.
Heel vervelend.
En nu?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
hmmmm redbulletje, dat is een interessante, op een forum kun je ontdekken watmensen echt denken van een bepaalde situatie. Maar wat is dan echt? Als jij mijn buurvrouw was en stel ik vertel je iets waar ik me rot voor schaam, dan hoop ik toch dat je me eerlijk (en weliswaar gesucarcoat (mooi woord!) advies geeft. Eigenlijk dus hetzelfde als ik op een forum zou verwachten....
woensdag 15 juli 2015 om 20:55
woensdag 15 juli 2015 om 20:56
Hè ja, gelukkig zeg jij alleen vriendelijke dingen
Hè ja, gelukkig zeg jij alleen vriendelijke dingen
Je hebt helemaal gelijk, ik ben ook vaak verbaasd. Maar:
- ik ben te lui om te loepen en het heeft soms met de geschiedenis van de to te maken
- het zijn de eerste reacties die de toon zetten. Is de eerst reactie onaardig en van een ' bekende' forummer dan volgen er vaak meer reacties die daar op voortborduren.
- zie verder topic over de gouden forumregels
- ik ben te lui om te loepen en het heeft soms met de geschiedenis van de to te maken
- het zijn de eerste reacties die de toon zetten. Is de eerst reactie onaardig en van een ' bekende' forummer dan volgen er vaak meer reacties die daar op voortborduren.
- zie verder topic over de gouden forumregels
quote:Dolfijntjee schreef op 15 juli 2015 @ 20:54:
[...]
Zo te zien voel jij je aangesproken.
Kan ik ook niks aan doen.
Ik hoef me niet aangesproken te voelen en dat doe ik dan ook niet, maar ik zie je in verschillende topics maar bezig blijven met provoceren.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad, maar jij mag van mij een perma krijgen. Je verdiend het.
[...]
Zo te zien voel jij je aangesproken.
Kan ik ook niks aan doen.
Ik hoef me niet aangesproken te voelen en dat doe ik dan ook niet, maar ik zie je in verschillende topics maar bezig blijven met provoceren.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad, maar jij mag van mij een perma krijgen. Je verdiend het.
quote:S0LEIL schreef op 15 juli 2015 @ 20:53:
[...]
Jij wel Sum? Nee toch?
Vriendinnen???
Van hier??
Die ik dagelijks spreek?
Doe normaal...allemaal zure wieven hier
En oud ook nog hoor ik net
[...]
Jij wel Sum? Nee toch?
Vriendinnen???
Van hier??
Die ik dagelijks spreek?
Doe normaal...allemaal zure wieven hier
En oud ook nog hoor ik net
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 15 juli 2015 om 20:57
quote:haakje schreef op 15 juli 2015 @ 20:56:
- zie verder topic over de gouden forumregels Plus 1
- zie verder topic over de gouden forumregels Plus 1
Er wordt ook altijd geannaliseerd. Is iemand verlegen, dan wordt er na een paar pagina's de conclusie getrokken dat die persoon sociaal onderontwikkeld is. Is iemand verdrietig of gevoelig, dan wordt er een slachtofferrol gespeeld. Oh wee als er iemand boos wordt. Dan wilt diegene geen advies aannemen en kan er verder lekker in stikken, want zoals zij het doet zal het nooit goedkomen.
quote:Broedkippetje schreef op 15 juli 2015 @ 20:53:
[...]
Hoe weet je dat?
Misschien zijn het wel jonge, energieke vrouwen met een boeiend en rijk leven.
Degene die het meest onaardig doen zij... laat me dat woord maar niet zeggen voordat ik het weer gedaan heb.
[...]
Hoe weet je dat?
Misschien zijn het wel jonge, energieke vrouwen met een boeiend en rijk leven.
Degene die het meest onaardig doen zij... laat me dat woord maar niet zeggen voordat ik het weer gedaan heb.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2015 22:00
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
woensdag 15 juli 2015 om 20:58
quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 20:55:
[...]
Ik weet er nog 1...
Wat nu?
Mijn vriend slaat me, gaat vreemd, heeft schulden, en een SOA maar ik wil niet bij hem weg want ik hou zo van hem
Schoonmoedertopics. Doet het ook altijd goed.
Thuisblijfmoeders vs werkende moeders.
[...]
Ik weet er nog 1...
Wat nu?
Mijn vriend slaat me, gaat vreemd, heeft schulden, en een SOA maar ik wil niet bij hem weg want ik hou zo van hem
Schoonmoedertopics. Doet het ook altijd goed.
Thuisblijfmoeders vs werkende moeders.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
woensdag 15 juli 2015 om 20:58
Zo kom jij inderdaad over.
Zo kom jij inderdaad over.
verba volant, scripta manent.
woensdag 15 juli 2015 om 20:59
woensdag 15 juli 2015 om 20:59
quote:Cateautje schreef op 15 juli 2015 @ 20:56:
[...]
Degene die echt aan het provoceren zijn ben jij blind voor dus jouw mening doet er voor mij sws niet toe.
Splinter en balk verhaal.
[...]
Degene die echt aan het provoceren zijn ben jij blind voor dus jouw mening doet er voor mij sws niet toe.
Splinter en balk verhaal.