onaardige reacties soms

15-07-2015 20:41 826 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een actieve meelezer (ook omdat ik mijn wachtwoord was vergeten) en het valt me op dat er vaak zo onaardig wordt gereageerd op de topic posters. Vinden jullie dat ook? Het is toch niet voor niets dat men er voor kiest om hier op het forum anoniem om advies, tips te vragen. Of om gewoon even te spuien, je verhaal kwijt te kunnen. In het echte leven is het vaak lastig om je eerlijk en open op te stellen en soms wil je gewoon even anoniem advies. Mensen worden af en toe afgebrand! Ik vraag me dan af waarom dat zo is. Is het voor de reageerders makkelijker om zo direct en soms kwetsend te zijn? Doe je dat ook in het echte leven op die manier? ik maak me soms wel wat zorgen over de topic poster, stel je vertelt dat je je rotschaamt voor iets, je stelt je kwetsbaar op en het halve forum valt over je heen. Ik merk dat ik om die reden vaak iets niet durf te plaatsen, belachelijk natuurlijk want niemand weet wie ik ben. Vreemd principe hoor zo'n forum, maar blijkbaar ook voor mij interessant genoeg om dit te plaatsen. Nou komt u maar
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 juli 2015 @ 13:33:

[...]

Een intelligente technicus vertel je A, B en C, en dan snapt hij zelf hoe D, E en F in elkaar steken en misschien zelfs A8B. Een minder intelligente technicus moet bij D weer uitgelegd krijgen hoe het gaat.

Zo zie ik dat verschil een beetje.

En dan kunnen beide technici best veel kennis hebben. De intelligente door te snappen hoe dingen werken en dat te extrapoleren naar andere gebieden. De minder intelligente door heel veel te lezen en te doen. Bijvoorbeeld.

Ja, dat is zo.

Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat het intelligentie is op dat vakgebied.

Misschien is deze technicus op een ander gebied een totale ramp.

Ik heb het VWO gehaald, nu heel goed in mijn vak, maar ben niet op alle vlakken zo scherp.

Vandaar dat ik zei: 'iemand is intelligent op 'dat' vlak'.

Wat Henny Huisman deed is volgens mij iets heel anders. In zijn ogen is iedereen een winnaar. Wat ik overigens ook vindt
quote:Haarlem23 schreef op 16 juli 2015 @ 13:50:

[...]

tja getut over taalfouten vind ik dan wel weer leuk. Maar je hebt gelijk hoogopgeleid, laagopgeleid doet er niet doe, t gaat om de echt nare opmerkingen bij leesbaar kwetsbare mensen/Ik vind het zelf ook wel eens te ver gaan. Maar het is ook moeilijk in te schatten hoe kwetsbaar iemand is. Je kunt niet zien hoe jong iemand is, je kunt niet zien of iemand verstandelijk beperkt is. En ook van de botte reacties weet je niet of het kwade opzet is of verregaande dommigheid.
quote:liebeskind schreef op 16 juli 2015 @ 13:52:

[...]

Ja, dat is zo.

Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat het intelligentie is op dat vakgebied.

Misschien is deze technicus op een ander gebied een totale ramp.

Ik heb het VWO gehaald, nu heel goed in mijn vak, maar ben niet op alle vlakken zo scherp.

Vandaar dat ik zei: 'iemand is intelligent op 'dat' vlak'.

Wat Henny Huisman deed is volgens mij iets heel anders. In zijn ogen is iedereen een winnaar. Wat ik overigens ook vindt

Maar wat ik dus bedoelde, is dat die intelligente technicus verbanden uit zijn vakgebied ook kan toepassen daarbuiten. Het abstracte denken.

Natuurlijk, iedereen is een winnaar in die zin dat iedereen wat moois van zijn/haar leven kan maken. Maar om bij de Olympische Spelen te blijven, daar zijn toch echt steeds maar 3 medailles te winnen.
En soms is een flauwe opmerking ook een bedekte manier om iemand te waarschuwen dat het om een trol gaat.
Om weer ontopic te gaan

Ik erger me heel erg aan het gezever over taalfouten. Soms ook nog slecht gecorrigeerd door de betweter.

Ik zit zelf veel op mijn mobiel met voorgegeven woorden die ik gewoon gebruik en waarvan ik daarna soms zie...

Als je het begin van een topic bekijkt kan een to zo worden afgesnauwd, afgezeken en slechte, nietszeggende antwoorden krijgen dat ik dat echt heel jammer vindt voor de to die soms uit wanhoop een topic opent.
Daarvoor is het EAUSM-topic geopend, dan zouden de topics zelf niet vervuild hoeven worden met speladvies.
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 juli 2015 @ 13:57:

[...]

Natuurlijk, iedereen is een winnaar in die zin dat iedereen wat moois van zijn/haar leven kan maken. Maar om bij de Olympische Spelen te blijven, daar zijn toch echt steeds maar 3 medailles te winnen.

Het leuke is, dat dit in de wetenschap dus niet zo is. Heb daar een artikel over gelezen, dat ik jammer genoeg niet meer terug kan vinden. Maar de strekking was, dat je op wetenschappelijk terrein niet een paar uitschieters naar boven had, maar dat het mogelijk was om een heel groot aantal uitschieters te hebben op allerlei vlakken. Dat die uitschieters elkaar onderling versterkten, in plaats van elkaar te verdringen. Zoiets.

Ik hoop dat ik het niet al te warrig uitleg.
quote:liebeskind schreef op 16 juli 2015 @ 13:58:

Om weer ontopic te gaan

Ik erger me heel erg aan het gezever over taalfouten. Soms ook nog slecht gecorrigeerd door de betweter.

Ik zit zelf veel op mijn mobiel met voorgegeven woorden die ik gewoon gebruik en waarvan ik daarna soms zie...

Als je het begin van een topic bekijkt kan een to zo worden afgesnauwd, afgezeken en slechte, nietszeggende antwoorden krijgen dat ik dat echt heel jammer vindt voor de to die soms uit wanhoop een topic opent.Ja en nee. Soms is de OP zo bedroevend slecht geschreven, waarbij je gewoon merkt dat het luiheid is geweest., zoals ma en na ipv maar en naar of egt, tog, mja dan heeft TO ook geen respect voor de medeforummers die de tijd en moeite nemen om haar topic te lezen.
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 juli 2015 @ 13:59:

Daarvoor is het EAUSM-topic geopend, dan zouden de topics zelf niet vervuild hoeven worden met speladvies.Het EAUSM-topic gaat niet over d's en t's en dat soort spelfouten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 juli 2015 @ 13:57:

[...]

Maar wat ik dus bedoelde, is dat die intelligente technicus verbanden uit zijn vakgebied ook kan toepassen daarbuiten. Het abstracte denken.

Ja, op dat vlak is hij intelligent.

En bij de olympische spelen heb je op dat vlak talent, maar dat is wat anders.
quote:single1985 schreef op 15 juli 2015 @ 20:43:

Ik zie niks onaardigs?

Iedereen geeft zijn of haar eigen mening en dan is het TO hoe die het op vat en er mee om gaat.Ja zo denk ik er ook over.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:GateKeeper schreef op 16 juli 2015 @ 14:02:

[...]

Ja en nee. Soms is de OP zo bedroevend slecht geschreven, waarbij je gewoon merkt dat het luiheid is geweest., zoals ma en na ipv maar en naar of egt, tog, mja dan heeft TO ook geen respect voor de medeforummers die de tijd en moeite nemen om haar topic te lezen.Ja, dat klopt, die zie ik ook. Of mun vader zie ik ook weleens voorbij komen.
quote:korenwolf schreef op 16 juli 2015 @ 14:01:

[...]

Het leuke is, dat dit in de wetenschap dus niet zo is. Heb daar een artikel over gelezen, dat ik jammer genoeg niet meer terug kan vinden. Maar de strekking was, dat je op wetenschappelijk terrein niet een paar uitschieters naar boven had, maar dat het mogelijk was om een heel groot aantal uitschieters te hebben op allerlei vlakken. Dat die uitschieters elkaar onderling versterkten, in plaats van elkaar te verdringen. Zoiets.

Ik hoop dat ik het niet al te warrig uitleg.En zo naar een hoger niveau tillen. zoiets?
Tsja, dat egt en tog en me kan ook leeftijd zijn, in plaats van intelligentie. Mijn zeer intelligente pubernichtje schrijft ook zo, als ze met haar leeftijdgenoten praat.

In mijn tijd hadden we het over demokratiese axie. Echt niet omdat we niet wisten wat de officiële spelling was.
quote:Nouschi schreef op 16 juli 2015 @ 14:05:

[...]

Het EAUSM-topic gaat niet over d's en t's en dat soort spelfouten.En dat andere topic, Pijn aan je taalgevoel. Ook leuk.
quote:korenwolf schreef op 16 juli 2015 @ 14:01:

[...]

Ik hoop dat ik het niet al te warrig uitleg.Ik geloof niet dat ik het begrijp (zal aan mijn IQ liggen ). Ik denk wel dat als je meer leert op het ene vakgebied, dat je dan ook makkelijker dingen kunt leren op een ander vakgebied. Dus in die zin versterkt die kennis elkaar. Maar kennis kan iedereen opdoen, de ene leert alleen sneller dan de ander en dat heeft volgens mij wel met IQ te maken.
quote:korenwolf schreef op 16 juli 2015 @ 14:15:

Tsja, dat egt en tog en me kan ook leeftijd zijn, in plaats van intelligentie. Mijn zeer intelligente pubernichtje schrijft ook zo, als ze met haar leeftijdgenoten praat.

In mijn tijd hadden we het over demokratiese axie. Echt niet omdat we niet wisten wat de officiële spelling was.

Ik merk dat ze schrijven zoals ze praten en ik doe merk dat ik dat hier ook doe..

Althans ik ben ertoe geneigd.
quote:liebeskind schreef op 16 juli 2015 @ 14:19:

[...]

Ik merk dat ze schrijven zoals ze praten en ik doe merk dat ik dat hier ook doe..

Althans ik ben ertoe geneigd.

Ik ook, maar ik ben me er ook van bewust dat het niet gewaardeerd wordt op het VF.

Een van de ongeschreven regels. Ik pas me daar dus op aan.

Ik merk wel dat het ook doorgevoerd wordt in het zakelijke leven. Ik kreeg laatst een mail van mijn makelaar "ik had me dag niet".

Toen dacht ik aaaaiiii.......
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 juli 2015 @ 14:18:

[...]

Ik geloof niet dat ik het begrijp (zal aan mijn IQ liggen ). Ik denk wel dat als je meer leert op het ene vakgebied, dat je dan ook makkelijker dingen kunt leren op een ander vakgebied. Dus in die zin versterkt die kennis elkaar. Maar kennis kan iedereen opdoen, de ene leert alleen sneller dan de ander en dat heeft volgens mij wel met IQ te maken.Nee, het ging niet om kennis, het ging echt over de hoeveelheid "allerbesten" die je kon hebben op het gebied van intelligentie. Ik baal echt dat ik dat artikel niet meer heb, want ik heb alleen een beeld in m'n kop met een raar soort grafiek. Dus ik weet ook niet waar ik op moet googelen.
quote:S0LEIL schreef op 15 juli 2015 @ 21:04:

[...]

Ik heb zo mijn momenten hè. Ze zijn schaars, maar ze zijn er
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:S0LEIL schreef op 15 juli 2015 @ 21:05:

[...]

Om te rellen natuurlijk +1
quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 21:07:

[...]

Oh ik heb geen leven

Dus doe ik me hier voor als een ontzettend interessante vrouw met een nog interessanter levenIk ook haaaaaaaai Sum
quote:korenwolf schreef op 16 juli 2015 @ 14:24:

[...]

Nee, het ging niet om kennis, het ging echt over de hoeveelheid "allerbesten" die je kon hebben op het gebied van intelligentie. Ik baal echt dat ik dat artikel niet meer heb, want ik heb alleen een beeld in m'n kop met een raar soort grafiek. Dus ik weet ook niet waar ik op moet googelen.Jammer. Misschien schiet het je later te binnen.
Ik denk zelf dat naast de vele hoogopgeleide mensen met een brede interesse die hier posten (en die ik graag lees), ook een aantal zeer beperkte types rondlopen.

Een beetje het 'kwaliteiten/allergieen' verhaal. Hoeveel afweer er is tegen ook maar een beetje zelfmedelijden, schuld buiten jezelf leggen.

Huilen mag eigenlijk niet, een to had een keer ruzie met haar vriend en geeft 3 keer moeten uitleggen dat ze wel had gehuild tijdens een ruzie maar dan wel stilletjes op de badkamer.

Hoe er wordt gereageerd op mensen die het minder leuk hebben op hun werk. Mag je echt niks van vinden. Ik denk dan weleens dat naast het verfrissende inzicht: Er zijn ergere dingen, bij een aantal ook persoonlijke frustraties meespelen.

Ik gun sommigen echt een hele genante huilbui en daarna een lieve arm om ze heen. En een geweldige baan met een vieze koffie automaat of een gekke baas die ze teveel knuffelt en zijn tanden vaak niet poetst ofzo.
quote:Haarlem23 schreef op 15 juli 2015 @ 22:42:

[...]

En zijn jullie in het echte leven hetzelfde als hier ?Ja ik doe mij irl niet anders voor dan op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven