onaardige reacties soms

15-07-2015 20:41 826 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een actieve meelezer (ook omdat ik mijn wachtwoord was vergeten) en het valt me op dat er vaak zo onaardig wordt gereageerd op de topic posters. Vinden jullie dat ook? Het is toch niet voor niets dat men er voor kiest om hier op het forum anoniem om advies, tips te vragen. Of om gewoon even te spuien, je verhaal kwijt te kunnen. In het echte leven is het vaak lastig om je eerlijk en open op te stellen en soms wil je gewoon even anoniem advies. Mensen worden af en toe afgebrand! Ik vraag me dan af waarom dat zo is. Is het voor de reageerders makkelijker om zo direct en soms kwetsend te zijn? Doe je dat ook in het echte leven op die manier? ik maak me soms wel wat zorgen over de topic poster, stel je vertelt dat je je rotschaamt voor iets, je stelt je kwetsbaar op en het halve forum valt over je heen. Ik merk dat ik om die reden vaak iets niet durf te plaatsen, belachelijk natuurlijk want niemand weet wie ik ben. Vreemd principe hoor zo'n forum, maar blijkbaar ook voor mij interessant genoeg om dit te plaatsen. Nou komt u maar
Oh dear, ook hier weer.
Ik ben in het echte leven ook direct en mijn vrienden waarderen me erom. Er was een bosje facebook mensen die er niet van gediend was en die heb ik er af gemikt want ik ben wie ik ben en niet iedereen is gemaakt om vriendjes met iedereen te zijn.
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:19:

Oh dear, ook hier weer.Is het weer zuigtijd?
quote:GrumpyCat2 schreef op 16 juli 2015 @ 17:21:

[...]

Is het weer zuigtijd?Al uren bezig op de napraat.
quote:Dolfijntjee schreef op 16 juli 2015 @ 17:06:

[...]

Denk het niet.

Heb namelijk in het echt nooit meegemaakt dat volwassen vrouwen zo reageren.Irl vooral in mijn werk ben ik nog harder. Hier reageer ik echt liever.
Ik ben juist directer geworden IRL door dit forum. Heerlijk. Mensen weten nu tenminste wat ze aan me hebben in tegenstelling tot vroeger, toen ik met alle winden mee waaide (want oh, stel je voor dat iemand me niet aardig zou vinden!).
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:25:

[...]

Al uren bezig op de napraat.Heerlijk die negeer. Als ook iedereen nu even kapt met quoten van dit kleurboek dan kan mijn dag helemaal niet meer stuk
quote:ikeaverslaafde schreef op 16 juli 2015 @ 17:26:

Ik ben juist directer geworden IRL door dit forum. Heerlijk. Mensen weten nu tenminste wat ze aan me hebben in tegenstelling tot vroeger, toen ik met alle winden mee waaide (want oh, stel je voor dat iemand me niet aardig zou vinden!). Ik heb hier geleerd dat weinig mensen mijn humor begrijpen en dat degenen die dit wel doen ook degenen zijn die ik graag lees.
Het Viva-forum, voor mensen die wat willen leren.
quote:Dolfijntjee schreef op 16 juli 2015 @ 17:06:

[...]

Denk het niet.

Heb namelijk in het echt nooit meegemaakt dat volwassen vrouwen zo reageren.Ik ook niet! Ik kan me niet voorstellen dat er irl wordt gezegd wat er hier tegen iemand wordt gezegd. Ik heb dan soms de neiging om dan voor iemand op te komen omdat ik zie dat iemand compleet wordt ondergesneeuwd. Ik vind dat soms echt zielig, ronduit aso eigenlijk.
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:19:

Oh dear, ook hier weer. ??
quote:liebeskind schreef op 16 juli 2015 @ 17:30:

[...]

Ik ook niet! Ik kan me niet voorstellen dat er irl wordt gezegd wat er hier tegen iemand wordt gezegd. Ik heb dan soms de neiging om dan voor iemand op te komen omdat ik zie dat iemand compleet wordt ondergesneeuwd. Ik vind dat soms echt zielig, ronduit aso eigenlijk.Dan ben je zeker nog niet echt bekend met de wereld, of je hebt allemaal alleen maar zeer zachtaardige mensen om je heen die nooit iets fout doen. Als iemand continu loopt te zuigen ga jij ook op een gegeven moment uit de liefdesmodus. Echt wel!
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:35:

[...]

Dan ben je zeker nog niet echt bekend met de wereld, of je hebt allemaal alleen maar zeer zachtaardige mensen om je heen die nooit iets fout doen. Als iemand continu loopt te zuigen ga jij ook op een gegeven moment uit de liefdesmodus. Echt wel!

Ok. Ik mis iets denk ik.

Mensen die een negatief effect op mij hebben negeer ik. Is echt heel makkelijk. Of je drukt op de negeerknop of je reageert er niet op of je vraagt waarom ze dat doet... Lijkt mij, hoor.

Maar dat is misschien te makkelijk gedacht?
quote:GrumpyCat2 schreef op 16 juli 2015 @ 17:29:

[...]

Ik heb hier geleerd dat weinig mensen mijn humor begrijpen en dat degenen die dit wel doen ook degenen zijn die ik graag lees.Ik denk dat jij een vrouw bent (of man) met een een grote mond en klein hartje.
quote:liebeskind schreef op 16 juli 2015 @ 17:39:

[...]

Ok. Ik mis iets denk ik.

Mensen die een negatief effect op mij hebben negeer ik. Is echt heel makkelijk. Of je drukt op de negeerknop of je reageert er niet op of je vraagt waarom ze dat doet... Lijkt mij, hoor.

Maar dat is misschien te makkelijk gedacht?Er bestaan mensen met zo'n dikke kluisdeur voor het ei dat het niet uitmaakt wat je doet, 100x netjes of2x grof of negeren, ze blijven net zo lang bezig tot je er zat van hebt en de neiging krijgt om die kluisdeur eraf te meppen en soms is het zo erg dat zelfs dat niet lukt. Tja, dan ligt het aan jou.
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:42:

[...]

Er bestaan mensen met zo'n dikke kluisdeur voor het ei dat het niet uitmaakt wat je doet, 100x netjes of2x grof of negeren, ze blijven net zo lang bezig tot je er zat van hebt en de neiging krijgt om die kluisdeur eraf te meppen en soms is het zo erg dat zelfs dat niet lukt. Tja, dan ligt het aan jou. Maar als je de negeerknop aanzet zie je toch niks meer?
quote:liebeskind schreef op 16 juli 2015 @ 17:44:

[...]

Maar als je de negeerknop aanzet zie je toch niks meer?Dus ik moet me laten dwingen mezelf te beperken. Trouwens, je ziet het wel als er wordt gequoot.
Ik was vroeger als jong meisje verlegener, beetje type grijze muis, maar ik ben door het forummen (geleerd op andere wat onconventionelere en vrijere fora) veel directer en assertiever geworden. Punten waar ik in mijn huidige baan regelmatig om gecomplimenteerd word. Ik ben dus wel aardig mezelf op het forum.
Shoot first, ask questions later!
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:47:

[...]

Dus ik moet me laten dwingen mezelf te beperken. Trouwens, je ziet het wel als er wordt gequoot.

Ja je ziet wel in de quotes.

Helaes pindakaas (bestaat echt trouwens, je kan het bij de Aldi kopen)
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:47:

[...]

Dus ik moet me laten dwingen mezelf te beperken. Trouwens, je ziet het wel als er wordt gequoot.Hoezo beperken? Je hebt last van die ene persoon en als je die niet meer zou "zien" dan beperk je je zelf? Klinkt niet logisch in mijn oren. Dus zij voegt wel iets toe dan?
quote:redbuIIetje schreef op 16 juli 2015 @ 17:49:

Ik was vroeger als jong meisje verlegener, beetje type grijze muis, maar ik ben door het forummen (geleerd op andere wat onconventionelere en vrijere fora) veel directer en assertiever geworden. Punten waar ik in mijn huidige baan regelmatig om gecomplimenteerd word. Ik ben dus wel aardig mezelf op het forum.Echt
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Cateautje schreef op 16 juli 2015 @ 17:42:

[...]

Er bestaan mensen met zo'n dikke kluisdeur voor het ei dat het niet uitmaakt wat je doet, 100x netjes of2x grof of negeren, ze blijven net zo lang bezig tot je er zat van hebt en de neiging krijgt om die kluisdeur eraf te meppen en soms is het zo erg dat zelfs dat niet lukt. Tja, dan ligt het aan jou. O god wat kan ik deze beamen. En maar op je handen zitten en maar zitten en maar zitten en maar... terwijl de ander blijft zuigen zuigen zuigen en dan ineens BAM kan je er niet meer tegen en maak je de kapitale fout om tegen een kluisdeur in het verweer te gaan en dan gaat diegene lopen janken dat je zo gemeen bent. Ik wou dat je ook bepaalde topics op de negeer kon zetten als zelfbescherming zodat je er nooit meer wat in kan posten.
quote:charlottew88 schreef op 16 juli 2015 @ 17:51:

[...]

Echt Ja, serieus waar Daar is nu niet veel meer van te merken, haha!
Shoot first, ask questions later!
quote:GrumpyCat2 schreef op 16 juli 2015 @ 17:29:

[...]

Ik heb hier geleerd dat weinig mensen mijn humor begrijpen en dat degenen die dit wel doen ook degenen zijn die ik graag lees.ik begrijp jou humor wel hoor
[quote]GrumpyCat2 schreef op 16 juli 2015 @ 17:51:

[...]

O god wat kan ik deze beamen. En maar op je handen zitten en maar zitten en maar zitten en maar... terwijl de ander blijft zuigen zuigen zuigen en dan ineens BAM kan je er niet meer tegen en maak je de kapitale fout om tegen een kluisdeur in het verweer te gaan en dan gaat diegene lopen janken dat je zo gemeen bent. Ik wou dat je ook bepaalde topics op de negeer kon zetten als zelfbescherming zodat je er nooit meer wat in kan posten.[/quote]

Ban voor topic aanvragen? Volgens mij is dat serieus mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven