Zeuren

17-07-2015 13:17 33 berichten
Ik weet het even niet en schrijf daarom hier maar van me af bij gebrek aan een dagboek of zo. Ik ben zo bang om als zeur bestempeld te worden door mijn directe omgeving, vind mezelf af en toe al een zeur! Maar het zit gewoon allemaal tegen de laatste maanden en ik sta op knappen.

Vorig jaar oktober hebben ze ontdekt dat ik een zeldzame neurologische afwijking aan mijn hoofd heb; chiari malformatie met een syringomyeli. Daar ben ik begin maart dit jaar aan geopereerd, dat was een heftige operatie, en heb er een hele berg stress door gehad.

Net toen alles weer in een rustiger vaarwater terecht kwam en ik me weer steeds beter begon te voelen kreeg ik half juni te horen dat mijn uitstrijkje niet goed was. Ik heb een PAP 4 met Cin2. Ik word na mijn vakantie geopereerd, een curretage en conisatie.

Dat komt vast ook wel weer goed maar ik ben op. Ik heb geen reserves meer, loop op mijn tenen en ik ben zo ontzettend moe. Elk dingetje dat nu niet loopt zoals ik had gehoopt of had gewild is reden om boos te worden of verdrietig. Maar de tranen komen telkens op een ongelegen moment dus dan knipper ik ze weer weg en ga weer door.

Gisteren barstte de bom op mijn werk en heb daar een potje hevig zitten janken, gelukkig zijn de meeste van mijn collega's al met vakantie.

Dinsdag stappen we (man en ik) op het vliegtuig en gaan we lekker op vakantie, ik ben er volgens mij nog nooit zo aan toe geweest. Ik ben zo moe!!!

Ik hoop dat ik een beetje uitgerust terug kom en wat sterker. Want dat zelfmedelijden is niks voor mij, ken ik niet van mezelf maar ik lijk er niet uit te komen
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk uitrusten op vakantie!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou, ik vind dit geen zeuren hoor. Lijkt me heel heftig! Fijn dat je snel vakantie hebt. Geniet ervan, laat los en tank lekker bij. Fijne vakantie
Je zeurt niet. Je hebt een zware tijd achter de rug. Rust lekker uit op jouw vakantie geniet ervan
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Het is niet zeuren maar heel begrijpelijk! Ik ben momenteel ook "ziek" en loop ook op mijn tenen. Dus ik weet wat je voelt.

Lekker uitrusten op vakantie en als je daarna nog niet volledig uitgerust bent, je gewoon ziek melden. Daar hebben ze echt wel begrip voor!

Voor nu sterkte .
Dit is geen zeuren. Zeuren is telkens weer ergens over beginnen wat allang achter de rug is, waar iemand niets aan kan doen en je het toch nog weer een keer zegt, of als je telkens iets weer ter sprake brengt omdat je gewoon je zin wil hebben. Zeuren is dus in mijn ogen iets heel anders dan waar jij nu mee te maken hebt.

Dit is het moeten doorstaan van een meer dan ellendige periode, waarin er even geen puf meer is om het hoofd te bieden.

Stop met nadenken over hoe je overkomt op anderen. Ik zou wel eens willen weten hoe anderen ermee om zouden gaan in jouw plaats. Zou je dat dan ook zeuren vinden? Nee toch?
Klinkt heftig zeg! Dan ben je wel even toe aan vakantie ja. Geniet er van en veel sterkte met alles.
Lief, zo snel al van die lieve reacties!!

Ik ben zo bang dat ze beginnen te denken van, heb je háár weer, ze heeft altijd wat! Dat begin ik zelf namelijk soms al te denken!

Ik had echt nóóit wat en nu twee van die rot dingen achter elkaar!

In mijn omgeving heb ik een paar mensen die altijd alles willen relativeren. Prima, maar nu even niet. Ik voel me echt even kut en dan zal het best dat het altijd slechter kan maar het kan ook een stuk beter!

Dat zou ik zo graag eens willen roepen als ze weer met hun gerelativeerd beginnen maar dat kan natuurlijk niet

Hè, even zo van me af zeuren/zeiken is ook wel ff lekker!
Is dit zeuren? Heet je soms Aron Ralston?
quote:takkentrol schreef op 17 juli 2015 @ 13:37:

Ik ben zo bang dat ze beginnen te denken van, heb je háár weer, ze heeft altijd wat! Dat begin ik zelf namelijk soms al te denken!

In mijn omgeving heb ik een paar mensen die altijd alles willen relativeren. Prima, maar nu even niet. Ik voel me echt even kut en dan zal het best dat het altijd slechter kan maar het kan ook een stuk beter!

Dat zou ik zo graag eens willen roepen als ze weer met hun gerelativeerd beginnen maar dat kan natuurlijk niet

Hè, even zo van me af zeuren/zeiken is ook wel ff lekker!

Moet gelijk aan die cup a soup reclame denken

https://youtu.be/-c6zp7f9ZYw
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je zeurt niet, en anders mag je zeuren. Het is puur stress wat er uitkomt.

Hou je van kleuren voor volwassenen? Koop voor jezelf een mooi boek, en stiften of potloden, probeer jezelf een beetje te ontspannen.

Fijne vakantie, en probeer je te ontspannen!
quote:takkentrol schreef op 17 juli 2015 @ 13:37:

Hè, even zo van me af zeuren/zeiken is ook wel ff lekker! Dat kan je heel goed zeggen. 'Lieverd, ik vind het fijn dat je probeert om zaken voor me te relativeren. Ik kan het alleen op dit moment niet. Ik voel me nu gewoon kut. Hoe lief bedoeld, ik kan nu niet relativeren. Misschien over een tijdje. Wat ik graag van je zou willen is....[vul in]. Bedankt.'
Ik moest 'm even googlen korenwolf Begrijp me niet verkeerd, ik ben er namelijk absoluut niet trots op, maar ik bén heel hard en streng voor mezelf. Dat was nog erger maar mbv een coach en haptotherapeut wordt het stapje voor stapje beter. Laten we het er maar op houden dat het een overlevingsstrategie is, ontwikkeld in mijn kindertijd en was toen zeer noodzakelijk en effectief, maar zit me nu behoorlijk in de weg. Zeker op momenten als nu.

Nouchi
Ik denk dat dat relativeren is om je te bemoedigen of een hart onder de riem te steken.. Maar ik kan best begrijpen dat je je sons gewoon k't voelt. Tis ook heftig en spannend wat er gebeurt! Niet te streng zijn voor jezelf.... En geniet van je vakantie!!
Da's een goeie Doreia!!
Fijne vakantie Takkentrol en beterschap gewenst. Ik hoop dat de operatie en het herstel spoedig verlopen.
Dankjewel Cadeautje! Ik ga er vanuit dat het wel weer goed komt. Vraag me alleen af wat de narcose met mijn hoofd doet; in maart ben ik ruim 5 uur onder narcose geweest en mijn geheugen deed het niet zo heel best in de weken daarna

Ach, ik merk het wel.
quote:takkentrol schreef op 17 juli 2015 @ 14:03:

Dankjewel Cadeautje! Ik ga er vanuit dat het wel weer goed komt. Vraag me alleen af wat de narcose met mijn hoofd doet; in maart ben ik ruim 5 uur onder narcose geweest en mijn geheugen deed het niet zo heel best in de weken daarna

Ach, ik merk het wel.Doe het in ieder geval rustig aan en wat al eerder is geschreven, als je nog niet optimaal bent na de vakantie, ga dan in de ziektewet, want je moet fit zijn voor die operatie, dan duurt het herstel ook minder lang, ook wat betreft je geheugen.
quote:Doreia schreef op 17 juli 2015 @ 13:51:

[...]

Dat kan je heel goed zeggen. 'Lieverd, ik vind het fijn dat je probeert om zaken voor me te relativeren. Ik kan het alleen op dit moment niet. Ik voel me nu gewoon kut. Hoe lief bedoeld, ik kan nu niet relativeren. Misschien over een tijdje. Wat ik graag van je zou willen is....[vul in]. Bedankt.'

En het werkt weet ik inmiddels. Niet bij iedereen, maar bij de mensen die belangrijk zijn voor jou en die jou belangrijk vinden wel is mijn ervaring.

Je bent absoluut niet aan het zeuren. Je bent aan het eind van je latijn, is volkomen logisch na alles wat er gebeurd (is).

Ik hoop dat jullie een fijne ontspannen vakantie hebben.
quote:takkentrol schreef op 17 juli 2015 @ 14:03:

Ach, ik merk het wel.Dat ligt aan de stress, het piekeren en het alles moeten regelen. Dat maakt je 'dom' want het vliegt je nu aan, waardoor je lijf en je psyche zelf bedenken wat wel en niet belangrijk is om te onthouden. Als ik gestressd bent, vergeet ik ook meer. Maak ik lijstjes en handel het af. Want anders vergeet ik het gewoon.
Je zeurt niet! Je gaat door een hele zware tijd en dat word je even teveel. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Het zou echt heel vreemd zijn als je in deze tijd niet af en toe knakt. Dat is heel menselijk.

Heel veel sterkte en een fijne vakantie gewenst.
quote:Doreia schreef op 17 juli 2015 @ 14:12:

[...]

Dat ligt aan de stress, het piekeren en het alles moeten regelen. Dat maakt je 'dom' want het vliegt je nu aan, waardoor je lijf en je psyche zelf bedenken wat wel en niet belangrijk is om te onthouden. Als ik gestressd bent, vergeet ik ook meer. Maak ik lijstjes en handel het af. Want anders vergeet ik het gewoon.Dat ligt niet aan de stress, dat ligt aan het feit dat ze 5 uur chemisch onder zeil is geweest, dat doet geen goede dingen voor je.
quote:Nouschi schreef op 17 juli 2015 @ 13:43:

[...]

Moet gelijk aan die cup a soup reclame denken

https://youtu.be/-c6zp7f9ZYw

Blijft leuk
Je zeurt niet hoor! Wat heftig voor je. Rust lekker uit. Laat je man de drankjes halen en lief voor je zijn! Sterkte met wat nog komen gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven