bij mijn moeder

18-07-2015 01:33 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar lig ik dan, in het bed in het ziekenhuis naast mijn moeder. Ruim 7 jaar heeft ze gevochten tegen kanker. Straks gaat ze dood. Ze is al ver weg. Ik voel me heel sereen maar ook heel verdrietig en alleen. Ik kijk naar haar lieve gezicht, haar mooie handen en het lijkt of het niet echt is.

Ik mis haar nu al.

Lieve mama van me.

Ik kan best een steuntje gebruiken nu
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
wat erg, veel sterkte
Heel veel sterkte dan maar!

En een dikke kus voor je moeder, die het zo te lezen, prima gedaan heeft met jou.

Ze was echt zo'n lieve moeder, niet altijd maar meestal wel. En de liefste oma voor mijn dochtertje. Soms wat over the top maar altijd mama. Wat hebben we vroeger een lol gehad
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
wat fijn dat jullie een goede band hebben.
Niet altijd hoor.. Misschien lijken we te erg op elkaar

ben zo moe, vanaf 04.00 wakker maar durf niet te slapen
Veel sterkte Felice, zo moeilijk. Koester de laatste momenten die je bij haar bent en vertel haar wat je nog moet vertellen.
Pfff, véél sterkte Felice! Weet hoe het is....
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:felice71 schreef op 18 juli 2015 @ 01:42:

Niet altijd hoor.. Misschien lijken we te erg op elkaar

ben zo moe, vanaf 04.00 wakker maar durf niet te slapenje moeder gaat wanneer ze gaat, misschien wil ze juist dat je even slaapt zodat ze je los kan laten
Ach lieverd, heel veel sterkte.
Dikke knuffel...mijn moeder is 3 maanden geleden overleven. Zo'n oneerlijk gevoel geeft t. Tijd heelt alle wonden en daar moeten we ons maar aan vastklampen.
Ach wat verdrietig heb je mensen die je steunen?
sterkte To we hebben de dood niet in onze handen een klote ziekte is het. Dat daar geen medicijn voor is.
Wat moeilijk, heel veel sterkte
quote:emmetje2 schreef op 18 juli 2015 @ 01:45:

Dikke knuffel...mijn moeder is 3 maanden geleden overleven. Zo'n oneerlijk gevoel geeft t. Tijd heelt alle wonden en daar moeten we ons maar aan vastklampen.Misschien helpt het je iets....mijn vriend is zijn moeder bijna een jaar geleden verloren. Het verdriet blijft, komt op sommige momenten heel heftig opeens naar boven. Maar na een jaar zegt hij wel dat hij het gevoel heeft dat hij weer een beetje begint te "landen".
En TO maak foto's van je moeder! Pak haar hand vast en maak daar een foto van, maak een foto van haar gezicht, van jullie samen.

Nu klinkt het misschien gek, maar later zul je het misschien fijn vinden om ze te hebben. En als niet kun je ze altijd nog ergens ver weg stoppen.
quote:matroesjka_ schreef op 18 juli 2015 @ 01:47:

[...]

Misschien helpt het je iets....mijn vriend is zijn moeder bijna een jaar geleden verloren. Het verdriet blijft, komt op sommige momenten heel heftig opeens naar boven. Maar na een jaar zegt hij wel dat hij het gevoel heeft dat hij weer een beetje begint te "landen".Ik ga me daar aan vasthouden...lieve post van je. Ik hoop dat TO daar ook iets uit put.
sterkte. Wat verdrietig dat je nu afscheid moet nemen. Zeven jaar, wat een lange weg. Nu hoeft ze niet meer te vechten.
quote:emmetje2 schreef op 18 juli 2015 @ 01:52:

[...]

Ik ga me daar aan vasthouden...lieve post van je. Ik hoop dat TO daar ook iets uit put.Voor jou ook nog een langzaamaan wordt de snijdende pijn vervangen voor steeds meer momenten dat je met een glimlach terug denkt aan je moeder zonder dat je hart direct in 1000 stukjes breekt.
Mijn vader is 10 jaar geleden gestorven dus ik weet hoe het voelt. Mijn broer en vriendin zijn vlakbij, partner thuis bij kleuterdochter.maar ik kijk naar mijn moeder en zie haar niet meer, ze is helemaal op. Ik ben zo trots op haar en ik hoop zo dat ze vannacht overlijdt, ze heeft genoeg gevochten.

Voordat de behandeling werd gestopt en de morfine vanmiddag werd opgevoerd heb ik haar veel gezegd. En de rest weet ze straks ook wel denk ik
Haar ademhaling is zo naar, maar ze merkt het niet meer zeggen ze
quote:felice71 schreef op 18 juli 2015 @ 02:02:

Mijn vader is 10 jaar geleden gestorven dus ik weet hoe het voelt. Mijn broer en vriendin zijn vlakbij, partner thuis bij kleuterdochter.maar ik kijk naar mijn moeder en zie haar niet meer, ze is helemaal op. Ik ben zo trots op haar en ik hoop zo dat ze vannacht overlijdt, ze heeft genoeg gevochten.

Voordat de behandeling werd gestopt en de morfine vanmiddag werd opgevoerd heb ik haar veel gezegd. En de rest weet ze straks ook wel denk ikFijn dat je steun om je heen hebt!
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...

Heel heel veel sterkte.
Och lieve felice! Een hele dikke knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven