Rotreacties
zondag 19 juli 2015 om 03:13
Het Vivaforum kent veel passanten, maar wordt bewoond door tweeduizend mensen die er elke dag opzitten, 150 van hen vrijwel fulltime. Deze vaste bezoekers maken de dienst uit, klagen ze over elkaar. Zij sturen de gesprekken, jagen nieuwkomers die tegen de heersende moraal ingaan weg. Komen in opstand tegen de moderatoren als ze geband worden, zo intimiderend dat sommigen overspannen raakten.
Stuk uit NRC
Stuk uit NRC
zondag 19 juli 2015 om 03:23
zondag 19 juli 2015 om 03:30
Hebben we wel gehad. Die mods waren een beetje te persoonlijk betrokken geraakt. Ook bij de intriges (intrieieieieieiesjes). Betrokken bij de schaduw fora's, persoonlijke relaties aangaan. Heel ongezond allemaal. Heel verwonderend.
Wat er verder staat zal ook wel kloppen. Iedereen ziet wel wie hier de vaste bezoekers zijn en dat er inderdaad sprake is van kleuterklas politiek soms. Betekend niet dat die 150 of 2000, of passanten nooit iets nuttigs zeggen, want dat doen ze wel. Ikzelf klaag over meelezers. Die zeggen nooit wat nuttigs!
Wat er verder staat zal ook wel kloppen. Iedereen ziet wel wie hier de vaste bezoekers zijn en dat er inderdaad sprake is van kleuterklas politiek soms. Betekend niet dat die 150 of 2000, of passanten nooit iets nuttigs zeggen, want dat doen ze wel. Ikzelf klaag over meelezers. Die zeggen nooit wat nuttigs!
zondag 19 juli 2015 om 03:33
quote:catacarax schreef op 19 juli 2015 @ 03:30:
Hebben we wel gehad. Die mods waren een beetje te persoonlijk betrokken geraakt. Ook bij de intriges (intrieieieieieiesjes). Betrokken bij de schaduw fora's, persoonlijke relaties aangaan. Heel ongezond allemaal. Heel verwonderend.
Ik lees vooral mee. Ik heb niets nuttigs te zeggen dat niet aangemerkt zou worden als 'mosterd', jullie zijn daar veel beter in!
Ben nu wel nieuwsgierig.
Ik lees vooral mee. Ik heb niets nuttigs te zeggen dat niet aangemerkt zou worden als 'mosterd', jullie zijn daar veel beter in!
Ben nu wel nieuwsgierig.
zondag 19 juli 2015 om 03:48
Niet iedereen reactie is altijd leuk, bepaald niet. Maar vind ze vaak wel oprecht en liever dat dan alleen maar gesuikerde lieve reacties waar mensen niks aan hebben. Daarnaast lees ook veel steun in bepaalde situaties.
Irl is toch ook niet iedereen even aardig en het altijd met je eens? Als je dan jou verhaal in de grote groep vreemde gooit krijg je van van alles terug, leuk en niet leuk.
Irl is toch ook niet iedereen even aardig en het altijd met je eens? Als je dan jou verhaal in de grote groep vreemde gooit krijg je van van alles terug, leuk en niet leuk.
zondag 19 juli 2015 om 03:49
quote:Kunai schreef op 19 juli 2015 @ 03:33:
[...]
Ben nu wel nieuwsgierig.
Ik herken jouw avatar.
*Toch niet zo'n meelezer ;-]*
[...]
Ben nu wel nieuwsgierig.
Ik herken jouw avatar.
*Toch niet zo'n meelezer ;-]*
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
zondag 19 juli 2015 om 04:04
zondag 19 juli 2015 om 04:06
Als ik van die stukken lees over dit forum, krijg ik vaak het idee dat het niet over hier gaat.
Ik herken al die agressie niet.
Zo nu en dan loopt het hoog op in een topic maar de gillende ruzies, waarbij een hele groep dagenlang achter de computer zat om elkaar virtueel een kopje kleiner te maken, zie ik eigenlijk niet meer.
Vooral de laatste tijd, als in paar jaar al, niet.
Ik herken al die agressie niet.
Zo nu en dan loopt het hoog op in een topic maar de gillende ruzies, waarbij een hele groep dagenlang achter de computer zat om elkaar virtueel een kopje kleiner te maken, zie ik eigenlijk niet meer.
Vooral de laatste tijd, als in paar jaar al, niet.
zondag 19 juli 2015 om 04:06
Ach ja, feit blijft wel dat enigzins zelfbescherming handig is.
Er zijn hier:
1. Trollen
2. Leugenaars
3. Oplichters
4. Ego-trippers
Voorbeelden te over. Soms zie je 1, 2, 3 en 4 in een.
De meeste vaste bezoekers zijn wel ok. Sommigen leven in een dimensie waar ik nog nooit van gehoord heb, anderen vind ik juist weer heel lief, hoe virtueel dan ook. Die zijn bijna net als ik; grillig, onzeker soms, zin in een gebbetje, ego streel nodig, rot periode of juist blij, maar meestal begaan.
Er zijn hier:
1. Trollen
2. Leugenaars
3. Oplichters
4. Ego-trippers
Voorbeelden te over. Soms zie je 1, 2, 3 en 4 in een.
De meeste vaste bezoekers zijn wel ok. Sommigen leven in een dimensie waar ik nog nooit van gehoord heb, anderen vind ik juist weer heel lief, hoe virtueel dan ook. Die zijn bijna net als ik; grillig, onzeker soms, zin in een gebbetje, ego streel nodig, rot periode of juist blij, maar meestal begaan.
zondag 19 juli 2015 om 04:14
quote:Eleonora schreef op 19 juli 2015 @ 04:09:
[...]
O ja, ik zal maar even aan de slag gaan dan. Nachtploeg he, tot half acht.
Noemt zichzelf een nachtploeg.
Heb maar weinig dreigend materiaal bij jou gezien...
Totale destructie, dat is wat we willen zien! Werk nu toch eens mee.
[...]
O ja, ik zal maar even aan de slag gaan dan. Nachtploeg he, tot half acht.
Noemt zichzelf een nachtploeg.
Heb maar weinig dreigend materiaal bij jou gezien...
Totale destructie, dat is wat we willen zien! Werk nu toch eens mee.
zondag 19 juli 2015 om 04:17
quote:catacarax schreef op 19 juli 2015 @ 04:11:
Oh en ik heb mijn diepste emoties en geheimen kunnen delen hier en er zijn hier mensen die me er echt doorheen gesleept hebben. Stuk voor stuk voor mij erg dierbare mensen, terwijl zij misschien al een nieuwe nick hebben, of weg zijn. Ik vergeet ze nooit meer.
Al hebben ze een nieuwe nick, ik ken hier ook enkel lieve mensen.
Vind het wel angstaanjagend, wetende dat hier een grote groep zit die mensen enkel wil kwetsen.
Grappig ook, dat ik die mensen na een jaar nog niet ben tegengekomen.
Wat zou nu toch de waarheid zijn...?
Oh en ik heb mijn diepste emoties en geheimen kunnen delen hier en er zijn hier mensen die me er echt doorheen gesleept hebben. Stuk voor stuk voor mij erg dierbare mensen, terwijl zij misschien al een nieuwe nick hebben, of weg zijn. Ik vergeet ze nooit meer.
Al hebben ze een nieuwe nick, ik ken hier ook enkel lieve mensen.
Vind het wel angstaanjagend, wetende dat hier een grote groep zit die mensen enkel wil kwetsen.
Grappig ook, dat ik die mensen na een jaar nog niet ben tegengekomen.
Wat zou nu toch de waarheid zijn...?
zondag 19 juli 2015 om 04:20
??
Lijkt me ook iets uit het verleden. Ik herken het niet. Niet meer. Misschien omdat ik vaak wel aanvoel waar gezeik van komt en me er gewoon niet in meng.
In al die jaren heb ik één keer een ban gehad. Was in de tijd van de angels.
Echte rellen heb ik inmiddels al jaren niet meer meegekregen.
Lijkt me ook iets uit het verleden. Ik herken het niet. Niet meer. Misschien omdat ik vaak wel aanvoel waar gezeik van komt en me er gewoon niet in meng.
In al die jaren heb ik één keer een ban gehad. Was in de tijd van de angels.
Echte rellen heb ik inmiddels al jaren niet meer meegekregen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!