Onderzoek?

19-07-2015 19:27 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,Ik ben nieuw op dit forum.Ik vroeg me af in hoeverre hulpverlening je kan dwingen diagnostiek te laten doen bij ons meisje van 3,4 jaar oud? Die nog amper praat.En doen wij dit niet dan schakelen zij amk in! hopelijk dat jullie mij wat meer info kunnen geven.Gr een ongeruste vader...
Als jullie het niet geloven ook prima!ben blij dat ik het nu ga doen.
Bovendien dreigt niemand maar doen ze gewoon hun werk. ik schrik er wel van dat het zover moet komen.
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:40:

Als jullie het niet geloven ook prima!ben blij dat ik het nu ga doen.Waar haal je dat nu weer uit?
Dus kunnen ze hierdoor mijn kind bij me weghalen
quote:RegenDruppie schreef op 19 juli 2015 @ 20:37:

[...]

Ik geloof steeds minder van dit verhaal.

Ze hebben niet gedreigd. Ze hebben uit zorg aangegeven dat zij hulp zouden gaan zoeken als jij dat dit had gedaan. En naar Veilig Thuis gaan ze niet ineens. Daar is meer aan vooraf gegaan, zoals meerdere keren bij jullie aangeven dat er iets niet klopt.Hier haal ik dat uit.
Nogmaals, dat zou na gedegen onderzoek kunnen. Zeker na melding van kdv/psz. Een onderzoek zal in elk geval zeker plaats vinden en daar zitten ook consequenties aan wanneer je kind niet uit huis geplaatst wordt.
Comuniceer je altijd zo? Met maar 1 kort antwoord op een vraag, zo aanvallend, betweterig?
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:42:

Dus kunnen ze hierdoor mijn kind bij me weghalenIk denk dat het van het allergrootste belang voor je kind is als je overal aan meewerkt, dan laat je zien dat je een goede vader bent die het beste met zijn kind voorheeft.
verba volant, scripta manent.
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:44:

[...]

Hier haal ik dat uit.Ik zit hier in mijn eentje. Jouw verhaal klopt niet, je vertelt niet alles en ik vind je manier van reageren apart. Maar dat ben ik. En misschien moet je even goed de reacties lezen. Ze halen echt niet zomaar je kind weg. Als je hulp hebt gezocht en het beste wilt, dan is er van uithuisplaatsing echt geen sprake tenzij er bijvoorbeeld sprake is van zware verwaarlozing en ouders die hier niks aan kunnen/willen doen. Jouw angst is ergens op gebaseerd en is niet kloppend met alleen een taalachterstand en 'raar' gedrag.
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:42:

Dus kunnen ze hierdoor mijn kind bij me weghalenDat is al vaker benoemd door meerdere mensen hier. Over het algemeen gebeurt dat niet omdat je de hakken in het zand zet. En vervolgens wel doorzet. Maar wij kunnen niet binnen bij je kijken dus moeten ervan uitgaan wat jij zegt. Dus als er meer speelt dan kan dat wel.
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:44:

[...]

Hier haal ik dat uit.

Selectief lezen is ook een vak...

Dat meerderen hier aangeven dat dit al veel langer speelt en vragen of er niet vaker aan de bel is getrokken door hen, daar geef je dan weer geen antwoord op.
quote:jadaiswa schreef op 19 juli 2015 @ 20:45:

Nogmaals, dat zou na gedegen onderzoek kunnen. Zeker na melding van kdv/psz. Een onderzoek zal in elk geval zeker plaats vinden en daar zitten ook consequenties aan wanneer je kind niet uit huis geplaatst wordt.Serieus kunnen ze me kind bij me weghalen?
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:46:

[...]

Serieus kunnen ze me kind bij me weghalen?Stel wij zeggen massaal ja, wat ga je dan doen?
Wat zou er nog meer moeten spelen dan ?
quote:KiaOraHoi schreef op 19 juli 2015 @ 20:48:

[...]

Stel wij zeggen massaal ja, wat ga je dan doen?Wat kan ik doen niks! Laten zien dat ik een goede vader ben.
Ik geloof je heus, je bent alleen erg summier in je info. Ik geloof, op basis van wat je schrijft, niet dat ze je kind weg zullen halen. Zeker ook omdat het traject opgestart is.. Ik vind je weerstand moeilijk te begrijpen, het is toch vooral in het belang van je dochter.

Ik snap overigens wel dat je (en dochter uiteraard ook) een moeilijk tijd achter de rug hebt. Er vanuit gaande dat jullie altijd een gezin hebben gevormd met de vrouw/moeder die jullie ontvallen is. Dat zal nog steeds niet makkelijk zijn..
Nou ja.. dat dus..
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:49:

[...]

Wat kan ik doen niks! Laten zien dat ik een goede vader ben.In dat geval zul je moeten meewerken aan alle denkbare onderzoeken.
verba volant, scripta manent.
Ik vraag me 1 ding wel af: als het kindje al meer dan een jaar op het PSZ zit met volleerde krachten die neem ik aan ook geleerd hebben om kindjes met een taal-achterstand te begeleiden, dan zou er toch verbetering in moeten zitten, ongeacht of de ouders de taal-ontwikkeling voldoende stimuleren. Ik bedoel: er zijn ook speciale plekken op de PSZ voor kindjes die thuis nooit Nederlands horen en die ontwikkelen zich óók.

Dus ja, TO wilde niet meedoen aan een onderzoek, maar in hoeverre is dit de schuld van de ouders, als het PSZ blijkbaar ook niet lukt om de taalontwikkeling op gang te brengen?! Ik denk dan toch eerder aan iets van een stoornis of een ziekte. Goed dat het nu uitgeezocht wordt.
Dat is per zaak verschillend. Ik ben op proffesioneel vlak vaker betrokken geweest bij onderzoeken van veilig thuis. En ja, kinderen kunnen voor dit soort dingen in combinatie met andere dingen (bijv wat jij raar gedrag noemt en waarvan ik niet weet hoe dag zich uit) en de thuissituatie uit huis geplaatst worden. Besef je dat jij al heel lang de spraakachterstand van je dochter genegeerd hebt EN dat er meer dingen spelen en dat kdv/psz niet bij elk kind aan veilig thuis denken, enkel wanneer het welzijn van het kind ernstig in het gevaar lijkt. Dat gevoel hebben zij bij jouw kind, dus aks zij juist zitten, ja dan zou dat zomaar kunnen gebeuren.
quote:Bumba1985 schreef op 19 juli 2015 @ 20:50:

Ik vraag me 1 ding wel af: als het kindje al meer dan een jaar op het PSZ zit met volleerde krachten die neem ik aan ook geleerd hebben om kindjes met een taal-achterstand te begeleiden, dan zou er toch verbetering in moeten zitten, ongeacht of de ouders de taal-ontwikkeling voldoende stimuleren. Ik bedoel: er zijn ook speciale plekken op de PSZ voor kindjes die thuis nooit Nederlands horen en die ontwikkelen zich óók.

Dus ja, TO wilde niet meedoen aan een onderzoek, maar in hoeverre is dit de schuld van de ouders, als het PSZ blijkbaar ook niet lukt om de taalontwikkeling op gang te brengen?! Ik denk dan toch eerder aan iets van een stoornis of een ziekte. Goed dat het nu uitgeezocht wordt.Wat voor ziekte zou dat kunnen zijn? Ik denk zelf ook haar oren en heb al zo lang aangedrongen op buisjes!!
Willem, hoe gaat het eigenlijk met jou? Heb je hulp om alles op een rijtje te zetten? Je klinkt erg paniekerig en natuurlijk is de gedachte je kindje kwijt te raken afschuwelijk, al helemaal zo kort na het verlies van je vrouw. Heb je genoeg steun?

Kinderen worden niet gauw bij ouders weggehaald, daar gaat een heel traject aan vooraf. Ik zou me daar nu ook niet druk om maken. Zet je in om de juiste hulp voor je kind te vinden en zorg ook goed voor jezelf. Als je dat doet zie ik op basis van wat je verder schrijft geen reden om je kind kwijt te raken. Ja je was laat met hulp zoeken, maar je bent er nu mee bezig. De instanties zijn er om jou en je kind te helpen, onthoud dat.
quote:Bumba1985 schreef op 19 juli 2015 @ 20:50:

Dus ja, TO wilde niet meedoen aan een onderzoek, maar in hoeverre is dit de schuld van de ouders, als het PSZ blijkbaar ook niet lukt om de taalontwikkeling op gang te brengen?! Ik denk dan toch eerder aan iets van een stoornis of een ziekte. Goed dat het nu uitgeezocht wordt.Het lukt psz en kdv niet, dus meerdere keren hebben zij aangegeven dat onderzoek noodzakelijk is. Dit kan niet zonder toestemming ouders, doe geeft to niet: dus kind kan niet geholpen worden: gevolg? Veilig thuis + minstens een onderzoek met consequenties.
quote:jadaiswa schreef op 19 juli 2015 @ 20:52:

Dat is per zaak verschillend. Ik ben op proffesioneel vlak vaker betrokken geweest bij onderzoeken van veilig thuis. En ja, kinderen kunnen voor dit soort dingen in combinatie met andere dingen (bijv wat jij raar gedrag noemt en waarvan ik niet weet hoe dag zich uit) en de thuissituatie uit huis geplaatst worden. Besef je dat jij al heel lang de spraakachterstand van je dochter genegeerd hebt EN dat er meer dingen spelen en dat kdv/psz niet bij elk kind aan veilig thuis denken, enkel wanneer het welzijn van het kind ernstig in het gevaar lijkt. Dat gevoel hebben zij bij jouw kind, dus aks zij juist zitten, ja dan zou dat zomaar kunnen gebeuren.Ik heb het niet genegeerd heb zelf ook een vve verklaring gevraagd en ben zelf bij logopedie begonnen en ben zelf tig keer naar de kno geweest.
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 20:53:

[...]

Wat voor ziekte zou dat kunnen zijn? Ik denk zelf ook haar oren en heb al zo lang aangedrongen op buisjes!!

Wij mogen niet diagnostiseren via het forum.

Het kan zijn dat haar oren een groot onderdeel zijn van waarom ze moeite heeft met de taal. Maar het is wel vreemd dat je dan niet vanuit consultatiebureau of huisarts doorverwezen bent. Want je moet zelf dan ook al een hele tijd gemerkt hebben dat ze niet goed hoort.
Wat voor consequenties???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven