Onderzoek?

19-07-2015 19:27 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,Ik ben nieuw op dit forum.Ik vroeg me af in hoeverre hulpverlening je kan dwingen diagnostiek te laten doen bij ons meisje van 3,4 jaar oud? Die nog amper praat.En doen wij dit niet dan schakelen zij amk in! hopelijk dat jullie mij wat meer info kunnen geven.Gr een ongeruste vader...
Willem je klinkt paniekerig, maar ik denk dat ze alleen hulp en ondersteuning willen bieden. De doelstelling zal echt niet zijn om je dochter bij je weg te halen. Ze willen je dochter echt niet ook nog haar papa afpakken.

Hoe red je het in praktische zin? Met de psz, logopedie en KDV waar je dochter naar toe gebracht moet worden is dat toch in je eentje een heel geregel. Hoe gaat het met je werk, het huishouden en de boodschappen. Wordt je hiermee geholpen?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:willem23 schreef op 19 juli 2015 @ 23:02:

Maar ze moeten mij dus op de hoogte stellen als ze een melding bij veilig thuis doen?

Geen idee of dat verplicht is. Als ik melding van de buurvrouw maak bij veilig thuis ben ik dat niet verplicht te melden bij haar.

Hoe dat met een psz zit weet ik niet.

Maar je kan het ze natuurlijk vragen.

Maar stel dat er wel melding is gemaakt dan gaan ze echt niet je kind zomaar weg halen.

Ook deze mensen hebben het beste met jullie voor en zullen eerst voor een gesprekje komen. Eventueel hulp bieden.

Een kind weg halen gebeurd alleen als het echt, echt niet anders kan. Want en kind is nog altijd het beste af bij haar eigen papa.

Jou situatie lijkt me niet een waar ze je dochter weg zullen halen, als je tenminste het hele verhaal verteld.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alsje het hele verhaal verteld.

Als jij je kind verwaarloost, misbruikt of anderzinds beschadigd zal je kind uit huis geplaatst worden. Gelukkig maar. Als er een onderzoek word gestart kijken ze ook of je een leefbaar huis hebt, of jij het leven en de zorg over je kind wel aankan. Als dit alles in orde is hoef jij niet te panikeren maar probeer hulp te krijgen voor je amper pratende dochter.
In je op zeg je dat ZE gedreigd hebben met AMK. Ik denk dat je in het oog van de belangstelling staat en ZE zullen willen zien wat je eraan doet. Ik vind het zorgwekkend dat jij je meer zorgen lijkt te maken of er evt instanties aan komen bellen dan het oplossen van de achterstand-gedrag van je dochter. Daar hoor ik je een stuk minder over.
Beste Willem,

Wat een zorgen! En wat heb je een rottijd achter de rug (en nog te gaan).

Ik wil je adviseren om morgen een afspraak te maken bij de huisarts. Hij/zij kan je vertellen hoe het werkt in hulpverleningsland. Hij/zij kan jou ook helpen om jouw (en je dochters) leven weer wat stabieler te krijgen.

Het is niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt. Je hoeft dit ook echt niet allemaal alleen aan te kunnen. Je mag hulp aannemen, hoor!

De huisarts kan jou ook vertellen hoe het gaat met eventuele meldingen bij Veilig Thuis. Hier op het forum zijn er een boel lieve mensen, en er is hier een boel kennis, maar soms is dat niet allemaal up-to-date. Waardoor jij alleen maar meer onzeker wordt.

Ik wens je veel sterkte toe!
Willem, het gaat hier niet om wie de regie in handen heeft. Jij bent haar ouder, dus jij kan beslissingen maken. Wat me wel opvalt is dat je een ernstige paniekreactie vertoont op hulpverlening en daar maak ik me zorgen over. Dat beeld dat jij hebt, dat klopt niet. De angsten die jij hebt mbt hulpverlening zijn niet reëel. Bovendien ben je nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant wil je het beste voor je kind, aan de andere kant heb je hulpverlening in het verleden opgestart, stopgezet, opgestart. Ik hoor je enkel praten over de angst die jij hebt dat ze je dochter kunnen afpakken en over buisjes in de oren. Ik hoor niets over haar gedrag, de gevoelens van je dochter mbt het overlijden van haar moeder enz. Je klinkt erg jong en onzeker. Als je al zovaak naar de kno arts bent geweest, dan moet daar toch ook iets uitgekomen zijn? Als ze al een hele tijd logopedie heeft, dan is daar toch ook een rapport over haar vooruitgang. Blijkbaar is die hulpverlening niet voldoende en willen ze graag weten hoe ze haar het beste kunnen ondersteunen in de ontwikkeling.

Als jij jouw dochter zorg onthoudt en daarbij zelf bijdraagt aan stilstand in haar ontwikkeling dan is het terecht wanneer deze zorg enigszins wordt gedwongen. Dat maakt niet dat je een slechte vader bent. Overigens zou ik je ook van harte aanbevelen om zelf met de huisarts in gesprek te gaan.
Ik heb ook domme beslissingen gemaakt,daar ben ik me van bewust.Het laatste wat ik wil is ook mijn dochter verliezen daarom ben ik zo bang voor veilig thuis.Gelukkig gaan we nu het traject starten,en doen we wat er moet gebeuren in het belang van mijn meisje.Vandaag ga ik na de huisarts voor mijzelf,en wil een gelukkig leven met mijn dochter daar ga ik Voor!☺️Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden heeft me erg gesteund.
Succes vandaag bij de huisarts en veel geluk!
Ach Willem, wat een rottijd en wat een angst heb je! Gelukkig is je angst gefundeerd op foute aannames, je hoeft echt niet bang te zijn voor Veilig Thuis!

De PSZ heeft waarschijnlijk geen zicht op wat er allemaal in jou omgaat en maakt zich zorgen over het welzijn van je dochter. Zij kunnen verder niks doen en daarom denken ze aan Veilig Thuis. Dat is niet om je kind bij je weg te halen, maar om ervoor te zorgen dat het wel goed met jullie gaat.

Als er al gemeld zou worden dan komt er iemand van Veilig Thuis bij jou kijken en aan diegene kan je je verhaal en je zorgen en je angsten vertellen. Waarschijnlijk gebeurt er dan hetzelfde als wat hier op het forum is gebeurd. Diegene ziet hoeveel jij op je bordje hebt en kijkt met jou samen naar welke hulp je nodig hebt om goed voor je dochter en jezelf te kunnen zorgen. De hulp wordt in gang gezet en jullie gaan verder.

Maar zo ver zal het niet komen, want jij schakelt zelf hulp in en dat lijkt me geen overbodige luxe! Goed dat je naar de huisarts gaat. Je hoeft niet dit alleen te doen. Je leven staat op z'n kop en dat van je dochter ook. Laat je helpen om alles weer op een rijtje te krijgen en zorg dat er iemand is die jou ook helpt! Jij zorgt voor je dochter, maar wie is er voor jou?

Veel succes, wat een moeilijke tijd zal het zijn. De hulp is er om jou te helpen, niet om je tegen te werken. Laat ze toe en doe het samen, zij willen echt niet je dochter bij papa wegnemen.
anoniem_242853 wijzigde dit bericht op 20-07-2015 09:58
Reden: Te vroeg gepost
% gewijzigd
Wat fijn dat jullie me zo steunen!Heb voor vanmiddag een afspraak bij de huisarts staan.Dat is het beste wat ik voor mij en me dochter kan doen.
Goed zo Willem.
Wat goed dat je ook voor jezelf naar de huisarts gaat. Sterkte
Het is hier al gezegd maar ik zeg het nog maar een keer: niet bang zijn voor de hulpverlening! Dat is nergens voor nodig.

Zij willen het beste voor jouw kind. Zo lang jij dat ook wilt, en ik geloof van wel, halen zij haar niet uit huis. Het is voor een kind namelijk het allerbest om thuis te blijven bij haar vader. Dus ga in gesprek met de hulpverlening en vraag ook wat zij denken dat het beste is voor jouw dochter. En regel dat dan ook, dan houd je zelf de regie.

En zoek ook hulp voor jezelf want ook jij hebt een hele heftige tijd achter de rug met veel emoties. Ik hoop dat de huisarts je kan helpen!
Goed Willem dat je naar de huisarts gaat!
Ben ook niet bang voor hulpverlening. Ik zou gewoon graag willen weten of er een melding is gedaan niet dat ze ineens op de stoep staan van veilig thuis.Ben bij de huidarts geweest en krijg behoorlijk wat hulp heel fijn!!
quote:willem23 schreef op 20 juli 2015 @ 13:28:

Ben ook niet bang voor hulpverlening. Ik zou gewoon graag willen weten of er een melding is gedaan niet dat ze ineens op de stoep staan van veilig thuis.Ben bij de huidarts geweest en krijg behoorlijk wat hulp heel fijn!!Daar hoef je echt niet bang voor te zijn (voor Veilig Thuis). Goed dat je bent geweest. En fijn dat je meer hulp krijgt! Sterkte!

Ben ook niet bang voor hulpverlening. Ik zou gewoon graag willen weten of er een melding is gedaan niet dat ze ineens op de stoep staan van veilig thuis.Ben bij de huidarts geweest en krijg behoorlijk wat hulp heel fijn!!Wat goed dat je bent gegaan. Heel veel sterkte met jou en je dochtertje. Ik wens jullie alle goeds!
Only dead fish go with the flow

Ben ook niet bang voor hulpverlening. Ik zou gewoon graag willen weten of er een melding is gedaan niet dat ze ineens op de stoep staan van veilig thuis.Ben bij de huidarts geweest en krijg behoorlijk wat hulp heel fijn!!Wat goed dat je dit in gang hebt gezet! Goed om te lezen dat jullie hulp gaan krijgen. Heel veel geluk verder met je dochter!
Nog even een vraag.Ze gaan haar nou onderzoeken en ook op autisme,maar als het nu gewoon allemaal van haar oren afkomt? Hoe moet ik dit nu doen? Dadelijk krijgt ze een verkeerde diagnosen?
Autisme kan niet aan oren liggen. Lees je eens in, misschien herken je zelf sommige dingen?

Daarbij: ze gaan testen, dus als ze het niet heeft: geen etiketje. Heeft ze het wel krijgen zowel zij als jij hier hulp en handvatten voor. Laat die etiketjes eens los en ga voor zo goed mogelijke zorg voor je dochter.
Maar ze heeft geen autistische trekjes dat is het hem nou juist.Ik ervaar geen problemen met haar,alleen het praten is voor mij zorgelijk.Maar voor de rest vind ik niet dat zijn trekjes vertoont..
Dat je ergens onderzocht op wordt betekend niet direct dat je het ook hebt. Daarnaast is autisme ook wel iets wat zich juist kenbaar maakt in contact met andere kinderen/volwassenen dan je eigen omgeving. Jij bent ook helemaal gewend aan hoe je dochter is.

Mensen die verder kijken hebben meer ervaring en wetenschap.

Je hoeft je echt niet ongerust te maken, als je dochter iets niet heeft is het toch alleen maar fijn dat er iig naar gekeken is.

Mijn vriend heeft pdd-nos en dat is pas op latere leeftijd gediagnoseerd. Geloof mij dat hij liever had dat het eerder ontdekt was dan had hij een veel fijnere jeugd gehad.
Moet ik het wel aangeven over haar oren?
Wat is dat voor psz? Trekjes van autisme bij een kind van 3 constateren? Dat kan bijna de beste psycholoog nog niet. Zorg dat je zelf ook wat hulpverleners om je heen verzamelt om hen een stapje terug te laten doen. Erg vreemd.
Only dead fish go with the flow
quote:willem23 schreef op 20 juli 2015 @ 15:35:

Maar ze heeft geen autistische trekjes dat is het hem nou juist.Ik ervaar geen problemen met haar,alleen het praten is voor mij zorgelijk.Maar voor de rest vind ik niet dat zijn trekjes vertoont..

Autisme is nogal breed. Weet jij alles ervan af?

Ze gaan haar alleen onderzoeken. Dat doen ze echt niet zomaar.

Deze mensen hebben er verstand van. Ze plakken echt niet voor hun lol etiketjes. Ze vermoeden iets, dat is niet door haar oren. Je gaf al aan dat ze vinden dat ze vreemd gedrag vertoond. Jij bent haar gewend, je weet dus niet beter.

Echt sta er voor open ( en dat doe je nu niet heb ik het idee). Wees niet bang voor etiketjes.

Als ze niks vinden, vinden ze niks. Zo wel dan wel.

En dan is dat juist fijn voor haar. Dan kan ze gepaste hulp krijgen.

Beter dan dat ze er op veel latere leeftijd achter komen of dat ze dan juist problemen krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven