ADD/HSP

20-07-2015 16:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
graag zou ik in contact komen met mensen die net als ik ook ADD hebben en hooggevoelig zijn. Zelf ben ik een vrouw van 44

Ik ben nieuw hier en weet nog niet helemaal precies hoe het werkt,maar als je een privebericht stuur zal ik antwoorden
graag of niet....
ADD, schrijf mee!
??
graag of niet....
Het gaat vast storm lopen: ADD en hooggevoelig!
Waarom staat dit topic op contact?
quote:dubbeltje4 schreef op 20 juli 2015 @ 17:12:

Het gaat vast storm lopen: ADD en hooggevoelig!

Ja stel je voor dat je dit hebt hè, onmensen zijn het pfffff.

TO: In 'ADD schrijf mee' is heel veel te lezen over mensen die ADD hebben en sommigen daar hebben ook HSP.
quote:Cateautje schreef op 20 juli 2015 @ 17:15:

Waarom staat dit topic op contact?

Tja, ik denk zomaar dat TO graag in contact wil komen met anderen

Fleur, als je PB's wilt ontvangen moet je ergens bij 'instellingen' dat even inschakelen.
Tjezus, wat vals
quote:dubbeltje4 schreef op 20 juli 2015 @ 17:12:

Het gaat vast storm lopen: ADD en hooggevoelig!Waar slaat dit nou weer op?
quote:Dubbus schreef op 20 juli 2015 @ 17:22:

[...]

Ja stel je voor dat je dit hebt hè, onmensen zijn het pfffff.

.

Beetje overdreven dit.

Maar als contactadvertentie???

Geen hobby's, interesses?
quote:dubbeltje4 schreef op 20 juli 2015 @ 18:20:

[...]

Beetje overdreven dit.

Maar als contactadvertentie???

Geen hobby's, interesses?

?

Want? Alleen lotgenoot zijn is niet genoeg om met elkaar in contact te komen? Je moet ook nog allebei van judo en macramé houden ofzo?
Tjezus, wat vals
quote:dweedledee schreef op 20 juli 2015 @ 18:21:

Hooggevoelig zeker
gelukkig zijn er ook nog aardige mensen....
graag of niet....
Gewoon even ter mijn informatie (als psycholoog dan ) :

Is het niet zo dat ADD een vastgestelde stoornis in de DSM is, en HSP nog niet geaccepteerd is vanuit die hoek en dat juist de boeken van hooggevoeligheid zeggen dat er veel mensen onterecht met ADD gediagnosticeerd worden omdat ze eigenlijk hooggevoelig zijn?

M.a.w. hebben we het in dit licht niet over mogelijk 2x hetzelfde?
Mwoah, zowel mijn dochter als ik hebben ADD én zijn hooggevoelig, en dat is vastgesteld én erkent door de psycholoog. Door 2 verschillende psychologen welteverstaan. Inderdaad, hsp is geen officiele diagnose, maar er wordt wel erkent dat het er is. En het gaat ook nog eens vaak samen. Dus ja.

Buiten dat zijn er toch echt wel symptomen die toch echt alleen toegeschreven kunnen worden aan ADD, lijkt me. Zoals de chaos, het niks afmaken etc..
Hoe dan ook vind ik het leuk om er af en toe over te schrijven op dit forum (zie eerder genoemde link), maar heb geen behoefte aan lotgenotencontact. Dat vind ik te zwaar beladen ofzo. Het is er, en ik vind het heel fijn dat wat ik al jaren wist, dat ik anders was (een beetje gek/gestoord) dat het nu een naam heeft en ik zelfs pillen ervoor krijg. Er valt heel veel op zijn plek en met dat gegeven, en de pillen kan ik uit de voeten.
ik vind lotgenoten ook niet een goede omschrijving. ik ben niet iemand die samen zielig wil gaan zitten doen ofzo. maar gewoon eens wat ervaring uitwisselen. en leuk kletsen,gewoon gezellig. ik ben gediagnostiseerd op ADD en weet ook zeker dat ik hsper ben,dat is ook vastgesteld door een psycholoog inderdaad
graag of niet....
Hoi Fleur, ik ben ook 44 en heb ook ADD (en volgens mij ook HSP, ben iig erg gevoelig). Ik wilde je een privébericht sturen maar ik weet niet hoe. Mss kun je proberen on mij een berichtje te sturen?

Alvast bedankt en hopelijk tot schrijfs!

Groetjes Charade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven