ADD/HSP
maandag 20 juli 2015 om 16:59
maandag 20 juli 2015 om 18:14
maandag 20 juli 2015 om 18:27
maandag 20 juli 2015 om 19:27
Gewoon even ter mijn informatie (als psycholoog dan ) :
Is het niet zo dat ADD een vastgestelde stoornis in de DSM is, en HSP nog niet geaccepteerd is vanuit die hoek en dat juist de boeken van hooggevoeligheid zeggen dat er veel mensen onterecht met ADD gediagnosticeerd worden omdat ze eigenlijk hooggevoelig zijn?
M.a.w. hebben we het in dit licht niet over mogelijk 2x hetzelfde?
Is het niet zo dat ADD een vastgestelde stoornis in de DSM is, en HSP nog niet geaccepteerd is vanuit die hoek en dat juist de boeken van hooggevoeligheid zeggen dat er veel mensen onterecht met ADD gediagnosticeerd worden omdat ze eigenlijk hooggevoelig zijn?
M.a.w. hebben we het in dit licht niet over mogelijk 2x hetzelfde?
maandag 20 juli 2015 om 20:11
Mwoah, zowel mijn dochter als ik hebben ADD én zijn hooggevoelig, en dat is vastgesteld én erkent door de psycholoog. Door 2 verschillende psychologen welteverstaan. Inderdaad, hsp is geen officiele diagnose, maar er wordt wel erkent dat het er is. En het gaat ook nog eens vaak samen. Dus ja.
Buiten dat zijn er toch echt wel symptomen die toch echt alleen toegeschreven kunnen worden aan ADD, lijkt me. Zoals de chaos, het niks afmaken etc..
Buiten dat zijn er toch echt wel symptomen die toch echt alleen toegeschreven kunnen worden aan ADD, lijkt me. Zoals de chaos, het niks afmaken etc..
maandag 20 juli 2015 om 20:16
Hoe dan ook vind ik het leuk om er af en toe over te schrijven op dit forum (zie eerder genoemde link), maar heb geen behoefte aan lotgenotencontact. Dat vind ik te zwaar beladen ofzo. Het is er, en ik vind het heel fijn dat wat ik al jaren wist, dat ik anders was (een beetje gek/gestoord) dat het nu een naam heeft en ik zelfs pillen ervoor krijg. Er valt heel veel op zijn plek en met dat gegeven, en de pillen kan ik uit de voeten.
maandag 20 juli 2015 om 20:44
ik vind lotgenoten ook niet een goede omschrijving. ik ben niet iemand die samen zielig wil gaan zitten doen ofzo. maar gewoon eens wat ervaring uitwisselen. en leuk kletsen,gewoon gezellig. ik ben gediagnostiseerd op ADD en weet ook zeker dat ik hsper ben,dat is ook vastgesteld door een psycholoog inderdaad
graag of niet....
donderdag 23 juli 2015 om 11:06