Uitbouw

21-07-2015 09:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,

Ik weet niet of ik hier juist zit maar probeer het gewoon.

Wij zijn bezig met het eventuele kopen van een andere woning. We willen graag een uitbouw doen. Echter weten we niet goed hoe, aangezien het huis van 1958 is dus oudere stenen heeft die vrijwel niet aan te komen zijn.

Iemand een idee?

We willen er goed over nadenken voor we tot onderhandelen over gaan.

Foto toevoegen lukt niet.
carpe diem
Er zijn je al heel veel mensen voor gegaan dus als je een professional in de arm neemt kan hij daar goed bij helpen.

Wij hebben ons huis uit 1960 ook volledig verbouwt met stenen die best lijken op de oorspronkelijke stenen. Was even een zoektocht maar wel gevonden.

Achteraf zie je het verschil wel, ik zou er nu voor kiezen om hele andere kleur stenen te kiezen zodat je echt ziet dat het anders is. Dat hebben ze een paar deuren verderop gedaan en is rustiger.

Wij gaan ons huis over een tijdje wit schilderen om te zorgen dat het verschil tussen de stenen kleiner wordt.
Klusfora genoeg, maar je kiest ervoor om het hier te delen.

Goh...Ik ga nu ineens mogelijkheden voor dit huis zien, dat zwaar gedateerd is. Met de mogelijkheid tot een uitbouw ga ik het vast sneller kopen.....
Je zou er een serre aan kunnen maken?

Bedenk wel dat je een uitbouw in veel gevallen niet meer met je hypotheek kunt mee fininacieren of slechts nog maar voor een klein gedeelte.
quote:kelso schreef op 21 juli 2015 @ 09:08:

Klusfora genoeg, maar je kiest ervoor om het hier te delen.

Goh...Ik ga nu ineens mogelijkheden voor dit huis zien, dat zwaar gedateerd is. Met de mogelijkheid tot een uitbouw ga ik het vast sneller kopen.....Jeetje, heb je de inrichting al bekeken? Dan zou het op z'n minst het huis van haar grootouders moeten zijn! Beetje ver gezocht hoor.
Juist bij een oud huis zou ik ervoor kiezen om de uitbouw met compleet andere materialen te doen, juist omdat je de originele stenen nooit meer kunt vinden. Dan zou ik ervoor kiezen om iets moderns met veel glas te doen.

Buren van mijn ouders hebben dat gedaan bij hun huis uit 1900 en dat is verrassend mooi.
Mogelijkheden zat. Hout, glas, andere steensoort.
Onze uitbouw heeft bijna volledig ramen/deuren. Zoiets als dit plaatje

Het is heerlijk licht aan die kant van het huis, echt een fijne plek om te zijn. Een uitbouw kan een woning echt flink veranderen.
Ook wij hebben onlangs uitgebouwd, ons huis is gebouwd in 1963. Wij hebben er voor gekozen om stenen te gebruiken die veel lijken op de stenen van de bestaande bouw. Gelukkig weinig verschil. Maar hebben ook veel ramen aan de achterkant, waardoor je sowieso minder stenen ziet.

Denk daarnaast vooraf goed na over wat je wil gaan doen met de ruimte, zodat hier met de eventuele aanleg van water en elektriciteit rekening mee gehouden kan worden.

Wij hebben vooral veel tekeningen gemaakt en gebrainstormd. Ook met diverse mensen uit onze omgeving (familie en vrienden) gesproken. Kwamen soms hele verrassende dingen naar voren.

En doe zaken met een bouwbedrijf waar je een goed gevoel bij hebt, die met je meedenken en waarmee je afspraken kunt maken die ook nagekomen worden!

Succes!!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
quote:zjuulz84 schreef op 21 juli 2015 @ 10:22:

En doe zaken met een bouwbedrijf waar je een goed gevoel bij hebt, die met je meedenken en waarmee je afspraken kunt maken die ook nagekomen worden!

Succes!!

Dit! Bij ons zou het 9 weken duren, het werden 9 maanden. ..

Ook omdat we zelf niet doortastend genoeg waren. En ze waren heel knieperig op details. Ik raad dat bedrijf nu aan iedereen in de omgeving af.

Wij hebben een huis van rond 1900. Waar wij erg blij mee zijn is dat we goed hebben gelet op plaatsing van ramen ed, dat dat goed aansloot bij het origineel (verdeling, maatvoering). Krijgen we veel complimenten over.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Vraag een bouwbedrijf/aannemer om referentie projecten.

En zet alle, maar dan ook alle afspraken schriftelijk op papier met een aannemer.
Bedankt voor de tips. We willen de uitbouw zelf plaatsen. Schoonvader en vriend zijn erg handig.
carpe diem
quote:fiederelsje-27 schreef op 21 juli 2015 @ 14:03:

Bedankt voor de tips. We willen de uitbouw zelf plaatsen. Schoonvader en vriend zijn erg handig.Bedenk goed dat er maar weinig mensen architect, bouwvakker, metselaar, timmerman, schilder, elektricien, stucadoor, tegelzetter en aannemer tegelijkertijd zijn... Ook al ben je nog zo handig, hulp heb je bijna altijd nodig.
Hebben jullie een vergunning nodig voor de uitbouw? In onze gemeente moeten we, als de uitbouw langer dan 2,50 m vanaf de oorspronkelijke buitenmuur wordt, een vergunning hebben.

Met andere woorden, wij hebben voor 25 cm een vergunning moeten aanvragen (aanbouw is 2,75 m lang vanaf de oorspronkelijke buitenmuur)

Verder, hier een huis uit 1976, ook stenen gebruikt die het meest op de andere stenen lijkt. Echter, achteraf gezien hadden we beter voor een andere kleur (donker antraciet) moeten kiezen. Nu is het net niet, zeg maar.
quote:apiejapie schreef op 21 juli 2015 @ 15:38:

[...]

Bedenk goed dat er maar weinig mensen architect, bouwvakker, metselaar, timmerman, schilder, elektricien, stucadoor, tegelzetter en aannemer tegelijkertijd zijn... Ook al ben je nog zo handig, hulp heb je bijna altijd nodig.Er zijn genoeg jongens uit de bouw die voor zichzelf een compleet huis bouwen,een aannemer is er de hele dag op de bouw ook niet bij,die komt misschien 1 keer per dag kijken hoe de voortgang is en laat het verder over aan zijn 'jongens'
Vergeet de tekeningen voor de vergunningsaanvraag niet. Vermoedelijk moet er ook geheid worden voor de uitbouw.
quote:ieneminnie schreef op 21 juli 2015 @ 16:12:

Vergeet de tekeningen voor de vergunningsaanvraag niet. Vermoedelijk moet er ook geheid worden voor de uitbouw.Dat hangt er erg vanaf waar je woont . Bij ons is er niet geheid voor de uitbouw, er hoeft hier voor woningen nergens geheid te worden.
Dat is fijn, bij ons is dat 1 van de duurste dingen bij een uitbouw.
quote:ieneminnie schreef op 21 juli 2015 @ 19:16:

Dat is fijn, bij ons is dat 1 van de duurste dingen bij een uitbouw.Dat wil ik gelijk geloven Ienieminnie!
quote:mystic24 schreef op 21 juli 2015 @ 15:47:

Hebben jullie een vergunning nodig voor de uitbouw? In onze gemeente moeten we, als de uitbouw langer dan 2,50 m vanaf de oorspronkelijke buitenmuur wordt, een vergunning hebben.

Met andere woorden, wij hebben voor 25 cm een vergunning moeten aanvragen (aanbouw is 2,75 m lang vanaf de oorspronkelijke buitenmuur)

Sinds 1 november 2014 is de regelgeving veranderd. Je mag nu 4 meter vergunningvrij aanbouwen. Dus ongeacht wat er in het bestemmingsplan staat. Er zijn enkele uitzonderingen, zoals bouwen in een beschermd dorpsgezicht. Je kunt dit bij twijfel telefonisch navragen bij de afdeling vergunningverlening van de gemeente.
We zullen wel een vergunning moeten aanvragen. Voor ons os het voordeel dat mijn schoonvader eigenlijk alles kan. Heeft al heel verbouwingen gedaan. Alleen architect gedeelte zullen we evt raad moeten vragen.

Maar goed.. Eerst maar eens ons eigen huis verkopen. En hopen dat t andere op ons wacht. Maar we weten nu wel dat er voldoende opties zijn.
carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven