Logee van 7 jaar

22-07-2015 10:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg a.s. vrijdag en zaterdag een logee (jongen) van 7 jaar.

Nou ben ik op zoek naar wat tips om met hem te doen. Ik heb zelf nog geen kinderen en je vergeet toch soort wat je zelf leuk vond op die leeftijd

Hij komt vrijdagmiddag, dan ben ik alleen want mijn man is dan nog aan het werk. Hij heeft ook de auto, dus ik moet dan iets verzinnen dichtbij huis. Ik dacht eerst om te gaan zwemmen maar ik weet niet zeker of het weer dan lekker genoeg voor is, dus ik wil graag een tweede optie.

Het lijkt me leuk om dan 's avonds bijvoorbeeld pannekoeken te gaan eten.

En dan hebben we nog de hele zaterdag! ;) Wat kan ik dan de hele dag doen? Dan is mijn man er als goed is wel + auto.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Bespreek het met hem! De één wil dit, de ander dat. Misschien draait er een leuke film of heb je een midgetgolfbaan in de buurt.
Leuk, een logee ! Kan me voorstellen dat je graag wat opties achter de hand wil hebben. In welke omgeving woon je ?
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
Minions film die nu draait in de bioscopen?!

Verder is mijn ervaring dat je niet teveel moet plannen. Ga samen naar de supermarkt, koop samen spullen voor de pannenkoeken en ga ze alvast samen bakken.
Ben je zelf sportief? Klimmuur (is er ook voor kinderen) glow in the dark midgetgolf (kan hele gezin) bootje huren, bios, boswandelig, strandwandeling, kermis (als er wat bij jou in de buurt is) sea world/dierentuin.

Maar zo'n joch moet het wél leuk vinden natuurlijk. En zonder vriendje er bij word op die leeftijd al veel dingen als zwemmen wat minder leuk Gewoon aan hem vragen dus. Je kan wel een lijstje maken met wat jij eventueel bereid bent te doen en hem daar uit laten kiezen. Maar laat hem ook de keus om gewoon even thuis te zijn. Er hoeft niet altijd wat gedaan te worden buiten de deur. Kijk of je een leuk spel hebt op de computer voor een regenachtige dag.
Wat mijn dochters leuk vinden is midgetgolf, bowlen, zwemmen (binnen of buiten), bioscoop, indoorspeeltuin, speurtocht (in het donker helemaal geweldig met glow in the dark staafjes), kanoën of roeien of anders varen met een boot. Thuis een film kijken, in bad gaan (vooral toen we nog geen bad hadden), spelen in de speeltuin, knutselen met bijv. echte klei of brooddeeg of strijkkralen. Wat ook leuk is bijv. Plaswijckpark, Linaeushof en ja een pretpark is natuurlijk helemaal fantastisch, maar wel duur.
Mijn neefjes (4 stuks ook rond die leeftijd) vinden het supergaaf om te gaan geocachen. Soort speurtocht in het bos. Google er maar eens op. Héél erg leuk!
Toen ik 7 was vond ik het allerleukste aandacht van een volwassene. Iemand die me op gelijk niveau behandelde en niet ging opvoeden.

Als ik jou was zou ik:

Een fort gaan maken van kartonnen dozen.

Van karton zwaarden en een middeleeuws harnas maken en samen spelen dat we ridders zijn.

Volgens mij ben je daar wel een middag mee zoet. Fort maken, beschilderen/tekenen.

Zwaarden maken, fort klaar zetten, verkleden en dan je man in vol ornaat ontvangen.

Samen een middeleeuwse maaltijd maken.

Oftewel, kippenpoten uit de oven en pannekoeken, of friet hoewel pannekoeken wel gegeten werden in de ME en friet niet.

Dit concept is natuurlijk ook om te zetten naar:

Cowboys en indianen

Superhelden

Scifi

Piraten

Mag ik ook komen?
Zelf een pizza maken is (als hij pizza's lekker vindt) wellicht net zo leuk/lekker als pannekoeken. Is hier iig wel een groot succes, haal dan zo'n Koopmans pizza paket.
Vrijdagmiddag zwemmen bij mooi weer, naar de bioscoop met slecht weer.

Zaterdag, ook afhankelijk van wat je wilt uitgeven. Zwemmen, strand, dierentuin, pretpark, etc.
Thanks voor jullie tips!

Ik ga ook nog wel even aan zijn moeder vragen wat hij leuk vindt..
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Heeft hij al vaker gelogeerd bij jullie? Anders evt vrijdag niet veel bijzonders om een beetje te acclimatiseren en wennen. Eten samen bedenken, boodschappen doen, koken etc. En samen alvast bedenken dat je zaterdag kunt doen. En vrijdag lekker lang opblijven, geschikte film opzetten, popcorn etc erbij.

Of als het niet hoeft om te 'wennen' alles wat noreservations zegt. Dat gaat ook op mijn 'onthouden voor als ze wat groter zijn' lijstje :-D
Niet te moeilijk maken.

Op die leeftijd is bijvoorbeeld hutten bouwen een groot succes. Naar een bos in de buurt en lekker rommelen met grote takken of ook gaaf: een hut binnen bouwen met dekens en lakens waar ze die nacht in mogen slapen. Met zaklamp uiteraard.

Zelf pizza maken is ook een goed idee.
Je kan ook vragen of hij/zij het favoriete bordspel meeneemt en dat met zijn drieën spelen 's avonds. De volwassenen thuis zijn dat spel vaak al behoorlijk zat, dus gegarandeerd succes.
Mijn zevenjarige vindt bij slecht weer een 'thuisbioscoop' ook al geweldig: met popcorn op de bank film kijken. Als hij ze niet al gezien heeft, zijn de 'hoe tem je een draak' films leuk.

Zwemmen (kan ook in een binnenbad bij slechter weer ) vindt hij ook leuk, net als ergens (liefst bij de Hema - een kinderhand is snel gevuld ) een ijsje gaan eten.

Oh, en als je een jongetje op bezoek krijgt, is hij een logé met één 'e'
Voor thuis spelletjes, film met zelfgebakken popcorn, samen pannekoeken/pizza/iets lekkers maken, tent bouwen (waar hij ook in mag slapen is helemaal geweldig).

Buiten de deur: geocachen (is ook hartstikke leuk om in je eigen buurt te doen kom je vaak op plekjes die je zelf ook niet dagelijks opvallen), zwemmen, midgetgolf (evt binnen als glowgolf), bioscoop, (binnen)speeltuin.
Hema is voor meer dingen geweldig, ontbijten of lunchen bij de hema is ook een hit bij kinderen. Hetzelfde geldt voor de ikea trouwens, helemaal als ze daar een ijsje krijgen, want dat mogen ze zelf maken. En voor beien geldt hartstikke goedkoop, maar wel heel veel lol.
welke omgeving?
Samen leuke dingen doen is natuurlijk top, maar zorg ook dat je wat dingen in huis hebt zodat hij zichzelf af en toe een uurtje kan vermaken. Haal wat stripboeken (Donald Duck ofzo), of iets anders wat hij leuk vindt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Klein dierentuin met veel speelgelegenheid bezoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven