Is dit echt erg?

22-07-2015 20:41 34 berichten
-
wat zei je psychologe precies?

"ik had niet verwacht dat je op je 21e nog steeds maagd zou zijn en wat erg voor je"

Of gebruikte ze andere woorden?
Alle reacties Link kopieren
Je bent pas 21! Bizar dat je psyg dat zo vreemd vindt, alsof er geen laatbloeiers bestaan
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat 'n onprofessionele psycholoog!

En nee, je bent heus niet de enige die er niet zo vroeg bij was met seks.
Shoot first, ask questions later!
Een psychologe die in shock is omdat iemand van nog maar 21 jaar maagd is? Dan vraag ik mij meteen af hoe oud die psychologe dan wel niet is, dat ze daarvan in shock zou moeten raken.
Ik vind het niet raar hoor.. Mijn vriend was 22 toen we elkaar leerden kennen en was toen ook nog maagd. Je bent gewoon de juiste persoon nog niet tegen gekomen, dat komt vanzelf. Vooral niets gaan forceren maar het gewoon op zijn beloop laten..

Ik hou nog steeds graag vast aan de uitdrukking dat op ieder potje een dekseltje past ;)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Als jouw psycholoog echt zo geschokt heeft gereageerd vind ik haar een rare snijboon, zo ontzetten laat ben je niet hoor. Ik zou me daar niet zo druk over maken en me richten op meer vertrouwen krijgen in mijzelf, zodat intieme relaties minder "eng" worden. Dan komt de seks vanzelf wel een keer.
Nee, natuurlijk is dat niet zoooo laat.

Ik kan me eigenlijk ook echt niet voorstellen dat een psycholoog daar van schrikt.

Heb je het niet verkeerd geïnterpreteerd?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 juli 2015 @ 20:42:

wat zei je psychologe precies?

"ik had niet verwacht dat je op je 21e nog steeds maagd zou zijn en wat erg voor je"

Of gebruikte ze andere woorden?nadat ik dit had verteld kwam als reactie: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."
Weet je zeker dat de psych hierdoor geschokt was? Niet door wat anders ook net daarvoor besproken?

Ik vind jouw leeftijd niet namelijk zo schokkend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:ViveMarie schreef op 22 juli 2015 @ 20:45:

[...]

nadat ik dit had verteld kwam als reactie: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."O? dat is toch iets heel anders dan: "wat vreemd dat je nog steeds maagd bent en meid meid meid, wat erg voor je?" Het lijkt totaal niet op elkaar
quote:04012016 schreef op 22 juli 2015 @ 20:44:

Ik vind het niet raar hoor.. Mijn vriend was 22 toen we elkaar leerden kennen en was toen ook nog maagd. Je bent gewoon de juiste persoon nog niet tegen gekomen, dat komt vanzelf. Vooral niets gaan forceren maar het gewoon op zijn beloop laten..

Ik hou nog steeds graag vast aan de uitdrukking dat op ieder potje een dekseltje past ;)Ik hoop dat die uitdrukking ook voor mij van toepassing is. Forceren was ik niet van plan, jan en alleman zo maar bespringen vind ik ook zo wat...

[...]

nadat ik dit had verteld kwam als reactie: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."Ik lees daar geen shock in eigenlijk.
Ik denk dat zij van jou het beeld kreeg dat jij er mee zit, en dat ze daar een gevoelsreflectie op probeerde te geven.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

[...]

nadat ik dit had verteld kwam als reactie: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."

dus jij vertelt:

Ik baal er ook van dat ik nog steeds maagd ben en dat geen man me ooit ziet staan.

En zij zegt: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."

Wat is daar raar aan?

[...]

nadat ik dit had verteld kwam als reactie: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."

Oh zo.

Dat is toch niet geschokt reageren?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 juli 2015 @ 20:48:

[...]

dus jij vertelt:

Ik baal er ook van dat ik nog steeds maagd ben en dat geen man me ooit ziet staan.

En zij zegt: "wat vervelend voor je! Kan met niet voorstellen dat je geen aandacht krijgt tijdens het uitgaan."

Wat is daar raar aan?

1. "Ik baal er ook van dat ik nog steeds maagd ben en dat geen man me ooit ziet staan. " dit heb ik niet gezegd.

gesprek ging zo:

Heb je vriend: Nee

Heb je vriend gehad: Nee

Ben je ooit intiem geweest met iemand: Nee

en toen volgde de rest...

Maar misschien ben ik gek en interpreteer ik het verkeerd. Zit niet voor niks bij de psycholoog blijkt maar weer..
Ik vind het niet laat. Zelf ben ik een maand voor mijn 21ste verjaardag ontmaagd en ik ken meerdere mensen die er later bij waren. Niks geks aan dus.

Afgaande op wat je in je latere post zegt denk ik dat je haar anders hebt geinterpreteerd dan ze het bedoelde. Kan gebeuren.
quote:cerulli schreef op 22 juli 2015 @ 20:54:

Ik vind het niet laat. Zelf ben ik een maand voor mijn 21ste verjaardag ontmaagd en ik ken meerdere mensen die er later bij waren. Niks geks aan dus.

Afgaande op wat je in je latere post zegt denk ik dat je haar anders hebt geinterpreteerd dan ze het bedoelde. Kan gebeuren.Dit dus. Dit zegt meer over jou dan je psych. Wel knap TO dat je er eerlijk over bent geweest, eerlijkheid is namelijk heel belangrijk in therapie. Alleen dan kom je verder.
Huh, wat leg jij een vreemde link tussen wat ze zei en wat je in je OP schrijft zit een wereld van verschil joh.
Het antwoord is simpelweg nee, je bent niet zoooo laat. Ik ben ook een laatbloeier. Ik zat te zeer met mezelf in de knoop om een (intieme) relatie met iemand aan te knopen. Je verhaal komt me heel bekend voor. In deze maatschappij zijn laatbloeiers blijkbaar uitzonderlijk en zelfs psychologen gaan mee in dit beeld.

Laat je niet gek maken; het gebeurt wanneer het gebeurt. Er is niets mis met wachten tot je er echt klaar voor bent.
jij vindt het blijkbaar zelf heel laat en gek. Waarom? Wat is een normale leeftijd om relaties te hebben voor jou?
quote:ViveMarie schreef op 22 juli 2015 @ 20:51:

[...]

1. "Ik baal er ook van dat ik nog steeds maagd ben en dat geen man me ooit ziet staan. " dit heb ik niet gezegd.

gesprek ging zo:

Heb je vriend: Nee

Heb je vriend gehad: Nee

Ben je ooit intiem geweest met iemand: Nee

en toen volgde de rest...

Maar misschien ben ik gek en interpreteer ik het verkeerd. Zit niet voor niks bij de psycholoog blijkt maar weer..

In mijn ogen was ze dus op zoek naar JOUW oorzaak, reden, argument, waarom jij nog nooit een relatie hebt gehad. Misschien had je in reactie wel gezegd: maar wie wil mij nu hebben? Ik heb een plofkop, blubberbenen, ben niet leuk genoeg, mooi genoeg, grappig genoeg... weet ik veel. En dan had zij weer een aanknopingspunt waar je aan zou kunnen werken.

Geen oordeel over het feit dat je nog nooit een relatie hebt gehad in elk geval.
Gemiddeld gezien ben je laat denk ik, ik heb daar geen cijfers van paraat, maar ik ga daar wel van uit.

Waarom ging je naar een psycholoog voor dit?
quote:_lupine_ schreef op 22 juli 2015 @ 21:25:

Gemiddeld gezien ben je laat denk ik, ik heb daar geen cijfers van paraat, maar ik ga daar wel van uit.

Waarom ging je naar een psycholoog voor dit?Oke en deze reactie heeft een toegevoegde waarde omdat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven