Welke ambassadeur?

26-07-2015 08:15 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Linda en ik werk (vrijwillig) voor Stichting Hartekind. Een stichting die fondsen werft voor onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen bij kinderen.

Dit is nu een hele kleine stichting maar zou gezien de grootte van de groep kinderen veel groter moeten kunnen zijn (denk aan grootte KiKa). Dus er is enorm veel te doen.

Ik heb onder andere net een nieuwe folder gemaakt die ik heel graag hier zou willen delen om te horen wat jullie ervan vinden maar ik weet niet of dat mag hier.

Ook zou ik graag een BN-er willen als ambassadeur maar het valt me op dat de meesten al verbonden zijn aan een goed doel. Liefst een BN-er die heel bekend is omdat ik denk dat het dan makkelijker is sneller een breed publiek te bereiken of een BN-er die zelf in zijn/haar omgeving een hartekind heeft. Die zouden er ook moeten zijn want er worden elk jaar 1.500 kinderen mee geboren.

En is het woord ambassadeur wel goed? Uiteindelijk vind ik namelijk dat onze echte ambassadeurs de hartekinderen en hun ouders zelf zijn. Zij kunnen pas echt vertellen hoe het is.

Wat vinden jullie? Wie zal ik benaderen? En mag ik de folder plaatsen voor jullie (ongezouten) mening?
Pas je op dat je niet gaat dubbelnicken?
Is er een BN-er met een kind met een hartafwijking? Ik zou daar eens naar zoeken.
Weet het bestuur dat je dit doet? Dit kan niet de bedoeling zijn toch?

Ambassadeurs zijn vaak ambassadeur omdat ze iets hebben met een bepaald goed doel. Nigel de Jong bij de Nierstichting omdat zijn moeder nierproblemen heeft bijvoorbeeld. Natuurlijk snap ik dat hoe bekender iemand is, hoe beter voor jullie maar dit is hagel schieten.
quote:annavanandelle schreef op 26 juli 2015 @ 08:19:

Pas je op dat je niet gaat dubbelnicken?Mag dat niet?
quote:Mrs_Big schreef op 26 juli 2015 @ 08:29:

Weet het bestuur dat je dit doet? Dit kan niet de bedoeling zijn toch?

Ambassadeurs zijn vaak ambassadeur omdat ze iets hebben met een bepaald goed doel. Nigel de Jong bij de Nierstichting omdat zijn moeder nierproblemen heeft bijvoorbeeld. Natuurlijk snap ik dat hoe bekender iemand is, hoe beter voor jullie maar dit is hagel schieten.

Uiteraard weet het bestuur dat. Ik zit daar ook in. En er zijn vast een heleboel BN-ers die iets met zieke kinderen hebben. Maar ik ben het met je eens dat relevantie heel welkom is. En als je landelijke bekendheid wil kun je helaas met hagel schieten niet altijd voorkomen.

We kennen er wel een paar die zelf een AHA hebben maar die willen helaas niet. Ik zou geen BN-ers weten met hartekinderen.
Je mag niet met twee nicks schrijven op een topic. Dat heet dubbelnicken.

Qua BNer, mogen ze geen twee dingen tegelijk doen op het ambassadeursgebied? Ik zou er een paar uitkiezen die je graag zou willen en gewoon gaan schrijven.
Het is zoals het is
- Valerio Zeno is geboren met een hartafwijking.

- Ferri Somogyi verloor zijn broer op jonge leeftijd aan een hartstilstand (Maar deed ook al wat voor de Hartstichting)

- Reinout Oerlemans heeft een hartaanval gehad
quote:Youk79 schreef op 26 juli 2015 @ 08:48:

Je mag niet met twee nicks schrijven op een topic. Dat heet dubbelnicken.

Qua BNer, mogen ze geen twee dingen tegelijk doen op het ambassadeursgebied? Ik zou er een paar uitkiezen die je graag zou willen en gewoon gaan schrijven.

Ok. Dank voor de uitleg. Dubbelnicken was ik niet van plan. Dacht dat ze bedoelde dat je geen 2 nicks mocht hebben. Schrok al.

Nou heb er best al een paar benaderd en dan krijg ik vaak dit antwoord terug. Eigenlijk altijd via management natuurlijk dus geen idee of ze mijn mail überhaupt onder ogen hebben gekregen.

Ik probeer wel mensen te benaderen die gevoelsmatig een beetje bij ons passen.

Mag ik trouwens de folder hier plaatsen? Ik ben er heel trots op en wil zo graag weten wat jullie ervan vinden
quote:Mrs_Big schreef op 26 juli 2015 @ 08:54:

Valerio Zeno is geboren met een hartafwijking.I know. Die wil niet
En Ferry of Reinout?

Wat verwacht je van iemand als ambassadeur?
Sorry, vind het heel raar dat je dit op een forum plempt.

Je gooit de info van BN-ers te grabbel en het lijkt me dat die daar niet om staan te springen. Daarnaast twijfel ik daardoor aan de echtheid van dit topic. Sorry, mijn idee.
- Bastiaan van Schaik (hartaanval)

- Rob van Someren (infarct)

- Dennis weening (vader met hartproblemen)
Probeer die BN'ers via twitter te benaderen. Niet via het management.
Lijkt me lastig om iemand te vinden.

Overigens ben ik het met je eens dat de beste ambassadeurs de kinderen zelf zijn. Het KWF heeft heel lang de foto van een klein blond jongetje met leverkanker gebruikt. Dat was echt een pracht van een advertentie, daar heb je geen BN-er voor nodig.
quote:Rudolftherednosereindeer schreef op 26 juli 2015 @ 09:04:

Lijkt me lastig om iemand te vinden.

Overigens ben ik het met je eens dat de beste ambassadeurs de kinderen zelf zijn. Het KWF heeft heel lang de foto van een klein blond jongetje met leverkanker gebruikt. Dat was echt een pracht van een advertentie, daar heb je geen BN-er voor nodig.

BN'ers als ambassadeur heb je ook voor de Free publicity. Goede doelen kunnen bestaan door giften en als niemand je organisatie kent komt er ook geen geld in het laatje.

Het liefste wil je een BN'er met veel volgers op twitter, en die net als Marco en Ali B zelfs een nummer voor je opnemen.
quote:Mrs_Big schreef op 26 juli 2015 @ 09:01:

En Ferry of Reinout?

Wat verwacht je van iemand als ambassadeur?

Ferry wie?

En Reinout is wel een goed idee. Of zijn vrouw

Verwachting is met name PR. Dat is helaas nou eenmaal makkelijker als er een bekende naam aan je doel gekoppeld is.
De Hartstichting stelt toch ook al geld beschikbaar voor onderzoek?
quote:troelalaaaatje schreef op 26 juli 2015 @ 09:03:

Sorry, vind het heel raar dat je dit op een forum plempt.

Je gooit de info van BN-ers te grabbel en het lijkt me dat die daar niet om staan te springen. Daarnaast twijfel ik daardoor aan de echtheid van dit topic. Sorry, mijn idee.Voor mij is duidelijk wie TO is hoor. Geen hogere wiskunde.
quote:Mrs_Big schreef op 26 juli 2015 @ 08:54:

- Valerio Zeno is geboren met een hartafwijking.

- Ferri Somogyi verloor zijn broer op jonge leeftijd aan een hartstilstand (Maar deed ook al wat voor de Hartstichting)

- Reinout Oerlemans heeft een hartaanval gehadDeze Ferry dus.
quote:Mrs_Big schreef op 26 juli 2015 @ 09:06:

[...]

BN'ers als ambassadeur heb je ook voor de Free publicity. Goede doelen kunnen bestaan door giften en als niemand je organisatie kent komt er ook geen geld in het laatje.

Het liefste wil je een BN'er met veel volgers op twitter, en die net als Marco en Ali B zelfs een nummer voor je opnemen.Dank je, Mrs. Big! Dennis Weening ook goede tip.
quote:Hartekind schreef op 26 juli 2015 @ 09:08:

[...]

Ferry wie?

En Reinout is wel een goed idee. Of zijn vrouw

Verwachting is met name PR. Dat is helaas nou eenmaal makkelijker als er een bekende naam aan je doel gekoppeld is.

Van GTST. Somogyi.

Eerlijk hoor, van die PR. En zo is het ook, maar waarom zouden ze voor jullie kiezen en niet voor bijv de Hartstichting?

Je hebt echt wel een betrokken persoon nodig die affiniteit heeft met het onderwerp.

Wat verwacht je van hen dat zij doen als ambassadeur? Specifiek? Ze zullen ook echt tijd aan jullie moeten besteden met evenementen wellicht? Hoe heb je dat vermeld naar de potentiële kandidaten? Heb je een goed verhaal?
quote:vivapimpelmees schreef op 26 juli 2015 @ 09:14:

[...]

Voor mij is duidelijk wie TO is hoor. Geen hogere wiskunde.

Nu wel ja 😀

Was nooit zo goed in wiskunde
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:vivapimpelmees schreef op 26 juli 2015 @ 09:15:

[...]

Deze Ferry dus.Had ik overheen gelezen.
Ik ben wel benieuwd naar je folder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven