redelijk bedrag??
zondag 26 juli 2015 om 17:15
Ik heb even een vraagje. De zus van een vriendin van mij zit in woningnood, ik ken haar persoonlijk amper. Nou ga ik zelf 10 dagen op vakantie en heb aangeboden dat zij die tijd best in mijn huis mag logeren dat ze in ieder geval even onderdak heeft met haar dochtertje. Daar wil zij mij wat voor betalen en vroeg mij wat ik ervoor wilde hebben maar ik vraag me af wat redelijk is. Ze heeft gewoon een baan dus financieel zit ze niet in de problemen ofzo. Maar voor mij is het natuurlijk ook prettig dat mijn huis beheerd is en mijn planten verzorgd worden. Wat zouden jullie voorstellen?
zondag 26 juli 2015 om 17:30
zondag 26 juli 2015 om 17:33
quote:Greenback schreef op 26 juli 2015 @ 17:25:
[...]
Ik kan me voorstellen dat zij iets wil betalen dan is 100 euro toch prima?
Dat zou omgerekend neerkomen op 300 euro per maand er zijn mensen die na ontvangst huurtoeslag of teruggave belasting vanwege hypotheekrente net zo veel betalen vor hun huis.
Bovendien is het nog maarde vraag waar ze na die 10 dagen terecht kan. Als ze straks gedwongen een duur particulier huis moet accepteren of een totaal uitgewoond sociaal huurhuis heeft ze al kosten genoeg.
Als to echt wil helpen doet ze het gratis.
Waarschijnlijk vraagt die vrouw ook alleen maar uit beleefdheid wat ze moet betalen en verwacht niet echt dat ze to veel moet betalen.
[...]
Ik kan me voorstellen dat zij iets wil betalen dan is 100 euro toch prima?
Dat zou omgerekend neerkomen op 300 euro per maand er zijn mensen die na ontvangst huurtoeslag of teruggave belasting vanwege hypotheekrente net zo veel betalen vor hun huis.
Bovendien is het nog maarde vraag waar ze na die 10 dagen terecht kan. Als ze straks gedwongen een duur particulier huis moet accepteren of een totaal uitgewoond sociaal huurhuis heeft ze al kosten genoeg.
Als to echt wil helpen doet ze het gratis.
Waarschijnlijk vraagt die vrouw ook alleen maar uit beleefdheid wat ze moet betalen en verwacht niet echt dat ze to veel moet betalen.
zondag 26 juli 2015 om 17:34
Als ze er persé wat voor wil betalen (zou ik ook willen), dan zou je ook kunnen vragen wat zij redelijk vindt en dan kijken wat je van het bedrag vindt. Of zeg gewoon; als ik terug kom in een opgeruimd huis met een bos bloemen op tafel, ben ik tevreden. Die bos bloemen kan ze dan zo duur maken als ze zelf wil.
zondag 26 juli 2015 om 17:36
quote:Proudmom schreef op 26 juli 2015 @ 17:30:
Ja in eerste instantie heb ik het ook,als vriendendienst aangeboden. Vooral voor mijn vriendin is kort geleden bevallen en vind het heftig om hun dan erbij te hebben in huis, verder geen familie in de buurt. Maar zij gaf dus nu zelf aan dat ze er graag voor wil betalen.
Zou ze het niet gewoon uit goed fatsoen vragen?
En dat jij dan gewoon ook uit goed fatsoen weigert.
Ik vind het raar om geld te vragen voor iets wat je a) niets kost en b) waar je (moeiteloos) iemand mee uit de brand helpt.
Ja in eerste instantie heb ik het ook,als vriendendienst aangeboden. Vooral voor mijn vriendin is kort geleden bevallen en vind het heftig om hun dan erbij te hebben in huis, verder geen familie in de buurt. Maar zij gaf dus nu zelf aan dat ze er graag voor wil betalen.
Ik vind het raar om geld te vragen voor iets wat je a) niets kost en b) waar je (moeiteloos) iemand mee uit de brand helpt.
zondag 26 juli 2015 om 17:38
Ken je die zus en haar dochtertje? Is ze WA verzekerd zodat ze niet moeilijk gaat doen als ze iets in jouw huis per ongeluk laten sneuvelen? En hoe is het kind? Is het nog in 'n leeftijdscategorie dat het met plakhandjes overal aan je spullen komt en bekers met plakkerige limonade over je bankstel kan laten vallen?
Zou er zelf niet aan beginnen, ook niet tegen betaling. Veel te veel risico dat je er toch meer ellende dan plezier van hebt met als klap op de vuurpijl gezeik met je vriendin.
Zou er zelf niet aan beginnen, ook niet tegen betaling. Veel te veel risico dat je er toch meer ellende dan plezier van hebt met als klap op de vuurpijl gezeik met je vriendin.
Shoot first, ask questions later!
zondag 26 juli 2015 om 17:40
quote:Bieb2.0 schreef op 26 juli 2015 @ 17:36:
[...]
Vind iemand in je huis laten toch wel veel risico. Niet iedereen is netjes op andermans spullen tenslotte.
Als ze niet wil betalen en TO noemt 'n bedrag, dan staat het haar vrij om verder te shoppen naar onderdak. Waarom huurt ze niet gewoon 'n particulier vakantiehuisje? Kan ze ook gelijk langer blijven dan 10 dagen.
[...]
Vind iemand in je huis laten toch wel veel risico. Niet iedereen is netjes op andermans spullen tenslotte.
Als ze niet wil betalen en TO noemt 'n bedrag, dan staat het haar vrij om verder te shoppen naar onderdak. Waarom huurt ze niet gewoon 'n particulier vakantiehuisje? Kan ze ook gelijk langer blijven dan 10 dagen.
Shoot first, ask questions later!
zondag 26 juli 2015 om 17:42
quote:Proudmom schreef op 26 juli 2015 @ 17:30:
Ja in eerste instantie heb ik het ook,als vriendendienst aangeboden. Vooral voor mijn vriendin is kort geleden bevallen en vind het heftig om hun dan erbij te hebben in huis, verder geen familie in de buurt. Maar zij gaf dus nu zelf aan dat ze er graag voor wil betalen.jij kan toch aangeven dat je dat niet nodig vindt?
Ja in eerste instantie heb ik het ook,als vriendendienst aangeboden. Vooral voor mijn vriendin is kort geleden bevallen en vind het heftig om hun dan erbij te hebben in huis, verder geen familie in de buurt. Maar zij gaf dus nu zelf aan dat ze er graag voor wil betalen.jij kan toch aangeven dat je dat niet nodig vindt?