Doemdenken!! Aaaarggg..

26-07-2015 17:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven hoor..

Heb nu al paar dagen last van angstaanvallen, bang om controle te verliezen, waardoor ik alles kwijt raak wat zo belangrijk voor mij is. Ik zit dan echt in een cirkel van doemdenken en kom er op dat moment niet meer uit waardoor ik weer in een angstaanval zit.. En het lijkt net een eeuwigheid te duren😔.. Wilde het zonder medicatie doen (ik had een maand geleden fluoxetine geslikt maar ben gestopt na 3 weken omdat ik dacht dat ik het gewoon wel zonder kon, stupid dus) sinds vandaag precies 2 weken slik ik ze niet meer, maar ik voel me beroerd..

Probeer wel veel afleiding te zoeken maar dan zit ik weer zulke angsten te verzinnen in me koppie dat ik weer blijf hangen in de ergste scenarios die ik me maar kan verzinnen.. ZO vermoeiend, ik weet dat ik het mezelf aan doe, maar weet op dat moment gewoon niet hoe ik ermee kan stoppen, met het doemdenken.. Iemand tips??

Ik denk trouwens ook ocd(dwanggedachten).

Groetjes🍀
je hebt die pillen toch niet voor de grap gekregen? heb je ook therapie en weet je arts dat je weer met de pillen bent gestopt? Die werken niet zomaar ineens, ze hebben een aantal weken nodig
Ik zou de pillen maar weer gaan nemen!
Ben je gestopt in overleg met je huisarts? Als je op jezelf bent gestopt dan heb je een domme daad verricht en dan zou ik ze maar weer snel gaan slikken. Je hebt ze niet voor de grap.
Sabbaticalmeds,Ben ermee gestopt door de extreme bijwerkingen die ik ervan kreeg, snap dat ik ze niet voor de grap heb gekregen nee.. Therapie heb ik ook af en toe, want volgens mij helpt het niet echt, het is even een opluchting om alles van je af te praten. denk dat ik toch maar weer ga beginnen met de pillen, dan maar met een andere merk.
Ben trouwens in overleg gestopt met de arts!
quote:roza1989 schreef op 26 juli 2015 @ 17:57:

Sabbaticalmeds,Ben ermee gestopt door de extreme bijwerkingen die ik ervan kreeg, snap dat ik ze niet voor de grap heb gekregen nee.. Therapie heb ik ook af en toe, want volgens mij helpt het niet echt, het is even een opluchting om alles van je af te praten. denk dat ik toch maar weer ga beginnen met de pillen, dan maar met een andere merk.

Welke dosis had je? Ik ben gestart met 5 Mg om de dag, nu iedere dag 5 mg. Durf ook niet te verhogen, voel me nu al zo beroerd, alsof ik zware griep heb. Kan de hele dag wel slapen.

Ik heb ze om mijn werk te kunnen doen, maar als ik me zo blijf voelen gaat dat ook niet.
Iammy, ik begon gelijk met 20mg! Ik snap precies hoe je je voelt, ik sliep ook wanneer het kon!! slik jij ook fluoxetine?

En voor wat slik jij het als ik vragen mag?
Ik gebruik ook 20mg: de eerste vier weken extreem moe en lusteloos en daarna ging het, van de ene op de andere dag, stukken beter. Neem je pillen weer en stop dit keer niet zomaar.
Duratys, denk inderdaad dat ik dat maar weer moet gaan doen.. Gebruik jij fluoxetine?
jazeker. Was voor mij echt een uitstekende oplossing. Mijn enige stoppoging is me ook erg slecht bevallen;)
Wat fijn dat het goed helpt!! Had jij het ook voor een angststoornis?
Dus van het denken en piekeren ga je je steeds rotter voelen. Rare grap eigenlijk: vaak is denken een manier om tot een oplossing te komen,maar bij jou IS het denken het probleem.

Wat zou je kunnen doen om minder in je denken verstrikt te raken?

Krishnamurti heeft daar mooie dingen over gezegd (https://www.youtube.com/r ... =krishnamurti+on+thinking), maar dat is nogal filosofisch, ik weet niet of je daar nu op zit te wachten :-)

Je kunt mss afleiding zoeken: bv afspreken met vrienden; een fysiek inspannende klus doen; flink sporten; of bij 20 viva-topics je mening geven.
Nee, niet voor een angststoornis, maar wel voor depressie en dwanggedachten. In combinatie met gesprekstherapie en regelmaat in mijn leven heeft het erg geholpen.
Op een gegeven moment heb je er genoeg van en dan stop je ermee, maar nu levert het je kennelijk toch nog teveel op. Het leidt je in elk geval af van the struggle for life, het gewone daagse gedoe, waarbij je vaak met heel weinig genoegen moet nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven