Id kaart
zondag 26 juli 2015 om 19:46
Ik zou het niet gokken. Ik ben wel een paar keer naar het buitenland geweest zonder dat ik mijn paspoort heb laten zien maar we hebben een jaar of 15 geleden wel een keer bij een terminal gestaan voor een boot en mochten niet verder omdat de ID kaart van mijn broertje niet meer geldig was i.v.m. een scheur bij de foto. Gelukkig geloofde men ons gewoon en was het een kwestie van ambassade of iets dergelijks bellen en een document doorfaxen waardoor we toch verder konden reizen en de boot nog net halen. Mijn ouders wisten dat zijn ID kaart beschadigd was maar hadden zoiets van ach zo erg is het niet, wel dus.
zondag 26 juli 2015 om 19:47
quote:closednote schreef op 26 juli 2015 @ 19:46:
Ik zou het niet gokken. Ik ben wel een paar keer naar het buitenland geweest zonder dat ik mijn paspoort heb laten zien maar we hebben een jaar of 15 geleden wel een keer bij een terminal gestaan voor een boot en mochten niet verder omdat de ID kaart van mijn broertje niet meer geldig was i.v.m. een scheur bij de foto. Gelukkig geloofde men ons gewoon en was het een kwestie van ambassade of iets dergelijks bellen en een document doorfaxen waardoor we toch verder konden reizen en de boot nog net halen. Mijn ouders wisten dat zijn ID kaart beschadigd was maar hadden zoiets van ach zo erg is het niet, wel dus.Ze gaat vliegen dus wel nodig
Ik zou het niet gokken. Ik ben wel een paar keer naar het buitenland geweest zonder dat ik mijn paspoort heb laten zien maar we hebben een jaar of 15 geleden wel een keer bij een terminal gestaan voor een boot en mochten niet verder omdat de ID kaart van mijn broertje niet meer geldig was i.v.m. een scheur bij de foto. Gelukkig geloofde men ons gewoon en was het een kwestie van ambassade of iets dergelijks bellen en een document doorfaxen waardoor we toch verder konden reizen en de boot nog net halen. Mijn ouders wisten dat zijn ID kaart beschadigd was maar hadden zoiets van ach zo erg is het niet, wel dus.Ze gaat vliegen dus wel nodig
zondag 26 juli 2015 om 19:48
zondag 26 juli 2015 om 19:49
quote:nephthys schreef op 26 juli 2015 @ 19:45:
Neem voor de zekerheid je paspoort mee?
Toch niet iedereen heeft én een ID én een paspoort.
TO, officieel is een kapotte ID niet meer geldig. Je kunt de gok wagen, maar loopt het risico dat hij niet geaccepteerd wordt.
Voor de volgende keer: je hebt hele handige plastic hoesjes waar je een kaart in kunt stoppen. Hoef je niet je hele portemonnee mee als je gaat stappen en is je ID toch beschermd.
Neem voor de zekerheid je paspoort mee?
Toch niet iedereen heeft én een ID én een paspoort.
TO, officieel is een kapotte ID niet meer geldig. Je kunt de gok wagen, maar loopt het risico dat hij niet geaccepteerd wordt.
Voor de volgende keer: je hebt hele handige plastic hoesjes waar je een kaart in kunt stoppen. Hoef je niet je hele portemonnee mee als je gaat stappen en is je ID toch beschermd.
zondag 26 juli 2015 om 22:17
quote:Keukenprinses1987 schreef op 26 juli 2015 @ 19:38:
[...]
Het gemeentehuis zal zo ie zo zeggen dat er een nieuwe nodig is.
Zij willen er toch aan verdienen.Jij bent verantwoordelijk voor een geldig (en dus ook intact) ID. Ook al zou iedereen hier zeggen dat het geen probleem is, toch kan je geweigerd worden bij de grenscontrole. Aan jou de keus.
[...]
Het gemeentehuis zal zo ie zo zeggen dat er een nieuwe nodig is.
Zij willen er toch aan verdienen.Jij bent verantwoordelijk voor een geldig (en dus ook intact) ID. Ook al zou iedereen hier zeggen dat het geen probleem is, toch kan je geweigerd worden bij de grenscontrole. Aan jou de keus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 27 juli 2015 om 08:24
Je kan het er op gokken maar als je de verkeerde hebt bij de controle kan je geweigerd worden. Eigen risico. Daarnaast kan een klein scheurtje al snel verder scheuren dus ik zou het er niet op gokken. Ik zou het meer zonde van het geld vinden als je vakantie niet door kan gaan in plaats van dienaar tientjes voor een nieuw id bewijs
maandag 27 juli 2015 om 09:31