Werk & Studie alle pijlers

Zijn hier mediators?

27-07-2015 16:11 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is hier mediator of kent het vakgebied goed? Ik kan wel wat hulp gebruiken.

Ik heb een basisopleiding mediation afgerond en ben vanaf begin dit jaar registreert als MfN mediator. Daar ben ik erg blij mee, maar ik merk wel dat ik het lastig vind om in de praktijk echt op te starten. Ik ben als vrijwilliger werkzaam in de buurtbemiddeling en kan op die manier al een aantal jaren ervaring op doen, gelukkig. Verder komt het niet van de grond, omdat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen.

Mijn bedoeling is om niet fulltime bezig te zijn met mediation, maar een aantal uren per maand. Misschien dat hier mensen zijn die antwoord kunnen geven over hoe zij hun werkzaamheden als mediator uitvoeren. Is het noodzakelijk zelfstandig te zijn of kun je je ook aansluiten bij een organisatie? Hoe haal je je opdrachten binnen? Heb je verder tips?

Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die me op dit forum verder kunnen helpen. Je mag me natuurlijk een PB sturen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat het een verzadigde markt is. Je zou het bij bureau's kunnen proberen die HR solutions aanbieden en bij arbodiensten en casemanagers die begeleiding doen bij ziekte daar arbeidsconflicten en ziekte vaak samen voorkomen. In dat geval is bijna altijd mediation aan de orde op basis van de Sterc Richtlijnen arbeidsconflicten, ook zou je het bij rechtbanken en advocaten kunnen proberen in familiezaken wordt nog al eens mediation ingezet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven