Help, ik heb het verkloot.
zondag 26 juli 2015 om 23:20
quote:einkoetkarakter schreef op 26 juli 2015 @ 22:35:
Ja, waar die permaban blijft mag Joost weten. Misschien nog een keer staffen Dorothy?
Goksite nog niet geband nee. Wel zit dat nu veel meer in mijn hoofd dan eerst. Ook het zoeken naar hulp spookt veel meer door mijn hoofd. Het komt alleen nog niet tot actie.Heb je zelf om die permaban verzocht? Nee? Dan komt deze er dus niet. Als je zelfs te zwak bent om hier weg te blijven dan vraag je anonimiseren aan van je nick, ben je in elk geval hier weg. Hier kan je dat vragen Moderator topic of ander hierheen mailen: forum@viva.nl. Het is aan jou hoor!
Ja, waar die permaban blijft mag Joost weten. Misschien nog een keer staffen Dorothy?
Goksite nog niet geband nee. Wel zit dat nu veel meer in mijn hoofd dan eerst. Ook het zoeken naar hulp spookt veel meer door mijn hoofd. Het komt alleen nog niet tot actie.Heb je zelf om die permaban verzocht? Nee? Dan komt deze er dus niet. Als je zelfs te zwak bent om hier weg te blijven dan vraag je anonimiseren aan van je nick, ben je in elk geval hier weg. Hier kan je dat vragen Moderator topic of ander hierheen mailen: forum@viva.nl. Het is aan jou hoor!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
maandag 27 juli 2015 om 03:43
Sorry, maar ik voel me echt heel slecht nu en dat wil ik even van me afschrijven. Ik voel me heel erg onveilig en vind totaal geen rust meer. Ik kan mezelf niet meer geruststellen en dat voelt heel machteloos. Het is alsof het laatste stukje identiteit dat ik nog had plaats neemt voor nog meer angst. Ik ben zo bang. Bang voor de dood, bang voor de toekomst. Bang dat dit nooit verandert en bang dat ik mezelf nooit meer veilig ga voelen in deze wereld, zoals vroeger. Dat veilige gevoel is iets wat gokken mij vrij goed kan geven, daarom doe ik het ook.
maandag 27 juli 2015 om 03:59
Je zult je ook nooit meer zo veilig voelen als vroeger. Dat heet 'volwassenheid'. Als je het vergelijkt met de zee:
Zwemmen of verzuipen bij een grote golf. Daarna is het de kunst om dusdanig met de stroom mee te zwemmen om voldoende energie te houden en weten wanneer je tegen de stroom in kunt zwemmen. Als je dat zwemmen te eng vindt dan kun je wel op een vlotje gaan zitten als een soort escape maar dan verlies je de controle over de richting. Dan heb je op zijn minst iets van peddels nodig om bij te sturen.
Oftewel, maak een afspraak met een hulpverlener.
Zwemmen of verzuipen bij een grote golf. Daarna is het de kunst om dusdanig met de stroom mee te zwemmen om voldoende energie te houden en weten wanneer je tegen de stroom in kunt zwemmen. Als je dat zwemmen te eng vindt dan kun je wel op een vlotje gaan zitten als een soort escape maar dan verlies je de controle over de richting. Dan heb je op zijn minst iets van peddels nodig om bij te sturen.
Oftewel, maak een afspraak met een hulpverlener.
maandag 27 juli 2015 om 12:43
quote:einkoetkarakter schreef op 27 juli 2015 @ 07:41:
Mooi gezegd!
Ik denk dat ik al een paar keer peddels aangeboden heb gekregen, maar er geen gebruik van maak. Ik heb er geen vertrouwen in dat die peddels me gaan brengen waar ik heen wil en dat is het probleem.De peddels zijn niet het probleem, jij bent het probleem. Je kunt zeer zeker wel in die peddels vertrouwen, maar jij vertikt het om ermee te roeien. Zwelg maar lekker verder.
Mooi gezegd!
Ik denk dat ik al een paar keer peddels aangeboden heb gekregen, maar er geen gebruik van maak. Ik heb er geen vertrouwen in dat die peddels me gaan brengen waar ik heen wil en dat is het probleem.De peddels zijn niet het probleem, jij bent het probleem. Je kunt zeer zeker wel in die peddels vertrouwen, maar jij vertikt het om ermee te roeien. Zwelg maar lekker verder.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
maandag 27 juli 2015 om 13:31
Maar ik ben nu echt weg hier. Geen zin om te anonimiseren en die hele mik mak, maar ik zal dus niet meer reageren of aankomen met zielige jankverhalen. Ik weet nu wel dat ik het niet waard ben, dus ik duik nog wel even lekker die slachtofferrol in, waar ik volgens menig hier toch niet uitkom. Ik heb veel geleerd van dit topic, dat ik een niet zo'n leuk persoon blijk te zijn, dat mensen online heel goed kunnen inschatten hoe je in het echt bent en natuurlijk dat ik de grootste manipuleerder bent die je maar zult tegenkomen. Bedankt daarvoor
dinsdag 28 juli 2015 om 04:05
Ik leef met je mee Koetje. [...] Ik heb ervaring met verslavingen, mijn zoon was verslaafd aan crack, coke en heroine. Een heel andere tak, maar net zo goed als een verslaving. Laat je niet op de kast jagen en je niet anomiseren. Ik kom erop terug. Wat goed dat je je hier bloot geeft. Echt heel goed!!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2015 09:10
Reden: op de man
Reden: op de man
% gewijzigd
dinsdag 28 juli 2015 om 06:56
Bedankt Prada, geeft me nog enigszins hoop dat ik niet alles verkeerd zie. Ik heb het gevoelsmatig ook altijd raar gevonden wat ze deed, maar toch ging ik er zelf ook in mee. Gisteren nog een 'het spijt me' pb gestuurd, laat wel zien dat ik niet weet wat ik er mee aanmoet.
Toch heb ik de reacties van een theQ, Enn en Dorothyparker als naarst beschouwd en kwamen die (helaas) best hard binnen. Dat hard zijn was wel terecht, alleen het werkt niet meer. Niet bij mij. Ik ben het namelijk al mijn hele leven voor mezelf geweest. Zielig doen werkt al helemaal niet, dus ik moet een andere manier gaan vinden.
Ik weet dat ik me misdragen heb, dat ik dingen gedaan heb die echt niet door de beugel kunnen. Ik mag natuurlijk niet alles op de verslaving afschuiven, ik heb het bewust gedaan. Wel alleen puur om de mogelijkheid te hebben om te kunnen gokken, niet om iemands leven van kant te maken, maar toch. Heb het met volle verstand (zover dat mogelijk is bij mij
) gedaan.
De boodschap gaat ook echt wel een keer binnen komen.
Toch heb ik de reacties van een theQ, Enn en Dorothyparker als naarst beschouwd en kwamen die (helaas) best hard binnen. Dat hard zijn was wel terecht, alleen het werkt niet meer. Niet bij mij. Ik ben het namelijk al mijn hele leven voor mezelf geweest. Zielig doen werkt al helemaal niet, dus ik moet een andere manier gaan vinden.
Ik weet dat ik me misdragen heb, dat ik dingen gedaan heb die echt niet door de beugel kunnen. Ik mag natuurlijk niet alles op de verslaving afschuiven, ik heb het bewust gedaan. Wel alleen puur om de mogelijkheid te hebben om te kunnen gokken, niet om iemands leven van kant te maken, maar toch. Heb het met volle verstand (zover dat mogelijk is bij mij
De boodschap gaat ook echt wel een keer binnen komen.