Help, ik heb het verkloot.
dinsdag 28 juli 2015 om 14:26
TheQ heeft jouw probleem ook gehad en probeert je te helpen. Dit doet hij door jou een spiegel voor te houden in plaats van mee te gaan in je gejank en ruis en zucht naar aandacht en mensen die je vooral heel zielig vinden. Onder het motto 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. En vervolgens beloon je die moeite door in een compleet ander topic zijn vroegere verslaving erbij te halen. In een topic wat totaal niet over verslaving gaat.
Daarnaast sla je de plank ook nogeens gigantisch mis want verslavingen komen in alle lagen van de samenleving voor of je nu het IQ hebt van een visstick of net zo slim bent als TheQ. Maakt helemaal geen hol uit. Dat je dit niet schijnt door te hebben zegt overigens meer over jouw intelligentie dan die van TheQ.
Daarnaast sla je de plank ook nogeens gigantisch mis want verslavingen komen in alle lagen van de samenleving voor of je nu het IQ hebt van een visstick of net zo slim bent als TheQ. Maakt helemaal geen hol uit. Dat je dit niet schijnt door te hebben zegt overigens meer over jouw intelligentie dan die van TheQ.
dinsdag 28 juli 2015 om 14:31
Volgens mij heb ik hier eerder leuk gezegd dat IQ daar inderdaad niks mee te maken heeft en daar sta ik nog steeds achter (opzich wel logisch). Mijn probleem met theQ is dat hij zichzelf ziet als één of andere heilige God die alles beter weet, maar zelf ook in de fout is gegaan. Harde reacties richting mij zijn logisch en volkomen terecht, maar ik vind dat hij te ver gaat.
dinsdag 28 juli 2015 om 14:46
dinsdag 28 juli 2015 om 14:55
quote:jadaiswa schreef op 28 juli 2015 @ 14:46:
Het grote verschil is wel dat hij zijn probleem heeft aangepakt. Jij wil er enkel over klagen. Dat is je goed recht, maar een ex-verslaafde is iets anders dan een verslaafde. Verschil; hij had de ballen om er wat aan te doen, en zijn leven terug op de rit te zetten, jij (nog) niet.Tja, eerlijk is eerlijk, daar heb je een heel goed punt. Misschien ben ik jaloers, dat zoveel mensen het wel kunnen en ik (nog) niet. I don't know. Desalniettemin vond ik zijn reacties gewoon niet tof en juist omdat hij ex-verslaafd is.
Het grote verschil is wel dat hij zijn probleem heeft aangepakt. Jij wil er enkel over klagen. Dat is je goed recht, maar een ex-verslaafde is iets anders dan een verslaafde. Verschil; hij had de ballen om er wat aan te doen, en zijn leven terug op de rit te zetten, jij (nog) niet.Tja, eerlijk is eerlijk, daar heb je een heel goed punt. Misschien ben ik jaloers, dat zoveel mensen het wel kunnen en ik (nog) niet. I don't know. Desalniettemin vond ik zijn reacties gewoon niet tof en juist omdat hij ex-verslaafd is.
dinsdag 28 juli 2015 om 15:28
dinsdag 28 juli 2015 om 15:36
Zolang jij niets doet, maakt het geen moer uit wie wat zegt of doet.
De sleutel ligt niet bij ons/een ander, maar bij jou. Bij jou alleen.
Nogmaals:
https://www.youtube.com/watch?v=_goEernujW8
De sleutel ligt niet bij ons/een ander, maar bij jou. Bij jou alleen.
Nogmaals:
https://www.youtube.com/watch?v=_goEernujW8
dinsdag 28 juli 2015 om 16:24
Tijd om daar iets aan te gaan doen dan.
Wat je hier al 21 pagina's doet, is:
1. het regelmatig heel erg eens zijn met posts en adviezen van anderen
2. verder niets met die adviezen doen, en geen concrete stappen zetten
3. uithalen naar mensen die in jouw ogen niet lief voor je zijn
4 zeggen dat je hier echt niet meer terugkomt om een halve dag later weer te komen posten
Een hoop gepraat dus, maar geen actie. Waar wacht je nog op?
Wat je hier al 21 pagina's doet, is:
1. het regelmatig heel erg eens zijn met posts en adviezen van anderen
2. verder niets met die adviezen doen, en geen concrete stappen zetten
3. uithalen naar mensen die in jouw ogen niet lief voor je zijn
4 zeggen dat je hier echt niet meer terugkomt om een halve dag later weer te komen posten
Een hoop gepraat dus, maar geen actie. Waar wacht je nog op?
dinsdag 28 juli 2015 om 16:40
quote:einkoetkarakter schreef op 28 juli 2015 @ 16:03:
Ik overzie de situatie gewoon niet meer. Al dat geld. Ik heb al eerder keihard gewerkt om schuldvrij te raken en dat was bijna gelukt, uiteindelijk is het nu dus dertig keer zo erg geworden en dat demotiveert/frustreert me enorm.
Waarvan akte.
En nu?
Ik overzie de situatie gewoon niet meer. Al dat geld. Ik heb al eerder keihard gewerkt om schuldvrij te raken en dat was bijna gelukt, uiteindelijk is het nu dus dertig keer zo erg geworden en dat demotiveert/frustreert me enorm.
Waarvan akte.
En nu?