Ervaring peuterbed

28-07-2015 23:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een peuterbed voor mijn dochter. Ik twijfel nog een beetje tussen een 'groot bed' en een peuterbed. Maar voor nu neig ik meer naar een peuterformaat omdat de commode ook nog in haar kamer staat en ze (voorlopig) nog niet zindelijk is.

Ik kan in de reguliere winkels niet echt iets vinden wat ik mooi en praktisch vind, dus het wordt misschien een diy klus. Ik vond deze afbeelding online, het bedje is vrij laag, lijkt mij handig met in en uit bed stappen en door de randen zal ze er niet zomaar uitvallen.

Wat denken jullie? Ik zet de link naar de afbeelding hieronder (geen spam, komt van een Amerikaans moederforum).

peuterbed

Nog andere tips qua beddenzoektocht? Of toch de commode er uit en een groter bed? Dochter is klein voor haar leeftijd en gezien de lengte van haar ouders zal dat wel zo blijven.
We hebben voor dochter het minnenbed van ikea gekocht, die kan je verstellen, voor zoon een leuk peuterbedje gekocht via marktplaats, gewoon nieuw verfje erover en klaar. Ik vond zo'n groot bed nog zo groot als ze zo klein zijn.
Wij hebben wel gekozen voor een peuterbed, model Gulliver van de Ikea. Die heeft een uitvalbescherming. Ook mede omdat zoon klein van stuk is, een 1 persoons bed verzuipt hij in.

Wel hebben we de commode weggehaald, echt een speelhoekje gecreëerd. Verschonen en aankleden kan mi ook wel op bed of staand.
Onze jongste van bijna 3 ligt as we speak heerlijk te slapen in het ikeabedje . Zijn eerste nacht daarin
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een peuter hoef je toch niet meer op een commode te verschonen?
Hmmm, twee keer ikea. Mijn man had dat ook al geopperd. Ik vind de ikea collectie op dit moment niet echt mijn smaak. Aan de andere kant, met een mooi hoeslaken en leuke deken, valt het bed zelf natuurlijk niet super op. Prijstechnisch en qua gemak is ikea natuurlijk wel een goede keuze.
quote:patchouli_ schreef op 28 juli 2015 @ 23:44:

Een peuter hoef je toch niet meer op een commode te verschonen?

Ze is pas 18 maanden, maar klimt nu uit haar ledikantje. Een soort kabouter aan de steroïden.

Met als gevolg dat ze er dan uitvalt, van relatief grote hoogt. Helaas kunnen we geen deel uit de zijkant halen, dat was misschien een betere oplossing.

Ik heb trouwens geen idee tot welke leeftijd je een kind op een commode verschoont.
Wij hebben ook eerst een peuterbed gekocht. Zoon had een heel kleine kamer en daarin maakte het een groot verschil. Daarnaast vond ik het inderdaad fijn dat het wat lager was, in verband met in- en uitstappen. Op Marktplaats hebben we een bedje gevonden dat een beetje hier op leek - fijn tegen het uitvallen:

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
We hebben voor onze zoontje een peuterbed aangeschaft.. Slaapt er sinds een paar weken in en is nu rond de 18 maandjes.. We waren niet zo fan van de Ikea bedjes en hebben wel een erg leuke aangeschaft bij een beddenwinkel, weet niet of ik de site mag benoemen? Maar tot nu toe gaat het goed!
Ik zou niet voor het bedje gaan die jij erop gezet hebt, die heeft vrij brede zijkanten.

Dat is voor je dochter niet prettig met erin en eruit klauteren. Ook al haalt ze nu gekkere toeren uit.

Ik heb een leuk metalen peuterbed, een echt meisjes bed waar je een bankje van kan maken met aan de zijkant een uitvalbeschermer. Het bed is niet zo extreem laag, dus erg prettig met opmaken en met kusjes geven. En je kunt er tot een kilo of 100 op gaan liggen dus ook samen boekjes in bed lezen (dit kan meestal niet).

Wordt vanaf 20 maand in geslapen en dat gaat prima.
Ik lees even mee.

@neeltje: hier ook een dreumes van 18 maanden die dusdanig sterk is dat zij over de rand van het ledikant weet te klimmen. Ik ben dus ook op zoek naar een peuterbed en tegelijkertijd vind ik haar nog zo klein. Bang dat ze er snachts uit stapt en op haar stoel oid gaat klimmen. Hier ook een relatief kleine kamer en wij laten de commode zeker nog staan. Ik zie het niet zitten om haar op bed te verschonen.

@kiaorahoi: welk bedje hebben jullie dan?

Eigenlijk zoek ik een bedje waarbij je de opstaande rand weg kan schuiven/rollen oid zodat ik ook samen met haar op bed kan zitten om voor te lezen bijvoorbeeld. Vallen peuters echt uit bed zonder hekje?
Wij hadden het simpelste peuterbed van Ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39823978/
Hmm oh ja...Eenmaal in een peuterbed slapen ze zeker niet meer met een slaapzak maar onder een dekbed?

Zal wel ff wennen worden voor mijn dochter...heeft echt nog nooit onder een dekbed gelegen, vindt ze niet fijn.
quote:zomersterre80 schreef op 29 juli 2015 @ 00:42:

Vallen peuters echt uit bed zonder hekje?Ja, die van ons wel. Ik vind zelf het inklapbare bedhek van de Lidl het fijnste.
quote:zomersterre80 schreef op 29 juli 2015 @ 00:58:

Hmm oh ja...Eenmaal in een peuterbed slapen ze zeker niet meer met een slaapzak maar onder een dekbed?

Zal wel ff wennen worden voor mijn dochter...heeft echt nog nooit onder een dekbed gelegen, vindt ze niet fijn.Tja, alles went. Een slaapzak is meestal niet meer praktisch.
quote:zomersterre80 schreef op 29 juli 2015 @ 00:42:

Ik lees even mee.

@kiaorahoi: welk bedje hebben jullie dan?

Eigenlijk zoek ik een bedje waarbij je de opstaande rand weg kan schuiven/rollen oid zodat ik ook samen met haar op bed kan zitten om voor te lezen bijvoorbeeld. Vallen peuters echt uit bed zonder hekje?

Een commode is hartstikke handig, ook als ze wat ouder zijn.

Dit lijkt er enigszins op, alleen de voorkant die krullen zijn hoger zodat ze er niet uit kan rollen. Maar meestal ligt ze halverwege het bedje en tot nu er nog niet uitgevallen. Ik denk dat ze er snel genoeg aan wennen hoor. Wel in beginsel de stoeltjes enz waar ze op kon klimmen uit de kamer gehaald maar dat was helemaal niet nodig.

Btw ik heb hem zonder die (vind ik) gruwelijke bed bekleding en hemel.
Wij hebben deze van Bopita:

Zoon is ook een mini, in oktober wordt hij 5 en hij heeft nog genoeg ruimte. Volgens mij kan hij daar met zeven jaar nog in liggen haha. Beddengoed van Hema past hier ook bij qua maatvoering (juniorbedhoeslakens). Het is dat zoon met vijf jaar een Echt Groot Jongensbed wil hebben.
Daar kan ik overigens nu nog steeds naast hem liggen voor een verhaaltje (maar goed, haal zelf de 1.60 ook niet dus dat zal wel anders liggen als je zelf een meer gemiddelde lengte hebt). De opstaande rand is eigenlijk all over met een afgeronde opening in het midden.
Wij hebben dit peuterbed met apart los uitschuifbaar rekje.

http://www.baby-dump.nl/i ... 4&groep_id=2105&merk=2030

Het rekje kan je trouwens ook bij een gewoon 1-persoonsbed gebruiken en kan je los kopen. Je hoeft het rekje niet vast te maken aan het bed, maar schuift een deel onder het matras.

Overigens is de commode bij ons inmiddels een sta-in-de-weg en gaat hij binnenkort toch echt weg. En slaapt kind (3,5 jaar) inmiddels zonder rekje.
Wij hadden hier het blauwe ikea peuterbed. Achteraf waren we er erg blij mee. Het was goedkoop, gaf lekker de ruimte in het kamertjes en het zindelijk worden gebeurde op een relatief goedkoop matrasje. We hadden er bescherming op liggen maar dat ging toch vaak genoeg fout (zoon was erg laat met 's nachts zindelijk worden). Nu ligt hij net een week super trots in zijn zelf uitgekozen bed op een fris matras.
Zoon heeft een Bopita Romy peuterbed. We zijn er tevreden mee. Het bed van jouw plaatje zou ik niet doen: te lastig om in en uit te klimmen en mijn zoon wisselt nogal van kant waar hij zijn hoofd wil leggen. De uitvalbescherming aan 1 kant van het bed lijkt me niet handig. De meeste bedden hebben een uitvalbescherming aan beide kanten of in het midden.

Bopita is stevig en goed afgewerkt. Hij heeft er een lade onder waar veel speelgoed in kan of een extra matras voor logeren. Zoon (bijna 4) is niet zo lang en past er nog erg ruim in. Zijn broertje heeft een erg kleine kamer dus als die naar een groter bed gaat krijgt hij het peuterbed. Als dat niet van belang is kun je m.i. ook meteen een eenpersoonsbed kopen. Mijn zoon was een stuk ouder toen hij over ging naar een ander bed, maar hij wilde zelf toen graag een peuterbed. Op vakantie slaapt hij ook prima in een eenpersoonsbed.
quote:zomersterre80 schreef op 29 juli 2015 @ 00:58:

Zal wel ff wennen worden voor mijn dochter...heeft echt nog nooit onder een dekbed gelegen, vindt ze niet fijn.

Maakt toch niet uit?

Een slaapzak in een peuterbed kan ook.

Wat jij wil, lijkt me.
Wij hebben de mygga (?) van de Ikea voor zoon. In het begin heeft hij daar ook nog in een slaapzak ingelegen geloof ik, maar hij kwam er ook niet zelf uit. Als ze zelf eruit klimmen en aan de wandel gaan lijk het me gevaarlijk.
Onze zoon klom met 10maanden al uit zijn ledikant dus sindsdien een peuterbed. Wij hebben een oud frans bedje helemaal opgeknapt. Daar zat zo'n klepzijkantje aan zodat hij er niet uit kan vallen. Maar dat heeft alleen de 1e paar nachten dichtgezeten want het is eigenlijk niet nodig. Ik doe omkleden trouwens ook nog op de commode hoor (hij is net 2). Dat vind ik wel zo fijn voor mijn rug. En ik vind het gewoon handig voor alle hydrofielen/luiers/rotzooi die commode. Dus als zoon zindelijk is zetten we er boekjes oid op en blijft hij gewoon hoor.
Bij het type bedje dat wij hadden en Lemoos ook heeft geplakt, zorgen de verhoogde zijkanten aan hoofd- en voeteneind dat je er niet zomaar uit kunt vallen en het verlaagde midden dat kind er wel gemakkelijk in en uit kan en jij zelf ook op het bed kunt zitten. En het is lekker knus om in te liggen. Zo'n uitvalbeschermer zit mij alleen maar in de weg.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven