Golddiggers

29-07-2015 15:21 159 berichten
Zouden jullie je kunnen veroorloven om op de zak van je man/vriend te teeren?

Om te gaan leven als een golddigger?

Voorbeelden

Sabia

Yolanthe

Kim kardashian

Mijn mening,

Ik zou dat niet kunnen waarom? Ik krijg het gevoel dat ik misbruik maak en dat wil ik niet. Ik kan zelf ook wel werken er mankeert niets aan mijn handen.

kan je leven als een golddigger

Totaal aantal stemmen: 34

Ja no problemo (56%)
Nee absoluut niet (44%)
Ik denk dat Kim Kardashian in een maand meer zelf verdient dan jij en ik samen in een jaar.
Ik ben thuisblijfmoeder op het moment dus ik "teer nu op de zak van mijn man". Dus ja, wij kunnen ons dat veroorloven.

Toch voel ik me niet echt een golddigger. Ik probeer op alle manieren om bij te dragen door zuinig te zijn, koop bijna niks voor mezelf... Dus daar herken ik me dan weer niet in
Als je geen eigen inkomen hebt en, zoals jij het stelt, teert op het inkomen van je man, ben je niet meteen een goldigger.
Alle reacties Link kopieren
Je snapt de term golddigger denk ik niet helemaal. Ik zie er maar 1
Hahaha, nou dat hangt er maar net vanaf. Als ik toevallig een vent vind die hartstikke rijk is vind ik het geen probleem, maar ik ga er niet naar op zoek. En als ik een leuke baan heb zou ik ook lekker blijven werken.
Yolanthe heeft trouwens zelf veel geld (van vader geërfd) en verdient ook nog wel wat.
quote:Zouden jullie je kunnen veroorloven om op de zak van je man/vriend te teeren?

Ik vind 'veroorloven' een rare woordkeus in dit geval (en in plaats van 'teeren' is het gewoon 'teren'). Ja, ik zou het mezelf kunnen veroorloven, want mijn man verdient genoeg om ons beiden te onderhouden. Maar nee, ik wil het niet, want ik ben niet graag afhankelijk van een ander en ik ben van mening dat als je samen in een relatie zit je ook samen zorgt dat er brood op de plank komt.

Maar uit diverse topics hier op het forum blijkt dat een heleboel vrouwen er totaal geen moeite mee hebben om hun man voor alles te laten betalen. Ik geloof echter niet dat dat meteen allemaal golddiggers zijn, daarvoor is wel iets meer nodig.
Wat maakt het jou uit hoe andere mensen hun leven inrichten? Blijkbaar zijn ze er zelf gelukkig mee. En zo'n man is er nog altijd zelf bij. Als het hem niet bevalt, dan kan hij er iets aan doen lijkt mij.
Ik ken nogal dames in mijn omgeving die alleen maar aandacht zoeken van rijke mannen. Ze gaan er zelfs speciaal voor naar the harbourclub of izakaya in amsterdam. Verschrikkelijk gewoon walm parfum op. Ik ga me schuldig voelen ik kan niet leven op man/vriend zakken hij werkt er ook voor.
quote:Tas28 schreef op 29 juli 2015 @ 15:28:

Ik ken nogal dames in mijn omgeving die alleen maar aandacht zoeken van rijke mannen. Ze gaan er zelfs speciaal voor naar the harbourclub of izakaya in amsterdam. Verschrikkelijk gewoon walm parfum op. Ik ga me schuldig voelen ik kan niet leven op man/vriend zakken hij werkt er ook voor.Dan moet je je nodig in andere kringen gaan begeven. Ik ken niemand doe zo is.
Nou mijn man heeft daar heulemaal geen moeite mee hoor.
Als ik geld als water had, dan zou ik er geen enkele moeite mee hebben om mijn partner daarvan te laten meegenieten trouwens.
quote:Honeymoonquiz schreef op 29 juli 2015 @ 15:29:

[...]

Dan moet je je nodig in andere kringen gaan begeven. Ik ken niemand doe zo is.Het is niet in mijn kring. Buurtmeisjes.
Ik denk dat er een groot verschil bestaat tussen een golddigger en een paar dat samen beslist dat de traditionele huishouding voort wordt gezet. Of dat er omstandigheden zijn dat 1 van de 2 minder inkomen heeft.

Golddiggers zijn voor mij vrouwen/mannen die bewust een heel rijk figuur opzoeken en daar mee willen verder gaan alleen voor het prettige leven.
Kim Kardashian is een boel, maar een golddigger nauwelijks. En Yolanthe verdiend zelf ook een aardig centje.

Als ik toevallig een vriend had getroffen die bulkte van het geld had ik daar vast van meegenoten. Maar bewust op zoek niet nee.
quote:Roland303 schreef op 29 juli 2015 @ 15:23:

Ik denk dat Kim Kardashian in een maand meer zelf verdient dan jij en ik samen in een jaar.En ik denk ook niet dat ze onder doet voor Jay Z. Ze komt niet zo intelligent en classy over, maar vergis je niet, ze is een heel goede zakenvrouw!
quote:Roland303 schreef op 29 juli 2015 @ 15:23:

Ik denk dat Kim Kardashian in een maand meer zelf verdient dan jij en ik samen in een jaar.Waarmee dan?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Kim K was al lang en breed miljonair voor ze met west trouwde. En met Yo hoefde je ook geen medelijden te hebben voor ze met wesley ging. Als je veel geld hebt, verkeer je al snel in bepaalde kringen en zal je sneller met een tevens welgestelde eindigen.

Het bewust opzoeken in de Harbour club is een heel ander verhaal.
quote:Keuken1987 schreef op 29 juli 2015 @ 15:36:

[...]

Waarmee dan?

Haar reallife soap, oneindig veel merch, photoshoots, ze is het gezicht van een aantal merken en producten. En zo kan ik nog heel lang door gaan.

Ze word als dom bestempeld maar ze is verdomd goede zakenvrouw.
Voelen jullie je niet schuldig als de man het geld in het laatje brengt waar hij bloed zweet en tranen voor heeft gewerkt? En jezelf een huismoeder noemt, en als escuus gebruiken ik voed de kinderen op en man brengt het geld?
Yolanthe teert op het geld van Wesley, hahahahaha.

Haar vader was vermogend en na zijn dood erfde ze (net als haar andere siblings) veel geld. Daarnaast werkt ze ook gewoon keihard. Ik denk dat ze drukker is dan Wesley die maar een paar uurtjes per dag traint.
quote:jippie55 schreef op 29 juli 2015 @ 15:24:

Je snapt de term golddigger denk ik niet helemaal. Ik zie er maar 1En de term veroorloven ook niet Als je je iets kan veroorloven betekent dat dat je iets kan betalen.
quote:worteltjestaart1 schreef op 29 juli 2015 @ 15:35:

[...]

En ik denk ook niet dat ze onder doet voor Jay Z. Ze komt niet zo intelligent en classy over, maar vergis je niet, ze is een heel goede zakenvrouw!Bedoel je Kayne?
quote:Keuken1987 schreef op 29 juli 2015 @ 15:36:

[...]

Waarmee dan?

Even gegoogled en ze doet echt wel wat:

Kledinglijn, schoenenlijn, boek uitgeven, televisieshow, ze krijgt geld om haar gezicht te laten zien op events, et cetera et cetera

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven