Narcist?

31-07-2015 14:19 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ooit te maken gehad met een narcist? En in welke vorm en mate?
Het schijnt dat Obama een narcist is, dus daar hebben we allemaal mee te maken. Dus.
Vooral borderliners treffen vaak narcisten in hun omgeving, schijnt.
Al mijn exen zijn narcist.
Geen idee. Er heeft wel ooit iemand over mijn vriend gezegd dat hij een "vuile narcist" is, maar zelf heb ik het nooit gemerkt...
Helaas ervaring mee.
quote:Honeymoonquiz schreef op 31 juli 2015 @ 14:22:

Erg ijdele mensen? Alleen maar last als ze laatdunkend gaan doen (en ik had dat niet verwacht).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Honeymoonquiz schreef op 31 juli 2015 @ 14:22:

quote:Yraatje schreef op 31 juli 2015 @ 14:22:

Geen idee. Er heeft wel ooit iemand over mijn vriend gezegd dat hij een "vuile narcist" is, maar zelf heb ik het nooit gemerkt...Waarom zei die persoon dat dan?
In onze vriendengroep zat een iemand met een narcistische persoonlijkheid. Is niet lang goed gegaan, maar hebben het nu nog vaak over hem.
quote:Sidroht schreef op 31 juli 2015 @ 14:21:

Vooral borderliners treffen vaak narcisten in hun omgeving, schijnt.

Ja.! Vooral wanneer het exen van elkaar zijn geworden schijnt..

Hij is dan de narcist en zij de borderliner..
Ik. Gekleineerd en uitgescholden worden om niks. Geen enkele reële belangstelling voor mij als persoon, geen medeleven als ik ergens mee zat of iets belangrijks had die dag. Om de haverklap geblokkeerd worden op alle social media.
quote:retrostar schreef op 31 juli 2015 @ 14:35:

Erg ijdele mensen? Alleen maar last als ze laatdunkend gaan doen (en ik had dat niet verwacht).Ze leven heel erg voor de buitenwereld, willen als succesvol worden gezien en kopiëren dat wat ze van je kunnen gebruiken ( gedrag, uiterlijk, levenswijze, zelfs uitspraken ) om hun imago nog meer glans te kunnen geven en als ze je niet meer kunnen gebruiken dan zijn snel bij je weg. Of ze maken je op een vieze manier zwart achter je rug om.
vaak ook enorm jaloers
Ik. Vader en broer. Mijn broer was zogezegd 'superieur aan iedereen, en niemand in de wereld kon hem begrijpen zo intelligent.'

Allebei veel zelfmedelijden, arrogant, aggressief, kleinerend tegenover anderen. En kampioen in de onschuld spelen en de boel bij elkaar liegen.

Als ze je sloegen, had je erom gevraagd. Net als doodsbedreigingen trouwens...

Vanwaar de vraag?
ik koop altijd narcisten in de lente... erg fijn om het huis op te fleuren.
Ja, maar probeer eens om de rozen eerst water te geven.. dan zijn ze megajaloers
quote:Angelaatje1970 schreef op 31 juli 2015 @ 15:06:

Ja, maar probeer eens om de rozen eerst water te geven.. dan zijn ze megajaloersPlus dat het hun controlezucht in de weg zit.
Hoezo "vuil"? Ik dacht dat narcisten meestal redelijk netjes waren?
nou, als ik het mag geloven heeft 70% van de viva-vrouwen te maken gehad met een narcist, dus hier zit je goed
quote:thorsson schreef op 31 juli 2015 @ 15:11:

Hoezo "vuil"? Ik dacht dat narcisten meestal redelijk netjes waren? Tssss, vals was idd. een beter woord geweest, Pietje Precies
Ik heb te maken gehad met een narcist ... Een zeer charmante man die achteraf alleen maar naar de buitenwereld charmant was .. Het begon klein met rot grapjes, wat overging naar kleineren, beledigen, onderdrukken, schelden, controleren, vrienden bij mij uit de buurt houden, isoleren en uiteindelijk is het geeindigd met geweld .. De laatste keer dat hij mij sloeg is mijn dochter ertussen gesprongen en gingen bij mij eindelijk de alarmbellen af toen de politie en het AMK er bij betrokken waren .. tot die tijd voelde ik me zo slecht en depressief dat voor mij het leven niet eens meer hoefde .. wat ben ik blij van die man af te zijn!

Nou ja af zijn .. na de scheiding blijft hij maar doorgaan met terroriseren .. zo erg dat ik nu overweeg om naar de andere kant van het land te gaan verhuizen en een geheim adres ga nemen .. Nu ik 'vrij' ben zie ik pas hoe psychisch kapot gemaakt ik ben ..
quote:muis73 schreef op 31 juli 2015 @ 15:04:

Ik. Vader en broer. Mijn broer was zogezegd 'superieur aan iedereen, en niemand in de wereld kon hem begrijpen zo intelligent.'

Allebei veel zelfmedelijden, arrogant, aggressief, kleinerend tegenover anderen. En kampioen in de onschuld spelen en de boel bij elkaar liegen.

Als ze je sloegen, had je erom gevraagd. Net als doodsbedreigingen trouwens...

Vanwaar de vraag?Ik zie bij iemand uit mijn vriendengroep narcistische trekjes en wil niet snel conclusies trekken. Ervaringen van anderen zullen wellicht duidelijkheid scheppen. En dan bedoel ik trekjes als: zaken omdraaien, zodat de ander schuld lijkt te hebben. Altijd klagen over anderen en niet bedenken dat er mogelijk ook bij zichzelf 'schuld' te vinden is, zichzelf ophemelen, dingen zijn altijd beter of juist erger (in vervelende situaties). Het gekke is dat ze wel weer heel erg begaan lijkt te zijn met anderen en wel emotie kan tonen. Dus ja, kan hier worden gesproken over narcisme?
quote:Manhattanitis schreef op 31 juli 2015 @ 15:31:

[...]

Ik zie bij iemand uit mijn vriendengroep narcistische trekjes en wil niet snel conclusies trekken. Ervaringen van anderen zullen wellicht duidelijkheid scheppen. En dan bedoel ik trekjes als: zaken omdraaien, zodat de ander schuld lijkt te hebben. Altijd klagen over anderen en niet bedenken dat er mogelijk ook bij zichzelf 'schuld' te vinden is, zichzelf ophemelen, dingen zijn altijd beter of juist erger (in vervelende situaties). Het gekke is dat ze wel weer heel erg begaan lijkt te zijn met anderen en wel emotie kan tonen. Dus ja, kan hier worden gesproken over narcisme?Dat kan alleen een psycholoog of psychiater vaststellen en het doet ook totaal niet ter zake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven