Hoe heet dit?

31-07-2015 23:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gelezen dat je er een manier van reizen is waarbij je je wegwijs laat maken in een land door iemand die daar woont en dat hij/zij vervolgens een keer naar NL komt en dat jij dat dan terug doet voor hem/haar.

Maar hoe heet dit ook alweer? Of heeft iemand ervaring hiermee?
Nee, geen ervaring mee.
Een uitwisseling?
Couchsurfing?

Couchsurfers share their homes, cities and lives in profound in meaningful ways, making travel anywhere in the world a truly social experience.

https://www.couchsurfing.com/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
couchsurfing?

iets met "local" in de naam?
Dat heet: "de uitwisselingsreis op de middelbare school"
quote:jo12345 schreef op 31 juli 2015 @ 23:34:

Dat heet: "de uitwisselingsreis op de middelbare school"Was dit in je hoofd wel grappig?
Je hebt in New York mensen die je kunt inhuren voor een rondleiding in de stad die je allerlei dingen laten zien. Dat zijn locals die het leuk vinden om dat te doen, vaak senioren. Je betaald alleen hun transportkosten en eten en drinken die dag, ze eten nl gewoon met jou mee.Verder is het gratis. Ze hebben inderdaad een speciale naam, maar hoe het nou ook al weer heet.....
quote:Boarn schreef op 01 augustus 2015 @ 03:42:

Je hebt in New York mensen die je kunt inhuren voor een rondleiding in de stad die je allerlei dingen laten zien. Dat zijn locals die het leuk vinden om dat te doen, vaak senioren. Je betaald alleen hun transportkosten en eten en drinken die dag, ze eten nl gewoon met jou mee.Verder is het gratis. Ze hebben inderdaad een speciale naam, maar hoe het nou ook al weer heet.....Bedoel je misschien een 'Big Apple greeter'?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Dat zijn de Big Apple Greeters, maar die komen niet in terug naar jou.. Spijt me TO, maar het enige waar dit me aan doet denken is een uitwisselingsprogramma, en die ken ik inderdaad alleen van middelbare scholen..
Een greeter inderdaad ja.

Bestaat dat alleen in NY?
Vast niet, ik weet dat je in Berlijn ook gratis rondleidingen hebt. Maar dan nog is het reizen niet gratis. Zelfs niet als middelbare school student.
Moet het per se één op één zijn? Via couchsurfing kun je wel locals ontmoeten of er logeren, of gasten ontvangen. Ja daar heb ik ervaring mee, beide kanten op.

Maar het komt niet vaak voor dat dezelfde persoon dan precies bij diegene terug gaat. Alleen als je vrienden bent geworden maar dan is het weer geen programma met een naam.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Enn schreef op 31 juli 2015 @ 23:14:

Couchsurfing?

Couchsurfers share their homes, cities and lives in profound in meaningful ways, making travel anywhere in the world a truly social experience.

https://www.couchsurfing.com/Thnx dit bedoelde ik en kon maar niet op de naam komen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven