Alleen thuis
zaterdag 1 augustus 2015 om 05:13
Ik ben afgelopen week thuis gekomen van vakantie. Op dit moment ben ik samen met mijn broer thuis, mijn ouders zitten nog in Italië. Mijn broer vertrekt komende maandag weer, waarna ik dus alleen thuis ben. Ik kan niet goed tegen alleen zijn en begin nu al een gevoel van heimwee en misselijkheid te kweken als ik er aan denk. Iemand tips?
zaterdag 1 augustus 2015 om 06:50
Ik ben ook geen fan van alleen thuis zijn, maar partner is dit weekend ook weg.. Ik probeer mezelf altijd lekker bezig te houden, dan gaan de dagen sneller en heb je soms niet eens door dat je alleen bent.
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
zaterdag 1 augustus 2015 om 07:22
zaterdag 1 augustus 2015 om 08:21
Iemand uitnodigen of bij iemand gaan logeren lijkt mij geen goed idee. Leren om alleen te zijn en dat je het dan ook prima kunt hebben, wel.
Er zijn zo veel mensen die in vervelende situaties blijven uit angst alleen te zijn, dat ik denk dat het je enorm kan helpen als je weet dat je dat kunt.
Er zijn zo veel mensen die in vervelende situaties blijven uit angst alleen te zijn, dat ik denk dat het je enorm kan helpen als je weet dat je dat kunt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 1 augustus 2015 om 08:31
quote:ClaudeFiolle schreef op 01 augustus 2015 @ 08:21:
Iemand uitnodigen of bij iemand gaan logeren lijkt mij geen goed idee.Als ze nog heel jong is, zie ik het probleem niet zo. Uiteindelijk zal ze eraan moeten wennen, dat ben ik met je eens. Maar daar heeft ze dan nog tijd genoeg voor. Eerst een nachtje, als dat goed gaat kan het toch langer?
Iemand uitnodigen of bij iemand gaan logeren lijkt mij geen goed idee.Als ze nog heel jong is, zie ik het probleem niet zo. Uiteindelijk zal ze eraan moeten wennen, dat ben ik met je eens. Maar daar heeft ze dan nog tijd genoeg voor. Eerst een nachtje, als dat goed gaat kan het toch langer?
zaterdag 1 augustus 2015 om 09:06
zaterdag 1 augustus 2015 om 10:44
1 week alleen thuis? Ik ben 2 maanden alleen. Je moet het toch een keertje aan kunnen, meid. Tijd gaat snel, voor je het weet is de week voorbij. Doe waar je zelf zin in hebt, als het te stil wordt zet je een muziekje op of ga je lekker naar buiten. Zoek vriendinnen op, nodig vriendinnen uit, ga naar de bios (Magic Mike XXL al gezien?), ga zwemmen, hardlopen, dierentuin...
En geniet er een beetje van. Als je later uit huis bent gaat dit nog veel vaker voorkomen.
En geniet er een beetje van. Als je later uit huis bent gaat dit nog veel vaker voorkomen.
zondag 2 augustus 2015 om 08:59
Ik ben achttien jaar oud en zal de.komende twee weken alleen hier vertoeven. Overdag wel veel werken en savonds bijna altijd bij iemand anders eten, maar vooral snachts als er niets te doen is komt er een gevoel van leegte en heimwee omhoog.
Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk te relativeren en in gedachten te houden dat het zo weer voorbij is, maar dat is op momenten van rust moeilijker dan overdag als ik bezig ben.
Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk te relativeren en in gedachten te houden dat het zo weer voorbij is, maar dat is op momenten van rust moeilijker dan overdag als ik bezig ben.