Vakantieverveling

01-08-2015 15:59 114 berichten
Wij blijven deze zomer thuis. Gaan nog wel een weekendje weg, maar dat duurt nog even.

Het weer werkte niet echt mee, en echt gezellig en ontspannen is het niet momenteel. Dus ik hoop op tips of in ieder geval gedeelde smart. De kinderen vervelen zich, ik verveel me niet echt, maar ik word wel horendol van alle rommel en de 300x per dag 'mag ik...' (Snoepje, iets onmogelijks, iets waar ze het antwoord al op weten) en ontspannen is er niet bij.

Ik ben vrij, man ook, 2 kinderen tussen de 7-10. We gaan dagjes weg, ze zijn al naar een kasteel en het museum van beeld en geluid geweest, een paar dagen bij oma wezen logeren incl een dagje grote speeltuin/pretpark, er is al een vriendinnetje wezen logeren hier, we hebben een abbo op een dierentuin en een museumjaarkaart, doen spelletjes, organiseren een filmavondje, enz. Genoeg te doen dus. En die dagen zijn het probleem ook niet. Maar we kunnen niet elke dag weg, in de buurt zijn weinig kinderen of ze zijn op vakantie, ik en man hebben wat klussen te doen in huis, enz.

Andere jaren kregen ze niet genoeg van buitenspelen, en als het weer goed was was het elke dag zwemmen. Maar nu is het hangen, zeuren, elkaar in de haren vliegen, skeelers aan, 3 minuten later weer uit, fiets pakken, 3 minuten later weer binnen, enzovoorts, enzovoorts. Ik voel me inmiddels een politieagent en het doet geen wonderen voor mijn humeur. En zelf even een boek lezen is er niet bij, van mij mogen ze zich vervelen tot ze een ons wegen, ik voel me niet geroepen steeds iets te verzinnen, maar ik heb er zo wel last van. Ik gooi er af en toe een spelletje in en doe dan mee, ga even met ze naar de bieb, laat ze iets bakken, maar ik ben én door mijn opties en door mijn geduld heen. Om maar niet te zwijgen van dat ik gek word van de rommel en ik de halve dag besteed aan roepen dat een beker, speelgoed, kleding, enz opgeruimd moet worden.

Overigens gaan we doorgaans wel op vakantie, zijn een maand of 2 terug nog geweest. Dus het is ook niet zo dat ze heel zielig zijn ofzo, door dat thuisblijven.

Medeleven of oplossingen zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
He bah, wat vervelend! Heb helaas geen oplossing voor je, alleen oprecht medeleven. Sterkte ermee en ik hoop dat je een oplossing vind!
om te beginnen misschien 1 keer per dag gaan opruimen? zo rond een uur of acht 's avonds, lijkt me meer dan genoeg in de vakantie? waarom zou je je daar de hele dag druk om moeten maken?

en dan duidelijkheid naar de kinderen: in de ochtend doe je wat samen met hen (spelletje, bieb), in de middag is het tijd voor henzelf. succes, verzin maar wat je wil doen en is dat om de paar minuten iets anders: ook goed.

laat ze maar ruzie maken en vervelen, als ze 7-10 zijn kunnen ze dat prima aan. laat ze gewoon, ik denk dat het probleem juist is dat jij je wel geroepen voelt om er iets mee te doen. Waarom kun je geen boek lezen als zij om de drie minuten iets anders gaan doen of op de bank hangen?
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:gruffalo schreef op 01 augustus 2015 @ 16:05:

om te beginnen misschien 1 keer per dag gaan opruimen? zo rond een uur of acht 's avonds, lijkt me meer dan genoeg in de vakantie? waarom zou je je daar de hele dag druk om moeten maken?

en dan duidelijkheid naar de kinderen: in de ochtend doe je wat samen met hen (spelletje, bieb), in de middag is het tijd voor henzelf. succes, verzin maar wat je wil doen en is dat om de paar minuten iets anders: ook goed.

laat ze maar ruzie maken en vervelen, als ze 7-10 zijn kunnen ze dat prima aan. laat ze gewoon, ik denk dat het probleem juist is dat jij je wel geroepen voelt om er iets mee te doen. Waarom kun je geen boek lezen als zij om de drie minuten iets anders gaan doen of op de bank hangen?

Ze kunnen het prima zelf aan, maar ik vind het bijzonder ongezellig dat gemopper op elkaar.

En opruimen doe ik niet de hele dag, maar als er iets gegeten wordt wil ik niet dat de verpakking op tafel blijft liggen, of een lollystokje op de bankleuning, en als de skeelers uit gaan hoeven ze echt niet direct in de schuur, maar ook niet midden op het looppad in de tuin.

Het hoeft echt niet enorm opgeruimd te zijn, maar vies servies in de vaatwasser en afval in de container is wel de basis lijkt me.
Zijn ze te jong voor vakantiewerk denken jullie? Of zou ik ze kunnen verhuren aan een boer ofzo?
Whahaha vanmorgen ook de telefilm gekeken? Dat joch kwam thuis met 700 dollar

Mijn moeder stuurde eentje van ons verplicht een uur naar buiten.

Zat je daar met je zure hoofd en de deur ging echt niet Open.
quote:haakje schreef op 01 augustus 2015 @ 16:14:

Whahaha vanmorgen ook de telefilm gekeken? Dat joch kwam thuis met 700 dollar

Mijn moeder stuurde eentje van ons verplicht een uur naar buiten.

Zat je daar met je zure hoofd en de deur ging echt niet Open.Nee, was het een aanrader?
Het weer wordt vanaf deze week weer beter, als het goed is minder regen en minder bewolking. Dan kunnen je kinderen hopelijk weer wat meer buitenspelen. Hebben je kinderen trouwens geen vrienden/vriendinnetjes waar ze wat mee kunnen doen? (of zijn die op vakantie?)
*prik*
Ik zou aankondigen dat je een boek gaat lezen en dat je een half uur niet gestoord wil worden. Laat ze het maar even uitzoeken. Op deze leeftijd kunnen ze dat best.

Wat betreft rommel daar zou ik niet zo moeilijk over doen. Gewoon 's avonds een kwartiertje inlassen om met z'n allen op te ruimen.

Verder vind ik dat je al best veel met ze ondernomen hebt.
In de buurt wonen wel een paar kinderen, maar die zijn nu grotendeels op vakantie, of ook weleens een dagje weg ofzo. Vriendjes en vriendinnetjes van school hebben we al een aantal afspraakjes mee gemaakt afgelopen weken, maar die zijn nu op vakantie. En dan nog was het wel aanpoten, met die regen, maar weer koekjes bakken of naar een binnenspeeltuin zodat ze even wat energie kwijt kunnen. Ze hebben er nu 3 weken vakantie op zitten, ik heb zelf nog een week vrij.
Kun je ze niet "aan het werk" sturen? Gras maaien, auto wassen, schuur, zolder of kelder opruimen, pannenkoeken laten bakken voor de hele straat, boodschapje doen voor een bejaarde buurvrouw, uiteraard in ruil voor een acceptabel "salaris", eventueel in de vorm van ijs. Het wordt trouwens weer warm dus een dagje zwembad is dan ook wel weer fijn.
verba volant, scripta manent.
Wat vervelend. Maar ik zou toch echt niet de hele tijd dingen voor ze gaan verzinnen of met ze spelen. Die van mij (6 en 11) maken ook heus wel ruzie, maar over het algemeen spelen ze ontzettend leuk samen. Ze gaan door het niks te doen hebben juist heel creatieve dingen bedenken of gewoon lekker buiten spelen. En gezeur duld ik gewoon niet.

Wel heb ik ze vandaag meegenomen naar de stad en hebben ze van hun eigen geld iets gekocht, waar ze nu alweer een tijd zoet mee zijn.
Vinden ze knutselen leuk? Als mijn nichtjes komen dan koop ik bij de Action voor een paar centen een heleboel spullen. Ze zijn er uren mee zoet.
En de rommel wordt 's avonds opgeruimd, daar maak ik me overdag maar niet druk over. Alleen vuile borden op het aanrecht, vuile kleren in de was etc moeten ze meteen doen.
stuur ze maar naar buiten om het gras tussen de tegels weg te peuteren (of iets van die aard) wedden dat ze dan heel snel iets gevonden hebben om te doen. Of iets anders waardoor ze 1 front tegen mama moeten gaan vormen, scheelt ruzie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kijk eens op Pinterest, wij gaan na de 2 dagen hitte karton verzamelen en een heel huis er van maken, mijne zijn jonger 2,5 en 8,5 dus misschien te kinderachtig maar ik zie echt heel veel leuke dingen die je kan doen en vaak voor weinig.

En anders geocaching?
Ik baalde al ontzettend dat de supermarkt te ver is voor ze om alleen heen te gaan (10 minuten fietsen ruim, over drukke wegen) anders had ik ze idd even op pad gestuurd om een pak melk en een snoepje te halen ofzo. Ik heb ze in de tuin aan het werk gezet gisteren, onkruid wieden enzo, dat werkt idd wel even.

Het is gewoon de combinatie van niet op vakantie zijn en het weer. Bij hele dagen aan het strand is er geen probleem, bij dingen ondernemen in een andere omgeving ook niet. Het komt ook wel goed, maar voor nu ben ik het even zat.
Pinterest is een goede!
Tentje opzetten in de tuin (als je een tentje en een tuin hebt natuurlijk) en dan eigen eten klaarmaken op een (weggooi) barbecue? Wij maakten vroeger ergens een tentje met oude gordijnen die in de schuur lagen, geweldig.
verba volant, scripta manent.
quote:Sidroht schreef op 01 augustus 2015 @ 16:09:

[...]

Ze kunnen het prima zelf aan, maar ik vind het bijzonder ongezellig dat gemopper op elkaar.

En opruimen doe ik niet de hele dag, maar als er iets gegeten wordt wil ik niet dat de verpakking op tafel blijft liggen, of een lollystokje op de bankleuning, en als de skeelers uit gaan hoeven ze echt niet direct in de schuur, maar ook niet midden op het looppad in de tuin.

Het hoeft echt niet enorm opgeruimd te zijn, maar vies servies in de vaatwasser en afval in de container is wel de basis lijkt me.Gewoon laten doen dus. Tuurlijk is het irritant als ze dat steeds vergeten (gebeurt hier ook elke keer), maar dat hoort erbij als je kinderen hebt. Wat dat betreft zal ik het ook helemaal niet erg vinden als ze weer naar school gaan
Maar wat is er dan met het weer? Hier in het midden van het land is het vandaag prachtig!
quote:pamelacourson schreef op 01 augustus 2015 @ 16:29:

Maar wat is er dan met het weer? Hier in het midden van het land is het vandaag prachtig!Hier ook vandaag. Maar tot vandaag hebben we vooral regen gehad, veel wind en geen lekker buitenweer. Tot dinsdag lijkt het nu goed.
Ik had vorig jaar een verveelpot. Een grote pot met daarin allemaal opdrachtkaartjes. De opdrachten waren enorm divers, soms heel leuk, soms strontvervelend. Denk aan: ga in bad, loopt drie rondjes om het huizenblok (óók als het regent, je weet waar de paraplu staat), in de derde la van boven ligt een nieuw Wii-spel: veel plezier ermee, schrijf een brief aan iemand en post hem, bedenk wat we gaan eten vanavond en ga de boodschappen doen, tel de tegels van de badkamer.

De enige spelregel was: als je een kaartje trekt, MOET je de opdracht uitvoeren. Geen weg terug.

Dat alleen al vonden mijn kinderen ontzettend spannend. Ze hebben zich er dagen mee vermaakt.
Briljant idee! Die ga ik doen!
quote:KessAgain schreef op 01 augustus 2015 @ 16:41:

Ik had vorig jaar een verveelpot. Een grote pot met daarin allemaal opdrachtkaartjes. De opdrachten waren enorm divers, soms heel leuk, soms strontvervelend. Denk aan: ga in bad, loopt drie rondjes om het huizenblok (óók als het regent, je weet waar de paraplu staat), in de derde la van boven ligt een nieuw Wii-spel: veel plezier ermee, schrijf een brief aan iemand en post hem, bedenk wat we gaan eten vanavond en ga de boodschappen doen, tel de tegels van de badkamer.

De enige spelregel was: als je een kaartje trekt, MOET je de opdracht uitvoeren. Geen weg terug.

Dat alleen al vonden mijn kinderen ontzettend spannend. Ze hebben zich er dagen mee vermaakt.

Oh dat ga ik ook doen.

Ik moet nog een week werken en heb daarna 3 weken vrij zie de bui al hangen als het weer niet best is dus ik ga vanavond al beginnen met opdrachtkaartjes maken.....leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven