Vakantieverveling
zaterdag 1 augustus 2015 om 15:59
Wij blijven deze zomer thuis. Gaan nog wel een weekendje weg, maar dat duurt nog even.
Het weer werkte niet echt mee, en echt gezellig en ontspannen is het niet momenteel. Dus ik hoop op tips of in ieder geval gedeelde smart. De kinderen vervelen zich, ik verveel me niet echt, maar ik word wel horendol van alle rommel en de 300x per dag 'mag ik...' (Snoepje, iets onmogelijks, iets waar ze het antwoord al op weten) en ontspannen is er niet bij.
Ik ben vrij, man ook, 2 kinderen tussen de 7-10. We gaan dagjes weg, ze zijn al naar een kasteel en het museum van beeld en geluid geweest, een paar dagen bij oma wezen logeren incl een dagje grote speeltuin/pretpark, er is al een vriendinnetje wezen logeren hier, we hebben een abbo op een dierentuin en een museumjaarkaart, doen spelletjes, organiseren een filmavondje, enz. Genoeg te doen dus. En die dagen zijn het probleem ook niet. Maar we kunnen niet elke dag weg, in de buurt zijn weinig kinderen of ze zijn op vakantie, ik en man hebben wat klussen te doen in huis, enz.
Andere jaren kregen ze niet genoeg van buitenspelen, en als het weer goed was was het elke dag zwemmen. Maar nu is het hangen, zeuren, elkaar in de haren vliegen, skeelers aan, 3 minuten later weer uit, fiets pakken, 3 minuten later weer binnen, enzovoorts, enzovoorts. Ik voel me inmiddels een politieagent en het doet geen wonderen voor mijn humeur. En zelf even een boek lezen is er niet bij, van mij mogen ze zich vervelen tot ze een ons wegen, ik voel me niet geroepen steeds iets te verzinnen, maar ik heb er zo wel last van. Ik gooi er af en toe een spelletje in en doe dan mee, ga even met ze naar de bieb, laat ze iets bakken, maar ik ben én door mijn opties en door mijn geduld heen. Om maar niet te zwijgen van dat ik gek word van de rommel en ik de halve dag besteed aan roepen dat een beker, speelgoed, kleding, enz opgeruimd moet worden.
Overigens gaan we doorgaans wel op vakantie, zijn een maand of 2 terug nog geweest. Dus het is ook niet zo dat ze heel zielig zijn ofzo, door dat thuisblijven.
Medeleven of oplossingen zijn welkom
Het weer werkte niet echt mee, en echt gezellig en ontspannen is het niet momenteel. Dus ik hoop op tips of in ieder geval gedeelde smart. De kinderen vervelen zich, ik verveel me niet echt, maar ik word wel horendol van alle rommel en de 300x per dag 'mag ik...' (Snoepje, iets onmogelijks, iets waar ze het antwoord al op weten) en ontspannen is er niet bij.
Ik ben vrij, man ook, 2 kinderen tussen de 7-10. We gaan dagjes weg, ze zijn al naar een kasteel en het museum van beeld en geluid geweest, een paar dagen bij oma wezen logeren incl een dagje grote speeltuin/pretpark, er is al een vriendinnetje wezen logeren hier, we hebben een abbo op een dierentuin en een museumjaarkaart, doen spelletjes, organiseren een filmavondje, enz. Genoeg te doen dus. En die dagen zijn het probleem ook niet. Maar we kunnen niet elke dag weg, in de buurt zijn weinig kinderen of ze zijn op vakantie, ik en man hebben wat klussen te doen in huis, enz.
Andere jaren kregen ze niet genoeg van buitenspelen, en als het weer goed was was het elke dag zwemmen. Maar nu is het hangen, zeuren, elkaar in de haren vliegen, skeelers aan, 3 minuten later weer uit, fiets pakken, 3 minuten later weer binnen, enzovoorts, enzovoorts. Ik voel me inmiddels een politieagent en het doet geen wonderen voor mijn humeur. En zelf even een boek lezen is er niet bij, van mij mogen ze zich vervelen tot ze een ons wegen, ik voel me niet geroepen steeds iets te verzinnen, maar ik heb er zo wel last van. Ik gooi er af en toe een spelletje in en doe dan mee, ga even met ze naar de bieb, laat ze iets bakken, maar ik ben én door mijn opties en door mijn geduld heen. Om maar niet te zwijgen van dat ik gek word van de rommel en ik de halve dag besteed aan roepen dat een beker, speelgoed, kleding, enz opgeruimd moet worden.
Overigens gaan we doorgaans wel op vakantie, zijn een maand of 2 terug nog geweest. Dus het is ook niet zo dat ze heel zielig zijn ofzo, door dat thuisblijven.
Medeleven of oplossingen zijn welkom
zaterdag 1 augustus 2015 om 17:10
quote:Lilith75 schreef op 01 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Oh dat ga ik ook doen.
Ik moet nog een week werken en heb daarna 3 weken vrij zie de bui al hangen als het weer niet best is dus ik ga vanavond al beginnen met opdrachtkaartjes maken.....leuk!
Ik zie een topic aankomen: Wie weet leuke opdrachten.
Ik zal er een geven: Leer het alfabet van Z tot A
schrijf achterstevoren of in spiegelschrift hoewel dat misschien niet handig is voor kinderen die net behoorlijk hebben leren schrijven, die raken de kluts kwijt
[...]
Oh dat ga ik ook doen.
Ik moet nog een week werken en heb daarna 3 weken vrij zie de bui al hangen als het weer niet best is dus ik ga vanavond al beginnen met opdrachtkaartjes maken.....leuk!
Ik zie een topic aankomen: Wie weet leuke opdrachten.
Ik zal er een geven: Leer het alfabet van Z tot A
schrijf achterstevoren of in spiegelschrift hoewel dat misschien niet handig is voor kinderen die net behoorlijk hebben leren schrijven, die raken de kluts kwijt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 1 augustus 2015 om 17:26
quote:KessAgain schreef op 01 augustus 2015 @ 16:41:
Ik had vorig jaar een verveelpot. Een grote pot met daarin allemaal opdrachtkaartjes. De opdrachten waren enorm divers, soms heel leuk, soms strontvervelend. Denk aan: ga in bad, loopt drie rondjes om het huizenblok (óók als het regent, je weet waar de paraplu staat), in de derde la van boven ligt een nieuw Wii-spel: veel plezier ermee, schrijf een brief aan iemand en post hem, bedenk wat we gaan eten vanavond en ga de boodschappen doen, tel de tegels van de badkamer.
De enige spelregel was: als je een kaartje trekt, MOET je de opdracht uitvoeren. Geen weg terug.
Dat alleen al vonden mijn kinderen ontzettend spannend. Ze hebben zich er dagen mee vermaakt.Oh die is goed!
Ik had vorig jaar een verveelpot. Een grote pot met daarin allemaal opdrachtkaartjes. De opdrachten waren enorm divers, soms heel leuk, soms strontvervelend. Denk aan: ga in bad, loopt drie rondjes om het huizenblok (óók als het regent, je weet waar de paraplu staat), in de derde la van boven ligt een nieuw Wii-spel: veel plezier ermee, schrijf een brief aan iemand en post hem, bedenk wat we gaan eten vanavond en ga de boodschappen doen, tel de tegels van de badkamer.
De enige spelregel was: als je een kaartje trekt, MOET je de opdracht uitvoeren. Geen weg terug.
Dat alleen al vonden mijn kinderen ontzettend spannend. Ze hebben zich er dagen mee vermaakt.Oh die is goed!
zaterdag 1 augustus 2015 om 17:36
Oh ik ben al aan het schrijven gegaan. Ter inspiratie voor anderen:
Haal een ijsje
Zoek 4 dingen op die stuk of oud zijn en die weggegooid mogen worden
Vraag een klusje aan papa of mama
Maak een stripverhaal
Maak een schat en begraaf die
Schroef de oude boxen uit elkaar
Bedenk het avondeten en haal de boodschappen (wij brengen je)
Wandel naar school en terug
Doe je vakantiehuiswerk
Ruim je kamer op
Stofzuig je kamer
Loop 5 rondjes om het blok
Bedenk een nieuw gerecht, als het kan gaan we het maken
Zoek een recept op om iets te bakken en maak dat
Maak een speurtocht
Schrijf een brief aan Donald duck
Ga een half uur een dansspel op de Wii doen
Schrijf een verhaal of toneelstuk
Ga een boek uitzoeken uit je kast en ga een uur lezen
Schrijf een kaartje voor iemand en post dat
Schrijf een email aan oma
Ga onkruid wieden in de tuin,
Ga een half uur fietsen
Vraag 5,- aan mama of papa en ga iets nieuws kopen om mee te spelen
Ga mee boodschappen doen en zoek een tijdschrift uit
Maak een verhaal of tekening over de toekomst
Maak een kleurplaat
Ga een puzzel maken
Doe een potje monopoly
Zoek een film uit en kijk die
Verzin zelf een nieuw kaartje en stop die in de envelop
Enz enz enz
Haal een ijsje
Zoek 4 dingen op die stuk of oud zijn en die weggegooid mogen worden
Vraag een klusje aan papa of mama
Maak een stripverhaal
Maak een schat en begraaf die
Schroef de oude boxen uit elkaar
Bedenk het avondeten en haal de boodschappen (wij brengen je)
Wandel naar school en terug
Doe je vakantiehuiswerk
Ruim je kamer op
Stofzuig je kamer
Loop 5 rondjes om het blok
Bedenk een nieuw gerecht, als het kan gaan we het maken
Zoek een recept op om iets te bakken en maak dat
Maak een speurtocht
Schrijf een brief aan Donald duck
Ga een half uur een dansspel op de Wii doen
Schrijf een verhaal of toneelstuk
Ga een boek uitzoeken uit je kast en ga een uur lezen
Schrijf een kaartje voor iemand en post dat
Schrijf een email aan oma
Ga onkruid wieden in de tuin,
Ga een half uur fietsen
Vraag 5,- aan mama of papa en ga iets nieuws kopen om mee te spelen
Ga mee boodschappen doen en zoek een tijdschrift uit
Maak een verhaal of tekening over de toekomst
Maak een kleurplaat
Ga een puzzel maken
Doe een potje monopoly
Zoek een film uit en kijk die
Enz enz enz
zaterdag 1 augustus 2015 om 17:39
zaterdag 1 augustus 2015 om 18:29
Ik ga trouwens vooral veel met ze naar buiten, naar de speeltuin en dan ik met een boek aan de kant en de kinderen fijn spelen. En dan na afloop een ijsje halen inderdaad. Is de middag weer om. Of we gaan naar de dierentuin of naar een museum. Hele dagen thuis gaan ze zich ook vaak vervelen helaas. Met name de middelste twee. De oudste vermaakt zich wel.
zaterdag 1 augustus 2015 om 18:40
quote:Sidroht schreef op 01 augustus 2015 @ 17:36:
Enz enz enzEn dan zien of ze slim genoeg zijn om bij het schrijven van dat kaartje te zorgen dat ze er een vouw of zo inmaken zodat ze het makkelijker terug kunnen vinden (ze zullen vast geen rotkarweitje op dat kaartje zetten)
Enz enz enzEn dan zien of ze slim genoeg zijn om bij het schrijven van dat kaartje te zorgen dat ze er een vouw of zo inmaken zodat ze het makkelijker terug kunnen vinden (ze zullen vast geen rotkarweitje op dat kaartje zetten)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 1 augustus 2015 om 18:43
zaterdag 1 augustus 2015 om 18:45
Ik ga de pot ook proberen!
We hebben hier nog maar 2 weken maar na 2 weken hitte en daarna 2 weken regen op vakantiezelf is de verveling ook op de loer.
En na de 3 dagen mooi word weer regen voorspeld en er zijn geen vriendjes of vriendinnetjes buiten, allemaal nog op vakantie.
We gaan in ieder geval een kartonnen huis ofzo bouwen en zo'n pot is ook leuk idee!
We hebben hier nog maar 2 weken maar na 2 weken hitte en daarna 2 weken regen op vakantiezelf is de verveling ook op de loer.
En na de 3 dagen mooi word weer regen voorspeld en er zijn geen vriendjes of vriendinnetjes buiten, allemaal nog op vakantie.
We gaan in ieder geval een kartonnen huis ofzo bouwen en zo'n pot is ook leuk idee!
zaterdag 1 augustus 2015 om 18:55
Wij hadden een klusjes pot. Twee keer per dag een klusje doen, juist op de momenten dat ik ook vond dat ik iets moest. Klusjes waren: tafeldekken, vaatwasser uitruimen, was ophangen/afhalen, glas/oud papier naar de bak brengen, tuin opruimen, helpen koken, etc. Ik koos wel eerst drie/vier kaartjes zodat de dingen die nodig waren ook echt gebeurden. En dat ze geen mazzel konden hebben dat ze een lege vaatwasser moesten uitruimen
zaterdag 1 augustus 2015 om 19:08
Doen we trouwens nog steeds, maar nu verdelen ze de klussen zelf onderling. Of ik wijs aan. Jongste is bijvoorbeeld nog niet lang genoeg om een was op zolder/in het trapgat te hangen. Middelste is het sterkst, dus die moest vanmiddag de plantenbakken bij oma helpen ophalen. Wie verzaakt, krijkt de K-klus. Dat is dan inderdaad zoiets als onkruid tussen de tegels vandaan halen.
Wel jammer dat er bijna nooit meer iemand verzaakt. Nu moet ik dat zelf doen!
Wel jammer dat er bijna nooit meer iemand verzaakt. Nu moet ik dat zelf doen!
zaterdag 1 augustus 2015 om 20:14
quote:Feeksje1977 schreef op 01 augustus 2015 @ 19:15:
Ik zou nooit mijn kinderen klusjes laten doen als ik zelf op mijn kont zit
Vind de ideetjes van leuke dingen en af en toe een klusje in eigen hun kamer of mbt eigen spullen ofzo wel leuk.Ik wel hoor! Iedereen een klusje, en dan heb ik een uitstellerT, die mag dus zijn klusje doen als ik zit! Maar het zijn pubers, dus die snappen dat zouden dat moeten snappen!
Ik zou nooit mijn kinderen klusjes laten doen als ik zelf op mijn kont zit
Vind de ideetjes van leuke dingen en af en toe een klusje in eigen hun kamer of mbt eigen spullen ofzo wel leuk.Ik wel hoor! Iedereen een klusje, en dan heb ik een uitstellerT, die mag dus zijn klusje doen als ik zit! Maar het zijn pubers, dus die snappen dat zouden dat moeten snappen!
zaterdag 1 augustus 2015 om 22:20
quote:sandt2.0 schreef op 01 augustus 2015 @ 20:14:
[...]
Ik wel hoor! Iedereen een klusje, en dan heb ik een uitstellerT, die mag dus zijn klusje doen als ik zit! Maar het zijn pubers, dus die snappen dat zouden dat moeten snappen!
Kijk daar zit het verschil in met wat bedoel. Ik ga in de vakantie dus echt niet aan de klusjes. Doe het hoognodige en dan helpen ze al op hun manier en dus ga ik echt niet de kinderen wel aan de klus zetten, dan moet ik ook en daar heb ik dus echt geen zin in
Ik ga voor de leuke of grappige dingen variant met wat kamer opruim en schoonmaak dingen erin. X
[...]
Ik wel hoor! Iedereen een klusje, en dan heb ik een uitstellerT, die mag dus zijn klusje doen als ik zit! Maar het zijn pubers, dus die snappen dat zouden dat moeten snappen!
Kijk daar zit het verschil in met wat bedoel. Ik ga in de vakantie dus echt niet aan de klusjes. Doe het hoognodige en dan helpen ze al op hun manier en dus ga ik echt niet de kinderen wel aan de klus zetten, dan moet ik ook en daar heb ik dus echt geen zin in
Ik ga voor de leuke of grappige dingen variant met wat kamer opruim en schoonmaak dingen erin. X
zaterdag 1 augustus 2015 om 22:55
Fotograferen is een bezigheid die kinderen heel bewust maak van hun omgeving en ze vreemd genoeg meer respect leert te hebben voor hun omgeving. Kinderen hebben een heel andere kijk op hun omgeving als volwassenen
http://kinderuitjes.plazi ... n-met-je-kinderen-te-doen
Een( of twee ) voordelig toestelletje een idee? Ze kunnen elkaar ook in allerlei poses en kleding vast leggen als ze de poes van de buren zat zijn om te fotograferen.
http://kinderuitjes.plazi ... n-met-je-kinderen-te-doen
Een( of twee ) voordelig toestelletje een idee? Ze kunnen elkaar ook in allerlei poses en kleding vast leggen als ze de poes van de buren zat zijn om te fotograferen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.