Leuke steden?

01-08-2015 16:21 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Mijn vriend en ik willen binnenkort een dag naar een stad om wat te gaan doen (beetje rondlopen, beetje eten, beetje winkelen) maar we weten niet zo goed waar we heen moeten. De grote steden als Amsterdam, Groningen etc hebben we nou eigenlijk wel gezien, maar we hebben allebei geen idee welke (kleinere) steden leuk zijn om heen te gaan. Op zich is België ook geen probleem, zo lang het maar met de trein te bereiken is.

Iemand ideeën welke steden leuk zijn om een keertje heen te gaan?
*prik*
Haarlem, Nijmegen of Alkmaar in Nederland.

In België: Brussel, Gent en Antwerpen.

In Duitsland (als dat ook mag ) Essen of Keulen
Ik vond Nijmegen erg tegenvallen
Arnhem, Amersfoort aanrader leuk boottocht maken voor 6 euro en Zwolle bij mooi weer terras pakken bij La Rosas.
Keulen ook een mooie stad. Geweldige restaurants waar je voor een prikkie kunt eten. Een winkelstraat waar geen einde aankomt en niet te vergeten De Dom, zeer indrukwekkend.
Zwolle, Arnhem, Nijmegen, Sneek! , Assen!
Pessimist tot in de kist
Den Haag (nog effe naar het strand Scheveningen in de Spoor zaten een aantal wandelingen door DH en tips trouwens)

Eindhoven

Arnhem
Antwerpen
Delft!
quote:vli02nder schreef op 01 augustus 2015 @ 18:47:

Arnhem, Amersfoort aanrader leuk boottocht maken voor 6 euro en Zwolle bij mooi weer terras pakken bij La Rosas.Las Rosas is zeker niet het leukste. Veel leuker: Bethlehemkerkplein, Nieuwmarkt of aan de gracht bij t Beugeltje. Of bij de haven: hofvlietvilla.
Dordrecht, Gent, Keulen (Duitsland, maar is niet zo ver rijden...ik weet niet waar je woont), Antwerpen, Brugge.
Leiden (lunchen bij de burcht), delft, haarlem, maastricht zijn leuk! Of middelburg ook leuk! Tsja er is genoeg moois en sfeervols
Ik ben vorige maand een paar dagen naar Valkenburg geweest.

Dat vind ik echt een aanrader. Mooie omgeving, leuke restaurants en winkeltjes.

Ik weet alleen niet of dat heel goed te bereiken is met de trein.
Zwolle, Deventer, Kampen, Zutphen (allemaal Hanzesteden), en het kleine Hattem is superschattig, op fietsafstand van Zwolle.

Verder: Den Bosch, Haarlem (Jopenkerk biercafé niet overslaan :-)), Medemblik, Rotterdam (wel de Lijnbaan vermijden!), Arnhem, Nijmegen, Breda, Middelburg, Maastricht.

Vanuit Medemblik zou je de stoomtrein naar Hoorn kunnen nemen en dan vanuit Hoorn weer naar huis. Of andersom.

En Gent, Leuven, Brugge. (Maar met de trein zit je sneller in Parijs dan in Brugge of Gent, en ik denk ook dat Leuven meer reistijd is dan Parijs, weet niet.)

Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh ja en in Duitsland vind ik de Hanzestad Münster (Muenster) heel mooi en gezellig. Ik weet niet of dat langer reizen is dan Keulen.

Keulen is ook leuk op een beetje een 'Rotterdam-manier': je moet wel uitzoeken waar de leuke stukjes zitten. Bijvoorbeeld Rheinpark heeft een heerlijk stadsstrandje met terras maar daar loop je niet 'vanzelf' tegenaan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
[quote]jippie55 schreef op 02 augustus 2015 @ 09:21:

[...]

Las Rosas is zeker niet het leukste. Veel leuker: Bethlehemkerkplein, Nieuwmarkt of aan de gracht bij t Beugeltje. Of bij de haven:

Inderdaad ook gezellig. Ook een aanrader ijs halen aan het einde van de Diezerstraat.
Leiden en Delft!
Brussel. Lunchen bij Peck 47, biertje drinken in de buurt van Place Saint-Gery.
Doe eens gek ;) Wat dacht je van Londen? 'k zag een reis aanbieding voorbijkomen voor maar 55 euro met de bus en 12 uur vrije tijd in Londen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven