Golddiggers

29-07-2015 15:21 159 berichten
Zouden jullie je kunnen veroorloven om op de zak van je man/vriend te teeren?

Om te gaan leven als een golddigger?

Voorbeelden

Sabia

Yolanthe

Kim kardashian

Mijn mening,

Ik zou dat niet kunnen waarom? Ik krijg het gevoel dat ik misbruik maak en dat wil ik niet. Ik kan zelf ook wel werken er mankeert niets aan mijn handen.

kan je leven als een golddigger

Totaal aantal stemmen: 34

Ja no problemo (56%)
Nee absoluut niet (44%)
Catfishes nemen idd een nepprofiel en ontfrutselen naieve zielen hun centen. Dat kun je je niet voorstellen maar er zijn genoeg mensen die over te halen zijn gigantische bedragen over te maken aan iemand die ze alleen kennen via internet. Het is heel slecht en fout maar ik denk dat je wel heel goed moet zijn in liegen, bedriegen en manipuleren om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb echt geen flauw benul hoe mensen dat doen maar het gebeurt.

Maar TO, wil je misschien stiekem zelf een rijke man trouwen? Lijkt mij moreel niks mis mee hoor. Ik zou er alleen wel eentje kiezen waar je mee kan lachen en huilen, die je beste maatje wordt. Geld heeft zijn beperkingen, liefde niet. Ga vooral voor de liefde in een relatie want ik denk dat de meeste er wel over uit zijn dat een relatie gebaseerd op geld, geen toekomst heeft, of geen gelukkige.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet.

Ik zou mijzelf echt als een bak ellende aan manlief zijn been voelen. Ik mag van geluk spreken dat ik gezond en in staat ben om mijn eigen centen te verdienen, waarom zou ik dat dan niet doen.

Genoeg mensen die wel willen en niet kunnen, dus gebruik maken van de mogelijkheid die ik heb.

Verder denk ik dat je persoonlijke ontwikkeling achterblijft als je dag in dag uit thuis zit. Het huis is op een gegeven moment wel schoon en vol met allemaal materialistische bullshit.
quote:PlaneJane062016 schreef op 29 juli 2015 @ 20:49:

Absoluut niet.

Ik zou mijzelf echt als een bak ellende aan manlief zijn been voelen. Ik mag van geluk spreken dat ik gezond en in staat ben om mijn eigen centen te verdienen, waarom zou ik dat dan niet doen.

Genoeg mensen die wel willen en niet kunnen, dus gebruik maken van de mogelijkheid die ik heb.

Verder denk ik dat je persoonlijke ontwikkeling achterblijft als je dag in dag uit thuis zit. Het huis is op een gegeven moment wel schoon en vol met allemaal materialistische bullshit.Niet werken hoeft niet te betekenen dat je achter de geraniums verdwijnt.
quote:Chiefseattle schreef op 29 juli 2015 @ 20:44:

Catfishes nemen idd een nepprofiel en ontfrutselen naieve zielen hun centen. Dat kun je je niet voorstellen maar er zijn genoeg mensen die over te halen zijn gigantische bedragen over te maken aan iemand die ze alleen kennen via internet. Het is heel slecht en fout maar ik denk dat je wel heel goed moet zijn in liegen, bedriegen en manipuleren om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb echt geen flauw benul hoe mensen dat doen maar het gebeurt.

Maar TO, wil je misschien stiekem zelf een rijke man trouwen? Lijkt mij moreel niks mis mee hoor. Ik zou er alleen wel eentje kiezen waar je mee kan lachen en huilen, die je beste maatje wordt. Geld heeft zijn beperkingen, liefde niet. Ga vooral voor de liefde in een relatie want ik denk dat de meeste er wel over uit zijn dat een relatie gebaseerd op geld, geen toekomst heeft, of geen gelukkige.Kijk als zo man op mijn pad komt is het mooi meegenomen ik ga er niet specifiek naar op zoek.
Ik denk dat er nogal wat golddiggers zijn als we jouw definitie gebruiken.

We kunnen leven op het inkomen van mijn partner, maar ik kan werken dus werk ik.

Ik vind het raar om als volwassene niet financieel onafhankelijk te zijn, geen pensioen op te bouwen en mijn financiele welzijn volledig in de handen van een ander te leggen.

Maar een ieder zijn keuze, ik ben wel van mening dat het recht op een bijstanduitkering na een eventuele scheiding moet komen te vervallen, of dat er een aantal restricties aan verbonden zijn(maximaal 6 maanden bijvoorbeeld). Dat dan weer wel.Dat men financieel afhankelijk is van een partner prima, maar een belastingbetaler hoeft er dan ook niet voor op te draaien.

Bij zeer welvarenden , kan kinderallimentatie dusdanig hoog zijn dat een uitkering onnodig is, maar bij mensen die wat minder welvarend zijn mag de belastingbetaler het in stand houden van de levenswijze supporten.

Overigens, gaat het leven zoals het gaat, er zijn natuurlijk genoeg gevallen waarbij er geen keuze is. Een zieke ouder, of kind, ontslag, reorganisatie etc.
Ik vind iemand pas een golddigger als degene enkel rijke mannen date met als achterliggende gedachte dat deze haar dan financieel kunnen onderhouden.

Kim Kardashian vind ik aandachtsgeil, maar geen golddigger. Die verdient zelf genoeg geld hoor, misschien wel meer dan haar man. Die Sabia daarentegen dan weer wel, of wat dacht je van die met die enge neus (ex van Badr Hari) Hoe heet ze ook alweer. Die vrouwen daten echt alleen maar mannen met veel geld om hun luxe leventje te kunnen laten voortduren.

En om even antwoord op je vraag te geven; ik zou nooit specifiek op zoek gaan naar een rijke vent.
quote:ardni schreef op 02 augustus 2015 @ 13:47:

Ik denk dat er nogal wat golddiggers zijn als we jouw definitie gebruiken.

We kunnen leven op het inkomen van mijn partner, maar ik kan werken dus werk ik.

Ik vind het raar om als volwassene niet financieel onafhankelijk te zijn, geen pensioen op te bouwen en mijn financiele welzijn volledig in de handen van een ander te leggen.

Maar een ieder zijn keuze, ik ben wel van mening dat het recht op een bijstanduitkering na een eventuele scheiding moet komen te vervallen, of dat er een aantal restricties aan verbonden zijn(maximaal 6 maanden bijvoorbeeld). Dat dan weer wel.Dat men financieel afhankelijk is van een partner prima, maar een belastingbetaler hoeft er dan ook niet voor op te draaien.

De bijstand is een vangnet, van waaruit je gedwongen wordt werk te zoeken. Doe je dat niet voldoende, dan stopt de uitkering. De bijstand duurt dus maximaal net zo lang als objectief noodzakelijk is.

Bij zeer welvarenden , kan kinderallimentatie dusdanig hoog zijn dat een uitkering onnodig is, maar bij mensen die wat minder welvarend zijn mag de belastingbetaler het in stand houden van de levenswijze supporten.

Overigens, gaat het leven zoals het gaat, er zijn natuurlijk genoeg gevallen waarbij er geen keuze is. Een zieke ouder, of kind, ontslag, reorganisatie etc.
quote:Jeweethetniet schreef op 02 augustus 2015 @ 14:33:

[...]

Tenzij je kinderen onder de 5 jaar hebt, dan is er geen sollicitatieplicht, terwijl er zat vrouwen zijn die in staat zijn een gezin te combineren met arbeid.
quote:ardni schreef op 02 augustus 2015 @ 15:10:

[...]

Tenzij je kinderen onder de 5 jaar hebt, dan is er geen sollicitatieplicht, terwijl er zat vrouwen zijn die in staat zijn een gezin te combineren met arbeid.Elke vrouw mag tot 5 jaar bij haar kinderen blijven in de bijstand, daar hoef je niet gescheiden voor te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven