Marktplaats frustraties

02-08-2015 19:47 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het kan hartstikke handig zijn om je oude rommel op kwijt te kunnen. Maar soms word ik er scheit ziek van. Regelmatig heb ik iets geprobeerd te kopen of verkopen. Bij het kopen zijn spullen vaak toch stuk, ook al heb ik ze nog zo goed gecontroleerd. Of bij het verkopen gaan mensen opeens bij mij thuis nog 10 tot 100 euro afdingen, en ik ben daar ontzettend slecht in en raak dan lichtelijk in paniek waardoor ik erin mee ga.

Nu weer zoiets: ik had iets te koop staan op marktplaats. Iemand had iets geboden, maar ik vond dat te weinig. Ik mailde dus dat ik daar minimaal 20 euro meer voor wilde. Hij vroeg mijn telefoonnummer, die gaf ik. Toen belde hij mij onder het werk, en zei: "ja we hebben die prijs afgesproken wanneer kan ik komen?" dus ik zei dat ik het daar nog niet mee eens was, vervolgens heeft hij op mij lopen inpraten dat dat ding echt dat extra geld niet waard was waardoor ik onzeker was en toch instemde. Ik geef toe: dat is een probleem wat bij mij ligt en waar ik aan moet werken. Maar waarom doen mensen dat toch? Waarom kunnen ze anderen nooit iets gunnen? Ik had daarna nog geen tijd gehad mijn advertentie van marktplaats te halen en heb nu 35 euro meer geboden gekregen dan hij mij ervoor wilt geven. Ik sta er nu dus voor om de afspraak af te zeggen, maar een vriendin van me zegt dat ik dat niet kan maken. Daarnaast loop ik dan de kans dat degene die dat geboden heeft natuurlijk nog afziet van de koop. Ugh, ik vind dit zo frustrerend! Jullie ook zulke ervaringen met marktplaats?

edit: oops, ik zie nu dat er een marktplaats ergernissen topic bestaat! deze kwam ik niet tegen bij het zoeken. Maar deze is gesloten dus misschien kunnen we hier een deel 2 van maken ?
Ik wilde een keer een bed kopen van iemand, gemaild, prijs afgesproken, afspraak gemaakt. Mailde ze ineens een uur voor de afspraak dat er iemand 50 euro meer had geboden en dat ze het bed aan hen gingen verkopen. We hadden een aanhanger geregeld en al. Niet fijn! En het ging zo dat ze ons eerste bod meteen accepteerde. Haar verdediging: ze was een arme student en we moesten begrijpen dat 50 euro voor haar een week eten betekende! O ja, suf van ons natuurlijk.

Maar verder eigenlijk nooit problemen gehad in de 15? jaar dat ze nu bestaan. Dus je hebt ook wel pech, alhoewel je je om hebt laten lullen. Ik mail alleen met marktplaats mensen. Sommige willen per se dat je belt, je weet nu waarom, daar koop ik dus ook niks.
Even zeuren...marktplaats-ergernissen!
Je kan gewoon de afspraak afzeggen. Die gast heeft jou af gedwongen om in te stemmen door te bluffen, dus hij moet niet zeuren als hij mis grijpt, dan had het maar niet zo'n krent moeten zijn.

(Over krent gesproken. Ik heb vanmiddag gereageerd op een advertentie bij Marktplaats die er al staat sinds 21 juni, er staat een vraagprijs, maar dat vind ik te hoog en ik ben blijkbaar de enige niet. Nu heb ik een mailtje gekregen met de boodschap dat het bod te laag is, dus ik schrijf terug dat ik graag wil onderhandelen. Nog niets op gehoord en geloof ook niet dat het gaat gebeuren. Volgens mij zetten ze het nog liever bij het grofvuil. Jammer, want mijn bod is helemaal niet zo slecht.
quote:Beter.Laat schreef op 02 augustus 2015 @ 20:00:

Even zeuren...marktplaats-ergernissen!Ah! Waarom vind ik die nou niet
quote:Chiefseattle schreef op 02 augustus 2015 @ 20:00:

Ik wilde een keer een bed kopen van iemand, gemaild, prijs afgesproken, afspraak gemaakt. Mailde ze ineens een uur voor de afspraak dat er iemand 50 euro meer had geboden en dat ze het bed aan hen gingen verkopen. We hadden een aanhanger geregeld en al. Niet fijn! En het ging zo dat ze ons eerste bod meteen accepteerde. Haar verdediging: ze was een arme student en we moesten begrijpen dat 50 euro voor haar een week eten betekende! O ja, suf van ons natuurlijk.

Maar verder eigenlijk nooit problemen gehad in de 15? jaar dat ze nu bestaan. Dus je hebt ook wel pech, alhoewel je je om hebt laten lullen. Ik mail alleen met marktplaats mensen. Sommige willen per se dat je belt, je weet nu waarom, daar koop ik dus ook niks.Och ja, dat is zeker vervelend! Nu voel ik me een beetje zoals die studente haha, maar waarschijnlijk laat ik die vent wel gewoon komen. Iemand anders die had geboden meld zich alweer af en verder krijg ik ook geen reacties van de bieders. Zo, irri-tant.
Volgens mij komen veel ergernissen door de bieden-optie.

Veel bieders willen voor een dubbeltje op de eerste rang en de aanbieders zijn nogal eens rupsjenooitgenoeg.

Als ik eens iets verkoop, hanteer ik gewoon een vaste prijs. En bieden doe ik zelf zelden, zoek dan liever verder naar hetzelfde artikel voor een vaste prijs.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb ondertussen een mailtje terug gekregen. Er valt te onderhandelen. Dat vind ik leuk!
Idd, ik bied ook nooit. Ik mail altijd en vraag wat ze ervoor willen hebben. Bij sommige mensen kunnen ze bieden beter veranderen in raden. Zeg dan gewoon wat je prijs is!
quote:Of bij het verkopen gaan mensen opeens bij mij thuis nog 10 tot 100 euro afdingen, en ik ben daar ontzettend slecht in en raak dan lichtelijk in paniek waardoor ik erin mee ga.Ja, dat heb ik ook weleens gehad hoewel ik vermeld had: dit is een vaste prijs; er wordt niet afgedingd. Komen ze eerst uitgebreid alles controleren, alles uitpakken (het waren zes dozen in een koop) en bieden dan veel minder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 02 augustus 2015 @ 20:23:

[...]

Ja, dat heb ik ook weleens gehad hoewel ik vermeld had: dit is een vaste prijs; er wordt niet afgedingd. Komen ze eerst uitgebreid alles controleren, alles uitpakken (het waren zes dozen in een koop) en bieden dan veel minder.Ja precies! heb je het ze toen wel mee gegeven voor die prijs?
quote:Monochra schreef op 02 augustus 2015 @ 20:24:

[...]

Ja precies! heb je het ze toen wel mee gegeven voor die prijs?Aanvankelijk niet, dus toen gingen ze weg maar kwamen even later weer terug met een iets hoger bod (ergens in het midden). Ik heb dat toen maar geaccepteerd maar voelde me niet fijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alleen in het westen is onderhandelen een onbekend begrip. Het wordt overal ter wereld gedaan en altijd met goede zin van beide partijen, maar hier wordt er zo moeilijk over gedaan. Onbegrijpelijk. Is toch leuk, handjeklap!
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2015 @ 20:28:

Alleen in het westen is onderhandelen een onbekend begrip. Het wordt overal ter wereld gedaan en altijd met goede zin van beide partijen, maar hier wordt er zo moeilijk over gedaan. Onbegrijpelijk. Is toch leuk, handjeklap!

Ik vind onderhandelen zeker leuk maar als we online een prijs hebben afgesproken wordt er aan de deur bij mij niet meer verder onderhandeld. Dat zet ik tegenwoordig ook in al mijn advertenties.

Heb het eens gehad met een telefoon, een prijs afgesproken en dan echt een lage had er uitgebreid foto's van geplaatst. Meneer kwam kijken en wilde ineens toch minder betalen. Ik heb gezegd dat ik daar niet aan mee deed en dat het dan ophield dus meneer vertrok weer. Kwartier later ging de bel, meneer weer voor de deur dat hij hem toch wel wilde voor afgesproken prijs.
quote:Cateautje schreef op 02 augustus 2015 @ 20:28:

Is toch leuk, handjeklap!Dat vind ik ook. Is een leuk spel. Sommige aanbieders hebben soms ook nog wel een vreemd beeld ervan. Die verkopen het liefst gebruikte spullen voor nieuwprijs.
quote:theedoekje schreef op 02 augustus 2015 @ 20:43:

[...]

Dat vind ik ook. Is een leuk spel. Sommige aanbieders hebben soms ook nog wel een vreemd beeld ervan. Die verkopen het liefst gebruikte spullen voor nieuwprijs.

Ja, ik heb ze ook ontmoet, maar die komen bij mij niet ver.

Op dit moment ben ik bezig over een meubelstuk en niemand heeft daarop gereageerd, ik ben de eerste in meer dan 5 weken, dus ik zie niet in waarom ze dan op de prijs moeten blijven zitten. Ik vind het gewoon te hoog voor een tweedehandsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven