Stoppen met blowen

02-08-2015 21:15 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop hier wat steun te vinden voor de komende weken. Misschien dat iemand in dezelfde situatie zit of heeft gezeten. Ik gok het erop.

Begin dit jaar had ik twee voornemens op mijn lijst staan. Het ene is aardig gelukt, het afvallen. Maar de andere slechte gewoonte; blowen :( we zijn nu 7 maanden verder en elke keer verzin ik wel een smoes. Nu is er geen weg meer terug. Aanstaande donderdagavond vliegen we naar Spanje en dan gaat het 10 dagen lang sowieso niet. Vriend en ik blowen allebei en dat maakt het nog moeilijker natuurlijk.

Maar morgen is het zover. In verband met de ontwenningsverschijnselen stoppen we een week eerder. Ik heb er geen zin in dat dat mijn vakantie gaat verpesten. Vriend staat er niet helemaal achter en heb gezegd dat hij best tot donderdag door kan blowen. Maar hij stopt toch zegt hij vandaag.

Ik zie er wel tegenop, de ontwenningsverschijnselen. Twee jaar geleden ook tijdens vakantie gestopt en het was echt erg. Niet kunnen slapen, veel zweten. Op vakantie heb je natuurlijk wel genoeg te doen dus dan is het anders. Maar de komende 4 dagen zitten wij nog gewoon in ons oude patroon.

Ik heb al een paar doelen gesteld die ik nog voor de vakantie wil afhandelen maar het is ook wel fijn om van me af te schrijven.
Wat goed dat jullie dit samen gaan doen! Hebben jullie vrienden of familie die weten dat je wil stoppen?

Wat helpt is niet op de bank zitten 's avonds, maar actief zijn. Sporten, wandelen, huishouden doen etc. Dan is de verleiding veel minder groot.
Ik wens je heel veel sterkte. Heb zelf weinig ervaringen met afkicken, maar cold turkey werkt waarschijnlijk wel... Dus gooi je grinder, vloei en tipjes weg (ik weet niet of je gewoon rookt?), doe daarnaast die 2 legale wietplanten uit huis et voila, minder mogelijkheden om door te gaan. Die eerste paar week moet je doorzetten.

Ik ken overigens twee mensen die cold turkey zijn afgekicked, 1 weet ik er van dat die ongeveer elk uur wel een op stak, soms vaker, is ook gelukt...
👍respect dat jij wilt stoppen met blowen. Ik zeg bewust alleen jij, want alleen over jezelf heb jij controle. Fijn dat jouw vriend tegelijkertijd met jou wil stoppen, maar het lijkt alsof hij de boel nu al wil saboteren...

Blijf je eigen koers varen! Klinkt misschien hard, maar je moet jezelf nu even op nummer 1 zetten.
@rosaa

Onze vrienden weten ervan maar geloven niet in deze zoveelste stop poging. Neem het ze niet kwalijk haha. Maar ik ben er nu echt klaar mee en dat was de vorige keren niet 100%. Familie weet niet dat we blowen alleen mijn zus. Ze hoopt zo dat het gaat lukken.

Ja ik heb inderdaad veel op de planning staan. Gelukkig maar. En daarna 10 dagen sowieso puur vermaak. En ik hoop dat ik daarna gewoon de verleiding kan weerstaan. Dan ben ik al bijna op week 3.

Het moet me gewoon lukken! Het is echt een slechte gewoonte en heeft ons veel te veel geld gekost!
@aapje

Bedankt! Wij blowen ook echt veel. Vooral in het weekend is het bijna elk uur een jointje. Ik rook ook nog en ik stop daar nog niet mee. Dat wordt te heftig. Heb kauwgom ingeslagen zodat ik niet te veel ga roken. Het moet me gewoon lukken deze keer!
@Ana isabel

Thnx!

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb mezelf nu al voor genomen dat als hij morgen besluit om toch nog 4 dagen door te blowen, dat ik niet mee ga doen. Ik wil niet de ergste verschijnselen op vakantie krijgen en dat is echt mijn drive voor nu.

Hij reageerde ook heel raar toen ik daar vorige week mee kwam. Ik heb duidelijk gezegd dat dit mijn keuze is en niet zijn keuze hoeft te zijn.

Ik kan het! Het gaat me lukken!
Dat is inderdaad wel erg veel, ik wens je heel veel succes en ik geloof ook wel dat je het kunt. Je staat er zelf voor de volle 200% achter zo te lezen, dat is alvast een heel groot gedeelte van het stoppen met blowen. En om dan ook tegelijk te stoppen met roken... Goed dat je dat niet doet, kan later ook nog wel!
Hier ervaring. Makkelijk is het niet maar ik ben nog elke dag blij dat ik ben gestopt na jarenlang dagelijks blowen. Ik had overigens niet echt ontwenningsverschijnselen ofzo. Moest alleen mentaal echt even loskomen. Ik voerde steeds met mezelf de discussie in mijn hoofd wel of niet toch naar de coffeeshop. Toch volgehouden. En op gegeven moment merkte ik dat ik er steeds minder mee bezig was.

Heel veel succes! Als je echt wilt, dan lukt het zeker.
Wat goed dat je stopt. Ik heb ooit ook 7dagelijks geblowd en ben toen ineens gestopt. Maar dat kwam ook dat ik het gevoel van stoned zijn helemaal niet lekker meer vond. Ik wilde heel graag helder denken. Gevalletje controledrang. Haha. Denk dat afleiding en zo veel mogelijk dingen doen het beste helpen inderdaad. Blowen is namelijk echt een zit-dingetje. Pak weer (creatieve) projecten op die je juist niet deed omdat je er te stoned voor was. De muren sauzen of meubels opknappen bijv. Succes allebei!
Only dead fish go with the flow
Knap van je TO! Klinkt als een heel goed voornemen! Heb je al een plan bedacht voor als je in de verleiding komt?
Hier ook ervaring. Dik 10 jaar heftig geblowd. Ineens gestopt- was er ook echt klaar mee en het voelt zoooo goed! Niet meer passief, helder in mijn koppie, geld overhouden, geen " verstopgedrag", coffeshophoofd etc etc. Ontwenning viel mee; ja, slapen is ff een dingetje voor dag of 10. En verder idd mentaal. Tip; gratis aanmelden bij online hulp van de Brijder. Super begeleiding en forum met lotgenoten.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Mocht het je lukken ga dan bij je vriend weg wanneer hij weer gaat blowen. Jullie trekken elkaar steeds weer naar beneden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed dat je dit gaat doen.

Een gewoonte doorbreken is lastig, maar wel mogelijk. Zorg voor een plan: wat ga je doen als je motivatie even weg is? Wat ga je doen als je vriend er een opsteekt naast je? Wat doe je tegen gedachten als 'ach, eentje in het weekend moet toch kunnen'?

Als je daar van tevoren over nadenkt, wordt je minder overvallen door de verleiding en is de kans groter dat het lukt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Succes vandaag!
Hey tomorrowworld, hoe gaat het vandaag je eerste dag? Kom hier even vertellen als het moeilijk is? (Ook als het niet is gelukt)
quote:Lisspelltuutt schreef op 03 augustus 2015 @ 20:24:

Hey tomorrowworld, hoe gaat het vandaag je eerste dag? Kom hier even vertellen als het moeilijk is? (Ook als het niet is gelukt)Ook als het wel lukt, is leuk om te lezen
Ook als het gisteren niet gelukt is, mag je dat wel melden...
Ik ben ook benieuwd, hoop dat het je is gelukt!
Hey hey!

Sorry voor mijn late reactie. Door alle drukte dit topic vergeten. Wilde net een nieuw topic openen voor een ander probleem maar vind het wel zo netjes om hier nog even de afloop te vermelden.

Het is mij toch niet helemaal alleen gelukt. Ik heb 3 weken in een kliniek gezeten en ben werkelijk herboren! Ik had echt veel eerder naar de huisarts moeten stappen!

Dus voor iedereen die echt verslaafd is, maak die stap!! Ook ik zal zelfs nog de rest van mijn leven verslaafd blijven. 1 terugval kan alles verpesten.
Wat goed van je! Succes verder met alles!
Dank je!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven