Vertalen naar Frans
maandag 3 augustus 2015 om 11:25
Hallo,
We gaan op vakantie naar Frankrijk en hebben de kans om uit te komen op plekken waar ik met engels/duits/nederlands niet terrecht kan.
Ik zoek de vertaling van de volgende zinnetjes:
Mijn dochter heeft koemelk allergie,
ik wil graag brood zonder melk (als ingredient)
zit er melk in dit gerecht?
Ik kan natuurlijk google translate gebruiken, maar ik zoek de goede vertaling in de juiste context.
We gaan op vakantie naar Frankrijk en hebben de kans om uit te komen op plekken waar ik met engels/duits/nederlands niet terrecht kan.
Ik zoek de vertaling van de volgende zinnetjes:
Mijn dochter heeft koemelk allergie,
ik wil graag brood zonder melk (als ingredient)
zit er melk in dit gerecht?
Ik kan natuurlijk google translate gebruiken, maar ik zoek de goede vertaling in de juiste context.
maandag 3 augustus 2015 om 11:51
Ma fille est allergique au lait de vache.
Avez-vous du pain sans lait de vache?
Y-a-t-il du lait de vache la dedans? (zit hier melk in?)
Mijn oudste was ooit allergisch voor zo'n beetje alles (nu als puber over een heleboel heengegroeid). Ik had in NL een brood gekocht bij een speciale bakker en op de camping gelijk in de vriezer gestopt. Ging redelijk. In Frankrijk is dat inderdaad niet te krijgen.
Mijn oudste was ooit allergisch voor zo'n beetje alles (nu als puber over een heleboel heengegroeid). Ik had in NL een brood gekocht bij een speciale bakker en op de camping gelijk in de vriezer gestopt. Ging redelijk. In Frankrijk is dat inderdaad niet te krijgen.
maandag 3 augustus 2015 om 12:06
In verschillende talen handige termen en zinnetjes: http://mobiel.voedingscen ... elovergevoeligheidpdf.pdf
maandag 3 augustus 2015 om 12:22
quote:Theemok1 schreef op 03 augustus 2015 @ 11:51:
Mijn oudste was ooit allergisch voor zo'n beetje alles (nu als puber over een heleboel heengegroeid). Ik had in NL een brood gekocht bij een speciale bakker en op de camping gelijk in de vriezer gestopt. Ging redelijk. In Frankrijk is dat inderdaad niet te krijgen.Dit is de correcte vertaling.
Mijn oudste was ooit allergisch voor zo'n beetje alles (nu als puber over een heleboel heengegroeid). Ik had in NL een brood gekocht bij een speciale bakker en op de camping gelijk in de vriezer gestopt. Ging redelijk. In Frankrijk is dat inderdaad niet te krijgen.Dit is de correcte vertaling.
maandag 3 augustus 2015 om 16:13
quote:erizo schreef op 03 augustus 2015 @ 13:16:
In Frankrijk koop je trouwens dieetvoeding bij de apotheek. Daar kun je vast wel wat geschikts krijgen mocht je eens omhoog zitten. Eet ze ook crackers?
Ook in de grote supermarkten in vanalles verkrijgbaar! Staat in de bio-gang!
Veel plezier in Frankrijk
In Frankrijk koop je trouwens dieetvoeding bij de apotheek. Daar kun je vast wel wat geschikts krijgen mocht je eens omhoog zitten. Eet ze ook crackers?
Ook in de grote supermarkten in vanalles verkrijgbaar! Staat in de bio-gang!
Veel plezier in Frankrijk
maandag 3 augustus 2015 om 19:00
Je komt ook andere dingen tegen dan brood. Als je zelf gaat koken moet je goed de ingrediëntenlijstjes lezen maar liever zoveel mogelijk vers. Ik weet niet hoe oud je dochter is en of ze al alles mee-eet maar als je bijvoorbeeld worstjes op de barbecue gooit moet je ook even opletten. In chipolataworstjes bijvoorbeeld zit melk, in merquez niet maar die zijn misschien te pittig. In Franse restaurants houden ze echt overal rekening mee, dat is tenminste mijn ervaring maar ik ben alleen allergisch voor schelpdieren.
verba volant, scripta manent.