werkhumor
maandag 3 augustus 2015 om 12:59
Iedereen heeft er vast wel eens van gehoord. Van die eigenlijk te flauwe humor op de werkvloer.
Nieuwe medewerkers sturen om een papiermagneet om het o zo belangrijke document dat achter de kast ligt er uit te hengelen.
Het plintentrappetje, de krentenschieter bij de bakker, etc etc.
Nu zijn die voorbeelden wel erg oud, maar ten leering ende vermaeck heb ik wel zin in wat grappige verhalen.
Wie heeft er van die flauwe humor, of goedgelovige collega`s zodat je nog eens een flauw geintje kan uithalen?
Ik trap af:
Bij mijn man kwam er een nieuwe jongen werken. Net afgestudeerd, erg naief en opgegroeid in een zeer gelovig dorp waar hij feitelijk niet veel buiten de dorpsgrenzen kwam. Die jongen konden ze letterlijk alles wijs maken.
Zo hebben ze hem bij aanname gevraagd of hij, wanneer hij een nietje uit een document haalde, deze wilde bewaren in een envelopje in zijn lade. In de zomervakantie zou er een uitzendkracht komen die alle nietjes recht zou maken en ze ze konden hergebruiken.
En ja hoor, de laatste dag voor hij op vakantie ging kwam hij braaf een envelop met verwijderde nietjes brengen voor de uitzendkracht.
Ook hebben ze hem laten mailen naar facilities met de vraag waarom de Irish Coffee in het koffieapparaat was vervangen door koffie verkeerd.
De jongen deed alles braaf en met veel enthousiasme. Mooi om te zien dat hij zich in de jaren wel heeft opgewerkt en uiteindelijk mijn man is gaan vervangen door middel van promotie, toen mijn man ook promotie maakte.
Wie volgt?
Nieuwe medewerkers sturen om een papiermagneet om het o zo belangrijke document dat achter de kast ligt er uit te hengelen.
Het plintentrappetje, de krentenschieter bij de bakker, etc etc.
Nu zijn die voorbeelden wel erg oud, maar ten leering ende vermaeck heb ik wel zin in wat grappige verhalen.
Wie heeft er van die flauwe humor, of goedgelovige collega`s zodat je nog eens een flauw geintje kan uithalen?
Ik trap af:
Bij mijn man kwam er een nieuwe jongen werken. Net afgestudeerd, erg naief en opgegroeid in een zeer gelovig dorp waar hij feitelijk niet veel buiten de dorpsgrenzen kwam. Die jongen konden ze letterlijk alles wijs maken.
Zo hebben ze hem bij aanname gevraagd of hij, wanneer hij een nietje uit een document haalde, deze wilde bewaren in een envelopje in zijn lade. In de zomervakantie zou er een uitzendkracht komen die alle nietjes recht zou maken en ze ze konden hergebruiken.
En ja hoor, de laatste dag voor hij op vakantie ging kwam hij braaf een envelop met verwijderde nietjes brengen voor de uitzendkracht.
Ook hebben ze hem laten mailen naar facilities met de vraag waarom de Irish Coffee in het koffieapparaat was vervangen door koffie verkeerd.
De jongen deed alles braaf en met veel enthousiasme. Mooi om te zien dat hij zich in de jaren wel heeft opgewerkt en uiteindelijk mijn man is gaan vervangen door middel van promotie, toen mijn man ook promotie maakte.
Wie volgt?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 3 augustus 2015 om 14:41
Geweldig, dit soort dingen...
Helaas te weinig meegemaakt, tot nu toe dan.
Ooit hadden collega's mij tuk. Ik had een baan waarbij ik veel moest telefoneren en ik kreeg een terugbelnotitie.
Of ik ene heer D. Fijn wilde terugbellen. Kreeg ik het Dolfinarium aan de telefoon. Whahahaha... en de grap was dat ik het in eerste instantie nog niet eens in de gaten had.
In diezelfde periode hebben we ook een collega, die ook graag dit soort grapjes uithaalde, een terugbelnotitie in de maag gesplitst. Hij moest meneer P. Nis terugbellen...
Hij kon er NIET om lachen wij wel. We lagen dubbel....
Helaas te weinig meegemaakt, tot nu toe dan.
Ooit hadden collega's mij tuk. Ik had een baan waarbij ik veel moest telefoneren en ik kreeg een terugbelnotitie.
Of ik ene heer D. Fijn wilde terugbellen. Kreeg ik het Dolfinarium aan de telefoon. Whahahaha... en de grap was dat ik het in eerste instantie nog niet eens in de gaten had.
In diezelfde periode hebben we ook een collega, die ook graag dit soort grapjes uithaalde, een terugbelnotitie in de maag gesplitst. Hij moest meneer P. Nis terugbellen...
Hij kon er NIET om lachen wij wel. We lagen dubbel....
maandag 3 augustus 2015 om 14:45
maandag 3 augustus 2015 om 14:57
Ik ben (als naive 15 jarige afwasser in een restaurant) ooit eens gevraagd om de 'Chateau Briand' op te halen. Ik heb 30 minuten in de wijnkelder gezocht en ben toen schoorvoetend teruggegaan of ze het even voor me konden spellen want ik kon de fles niet vinden. En of zij misschien een idee hadden in welke hoek ik moest zoeken?
Bleek het een gerecht te zijn
Bleek het een gerecht te zijn
maandag 3 augustus 2015 om 15:11
Mijn schoonvader legde ooit, terwijl een monteur het kopieerapparaat uit elkaar had gehaald, wat extra schroeven bij de rest.
Toen het apparaat weer in elkaar gezet was, bleven er wat schroeven over en heeft de monteur alles weer uit elkaar
gehaald om te kijken waar toch die schroeven vandaan waren gekomen.
Toen het apparaat weer in elkaar gezet was, bleven er wat schroeven over en heeft de monteur alles weer uit elkaar
gehaald om te kijken waar toch die schroeven vandaan waren gekomen.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
maandag 3 augustus 2015 om 15:12
ik heb ooit bij een grote supermarktketen gewerkt op het hoofdkantoor.
We hebben mensen op diverse filialen meerdere malen betrapt op het "pesten" van de nieuwe jongens.
Die lieten ze rustig een half uur zoeken naar het vruchtwater en de moederkoek
We hebben mensen op diverse filialen meerdere malen betrapt op het "pesten" van de nieuwe jongens.
Die lieten ze rustig een half uur zoeken naar het vruchtwater en de moederkoek
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 3 augustus 2015 om 15:15
Werkvoorschrift: als je de kamer verlaat moet je je computer locken. Zat collega's die dat vergeten, of in eerste instantie iets gingen vragen aan een collega verderop in de ruimte maar dan werden afgeleid en toch de afdeling afgingen....
Om dan bij terugkomst te ondervinden dat er namens hemzelf een mail was gestuurd dat er zo en zo laat gebak voor de hele tent zou zijn.... (op kosten van de betreffende collega, uiteraard)
Om dan bij terugkomst te ondervinden dat er namens hemzelf een mail was gestuurd dat er zo en zo laat gebak voor de hele tent zou zijn.... (op kosten van de betreffende collega, uiteraard)
maandag 3 augustus 2015 om 15:20
Vrouwelijke collega van rond de 60 jaar zit in docenten werkruimte te bellen met haar vriend.
"Schatje, ja schatje (is ook al 66 jaar).
Ze hangt op.Ik zeg : Was dat je vriend ?
Mannelijke collega : Nee, Piet Jansen (naam van de oppermanager van onze school die niet bij iedereen goed ligt,wel minstens 25 jaar jonger dan vrouwelijke collega).
Het kwam er zo vlot uit, we kwamen niet meer bij van het lachen.
"Schatje, ja schatje (is ook al 66 jaar).
Ze hangt op.Ik zeg : Was dat je vriend ?
Mannelijke collega : Nee, Piet Jansen (naam van de oppermanager van onze school die niet bij iedereen goed ligt,wel minstens 25 jaar jonger dan vrouwelijke collega).
Het kwam er zo vlot uit, we kwamen niet meer bij van het lachen.
maandag 3 augustus 2015 om 16:20
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 03 augustus 2015 @ 15:19:
Ik had een collega die altijd trots over zijn dure auto aan het praten was. Of eigenlijk meer aan het opscheppen. Toen heb ik met een andere collega zijn auto voor een habbekrats te koop gezet op maktplaats met zijn werknummer erbij. Hij werd gek gebeld!Leuke grap voor hem, maar zo neem je wel erg veel mensen in de maling.
Ik had een collega die altijd trots over zijn dure auto aan het praten was. Of eigenlijk meer aan het opscheppen. Toen heb ik met een andere collega zijn auto voor een habbekrats te koop gezet op maktplaats met zijn werknummer erbij. Hij werd gek gebeld!Leuke grap voor hem, maar zo neem je wel erg veel mensen in de maling.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
maandag 3 augustus 2015 om 17:16
Wij doen zulke dingen ook wel op scouting, iemand bij een andere groep een schop met een voetje of een potje houwmieblau (houwen is twents voor slaan) laten halen.
Ooit eens iemand de spaghetti laten schillen voor we gingen/konden eten, iemand op pad sturen naar een andere groep voor een tentpaalverlenger of een haringrechter, allemaal erg grappig!
De grappen zijn het leukst als de andere groepen op het terrein de geintjes ook kennen en mee spelen!
Ooit eens iemand de spaghetti laten schillen voor we gingen/konden eten, iemand op pad sturen naar een andere groep voor een tentpaalverlenger of een haringrechter, allemaal erg grappig!
De grappen zijn het leukst als de andere groepen op het terrein de geintjes ook kennen en mee spelen!
maandag 3 augustus 2015 om 18:55
quote:groenebroek schreef op 03 augustus 2015 @ 13:31:
Een van mijn eerste dagen bij mijn huidige werkgever lag er bij terugkomst na een vergadering een belnotitie op mijn bureau. Of ik contact wilde opnemen met meneer De Leeuw, hij zou problemen hebben met zijn omheining.
Nummer teruggebeld, uitgelegd dat ik door meneer De Leeuw was gebeld over problemen met zijn omheining. Moest de mevrouw aan de andere kant van de lijn heel hard lachen, bleek ik de administratie van een grote dierentuin aan de telefoon te hebben.
Hahaha. Heel grappig
. Zelf ben ik op mijn eerste bijbaantje (15 jaar; vd valk restaurant ) gestuurd naar een tafel die niet bestond, met een baksteen onder gesmolten kaas.
Wat werd het dienblad zwaar!
Een van mijn eerste dagen bij mijn huidige werkgever lag er bij terugkomst na een vergadering een belnotitie op mijn bureau. Of ik contact wilde opnemen met meneer De Leeuw, hij zou problemen hebben met zijn omheining.
Nummer teruggebeld, uitgelegd dat ik door meneer De Leeuw was gebeld over problemen met zijn omheining. Moest de mevrouw aan de andere kant van de lijn heel hard lachen, bleek ik de administratie van een grote dierentuin aan de telefoon te hebben.
Hahaha. Heel grappig
. Zelf ben ik op mijn eerste bijbaantje (15 jaar; vd valk restaurant ) gestuurd naar een tafel die niet bestond, met een baksteen onder gesmolten kaas.
Wat werd het dienblad zwaar!
maandag 3 augustus 2015 om 19:21
Wij lieten vroeger de nieuwe barmedewerkers op zoek gaan naar de biersleutel. Dan werden ze naar het café om de hoek gestuurd met de boodschap dat zij hem hadden geleend. Daar werden ze weer verder gestuurd enzovoort. Wij kregen ook de nieuwe medewerkers van de andere cafés over de vloer met deze vraag. Hebben altijd hard om kunnen lachen als ze na een half uur weer met een rode kop terugkwamen
maandag 3 augustus 2015 om 19:25
Bij een voornamelijk mannenbedrijf waren de grappen wel veel erger, we hadden er eentje die echt valse grappen uithaalde met z'n collega's vaak met profielen op datingsites enzo.. vonden veel partners van de collega's ook niet leuk.
Hebben ze op 1 april een vriend van hem laten bellen dat z'n huis in de fik stond.
Pas op de gang bij de lift stonden de collega's om keihard 1 april te roepen. Hij vond het niet leuk, echt niet maar de valse grappen waren wel over.
Hebben ze op 1 april een vriend van hem laten bellen dat z'n huis in de fik stond.
Pas op de gang bij de lift stonden de collega's om keihard 1 april te roepen. Hij vond het niet leuk, echt niet maar de valse grappen waren wel over.
maandag 3 augustus 2015 om 19:46
In het begin van mijn werkzame leven bestonden er nog telefoons met een draaischijf en een hoorn. Het omwisselen van luidspreker en microfoon gebeurde ook regelmatig. Er mocht destijds nog volop worden gerookt op de werkplek, het op het bureau vastplakken van een pakje sigaretten gebeurde ook nogal eens.
verba volant, scripta manent.
maandag 3 augustus 2015 om 21:34
Een mannelijke collega ging standaard na de lunch met een tijdschrift onder zijn arm richting toilet. Dat was nog in de tijd van de interne omroepinstallaties, toen internationaal bellen best heel bijzonder was en toen je ook nog geen nummerherkenning had. Hij was net weer eens vertrokken, toen wij met een verdraaide stem de receptie belden en in het Frans naar hem vroegen. En dus werd er seconden later omgeroepen: "de heer Jansen, toestel X, de heer Jansen, toestel X, INTERNATIONAAL" En dus kwam meneer Jansen met een rood hoofd en zijn broek nog dichtknopend van de pot gerend, om vervolgens zijn collega's proestend achter de glazen wanden te ontdekken.
dinsdag 4 augustus 2015 om 01:50
Ooit een betweterige nieuwe jonge matroos flink in de maling genomen. De deurklink van de stuurhut was kapot en die moest hij maken.
Hij moest uit de machinekamer een magneetsleutel halen. Daar kreeg hij instructies van de machinist. Hij mocht absoluut niks raken want dan zou hij voor motorstoringen zorgen.
Hij dus heel voorzichtig met de sleutel naar boven lopen, roepend naar de passagiers dat ze moesten oppassen.
Eenmaal bij de stuurhut moest hij eerst een hand geven en dan pas kon hij de magneetsleutel aangeven. Natuurlijk smeet iemand de deur open en raakte hij het schip. Heeeeelemaal in paniek en of we asjeblieft niet boos op hem zouden worden.
Hij had daarna nooit meer het hoogste woordje
Met de zelfde matroos ook een keer gezegd dat er 2 verstekelingen aan boord waren die zich op het autodek verstopten. Hij moest dan maar zorgen dat ze alsnog gingen betalen. Hij heeft een uur lopen zoeken. Uiteindelijk ging bij hem het lichtje branden dat de 2 zeehonden in het rieten mandje natuurlijk geen kaartje hadden gekocht.
Hij moest uit de machinekamer een magneetsleutel halen. Daar kreeg hij instructies van de machinist. Hij mocht absoluut niks raken want dan zou hij voor motorstoringen zorgen.
Hij dus heel voorzichtig met de sleutel naar boven lopen, roepend naar de passagiers dat ze moesten oppassen.
Eenmaal bij de stuurhut moest hij eerst een hand geven en dan pas kon hij de magneetsleutel aangeven. Natuurlijk smeet iemand de deur open en raakte hij het schip. Heeeeelemaal in paniek en of we asjeblieft niet boos op hem zouden worden.
Hij had daarna nooit meer het hoogste woordje
Met de zelfde matroos ook een keer gezegd dat er 2 verstekelingen aan boord waren die zich op het autodek verstopten. Hij moest dan maar zorgen dat ze alsnog gingen betalen. Hij heeft een uur lopen zoeken. Uiteindelijk ging bij hem het lichtje branden dat de 2 zeehonden in het rieten mandje natuurlijk geen kaartje hadden gekocht.