Geschrokken

04-08-2015 16:32 32 berichten
Twijfel waar het hoort Lijf&Lijn omdat m'n lijf pijn doet of hier... En omdat ik thuis zit, toch maar hier

Gisteren ben ik van m'n paard gevallen, wilde dat hij iets vlotter zou doorstappen, paard bedacht dat een rengalop dan ook wel goed moest zijn.

Met m'n hoofd op de grond geklapt en doorgestuiterd en hard op m'n rug terecht gekomen.

Omdat de teugels brandwonden op m'n vingers hadden veroorzaakt even huisarts gebeld.

Huisarts stuurde me na overleg met chirurg door naar SEH

Daar aangekomen op brancard gelegd en hoofd tussen blokken.

Hele rataplan aan foto's en scans... Gelukkig niks gebroken en met verband om de vingers naar huis.

Maar ik ben zo geschrokken doordat de huisarts me naar het ziekenhuis stuurde vanwege rug- en nekklachten. Ben er goed vanaf gekomen.

Brandblaren zullen komende weken genezen, m'n rug zal ook helen met alle schaafwonden, spierpijn zal ook wel verdwijnen.

Maar de angst zit er goed in. Voorlopig kan ik niet rijden, weet ook niet of ik weer ga rijden.

Ben al zo vaak gevallen en weer opgestapt, maar zoiets als dit nog nooit meegemaakt.

Wilde dit alleen even delen. Even van me afschrijven
quote:beetjegek schreef op 05 augustus 2015 @ 19:26:

Nou hebben we het erover, valt mijn dochter vanmiddag van haar pony. De eerste keer. Pony schrok ergens van en ging rechtsaf in galop, dochter rekende op linksaf. Gelukkig alleen geschrokken...

Gelukkig alleen geschrokken 😊

Jij ook geschrokken of niet?
Alle reacties Link kopieren
Altijd schrikken. De mijne is er al verschillende malen afgekukeld, maar zonder enige schade. Toen ze net in de groepsles zat ging het in 1 les drie keer mis en toen werd ze bang. Daarna is ze weer een tijdje de priveles in gegaan. Ze begint nu zo langzamerhand steeds meer lef te krijgen, maar ze is ook nog maar 8, ze is op haar 6e begonnen met rijden.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 05 augustus 2015 @ 19:34:

[...]

Gelukkig alleen geschrokken 😊

Jij ook geschrokken of niet?Nou ik zag het niet, ik was mijn zoontje aan het vangen...Toen ik terug kwam zag ik al die mensen kijken en vroeg wat er gebeurd was, toen zag ik dat mijn dochter huilend naast haar pony stond, dus ik zag meteen dat ze ok was gelukkig.
quote:LaFleurNoire schreef op 05 augustus 2015 @ 19:39:

Altijd schrikken. De mijne is er al verschillende malen afgekukeld, maar zonder enige schade. Toen ze net in de groepsles zat ging het in 1 les drie keer mis en toen werd ze bang. Daarna is ze weer een tijdje de priveles in gegaan. Ze begint nu zo langzamerhand steeds meer lef te krijgen, maar ze is ook nog maar 8, ze is op haar 6e begonnen met rijden.Ahh dat is idd nog jong. Gelukkig durft ze weer.
Van de meeste valpartijen houden mensen niet meer over dan wat blauwe plekken, een deuk in het ego en schrik. Al kan dat laatste weer leiden tot nieuwe valpartijen, omdat het op de meeste paarden niet handig is om stress mee te nemen.

TO, goed van je dat je maandag weer naar de manege gaat. Ik was de dag na mijn val met gipsen poot en al weer even op stal (qua pijn achteraf een slecht idee, voor mijn mentale welzijn was het wel goed), denk dat dat me ook geholpen heeft. Ik was namelijk ook bang dat ik alweer stressig of op zijn minst doodonzeker op stal zou zijn/worden door de val. En de mensen die me hadden zien vallen (en lijkwit richting ziekenhuis hadden zien gaan) waren ook blij me even te zien.

Denk wel om je wonden, paarden zijn niet heel schoon, helaas.

Op een goede stal houdt men als je weer mag rijden wel rekening met eventuele angst, maar nu eerst zorgen dat je weer beter wordt, dat vinden ze daar ook vast het belangrijkst.
Life is too short to waste time matching socks
Heb helaas nog niks van de manege gehoord op mijn mail.

Ze zijn deze week nog dicht, al hebben ze wel ponykamp.

Zal sowieso maandag even bellen.

In overleg met eigenaresse ben ik gestopt met bijrijden. Paard en ik klikken niet, of althans paard niet met mij.

Schijnt dat hij bij haar nooit maf heeft gedaan, maar ja, zij heeft hem nu 6 jaar.

Eerst maar eens goed genezen, rustig weer op manege vertrouwen opbouwen en dan misschien ooit weer eens nadenken over bijrijden :-)
Soms klikt het inderdaad niet. Bij ons op de manege staat een paard waar bijna niemand wat mee kan, behalve de eigenaresse van de manege en mijn zoon. Ook een tinker overigens. Mijn zoon kan er mee lezen en schrijven. Hij heeft al een paar jaar geen les meer, maar pikt af en toe een lesje mee op de tinker en dan is meteen weer ouwe jongens krentenbrood. En hij is echt geen uitzonderlijke ruiter hoor, maar ze vinden elkaar blijkbaar gewoon leuk. Ik red me ook wel met hem, maar moet daar wel veel meer moeite voor doen dan zoon.

Inderdaad rustig weer beginnen op een braaf paard, iedere manege heeft wel van die gouden beestjes die nooit een stap verkeerd doen. En met handschoenen gaan rijden Ik ben ook door schade en schande wijs geworden en draag altijd rijhandschoenen. Het is zo ontzettend onhandig als je je handen nauwelijks kunt gebruiken omdat al het vel er afgeschuurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven