Tips Barcelona

08-08-2015 22:00 13 berichten
Begin oktober ga ik met mijn beste vriendin van donderdag t/m maandag naar Barcelona! Tickets zijn geboekt en we zijn nu op zoek bij airbnb naar een slaapplaats. En natuurlijk ook op zoek naar tips! Het is voor ons beiden de eerste keer in Barcelona.

- welke wijk raden jullie aan om te verblijven?

- uiteraard willen we de geijkte dingen zien. Zijn er tips voor juist verstopte maar geweldige restaurants voor ontbijt lunch of diner?

-andere dingen om te zien/doen beleven?

Slotjes voor aan de tassen hebben we, na alle waarschuwingen over zakkenrollers!

En weet iemand of Rotterdam airport zo saai is als het lijkt?

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Pension Miami vond ik prima, op 10 minuten lopen van de Ramblas en dichtbij 'n metro. Nette kamers met badkamertje ensuite, zonder ontbijt/restaurant. Was toen ik er was maar 30 euro per kamer per nacht (volgens mij in 2007 ofzo). Zal nu wel wat duurder zijn inmiddels.

Even gegoogeld en idd: voor 'n single betaal je nu 79 en voor 'n double 83 (dus als je met 2 gaat en je kamer wil delen alsnog maar 41,50 per nacht)
Shoot first, ask questions later!
Al die Gaudi dingen bezoek je best gelijk met openingstijd, dus zorg dat je om 9 uur voor de deur staat bij Casa Batlo en Casa Mila. Parc Guell is ook erg mooi en ook prima te bezoeken in de ochtend als 't nog niet zo druk is. De Sagrada zijn wij niet binnen geweest, wegens lange wachtrij.
City bus, rijdt langs alle bezienswaardigheden en je kunt uit en weer instappen waar je wilt. Flaneren over de ramblas, lunchen in de buurt van de familia de sagrada, de haven. Barcelona is zo mooi, zo relax.

Veel plezier, alvast
Pas vooral op de Ramblas en die overdekte markt goed op je spullen. Doe cijferslotjes aan je tas. M'n vriendin werd gerold. Ik met rugtas met cijferslotjes niet.
De wijk El Born!!! Superleuke wijk met terrasjes en winkeltjes en dichtbij alles. Ga er al jaren naartoe. Veel plezier alvast!
Die slotjes voor je tas zijn best handig, maar bedenk dat ze net zo makkelijk met een mesje de onderkant open snijden.

Je miet dus gewoon áltijd alert zijn op je tas.

Leuk: Barceloneta en de boulevard langs het strand. De huizen van Gaudí en Parc Guell.

Enz enz.
Rotterdam Airport is een stuk saaier dan Schiphol, maar weer minder saai dan Eindhoven. Dus….

Restaurantjes: gewoon rondstruinen en 's avonds niet voor 21u aan tafel schuiven. En niet op de Ramblas,
Voor de sagrada familia van te voren al kaartjes kopen. En inderdaad de andere huizen vroeg bezoeken.

Zelf zou ik heel graag een keer naar een wedstrijd van fc Barcelona gaan en naar de Sagrada familia. Ik ben er in 2004 geweest en in 2013, maar toen was hij dicht ivm palmpasen en hebben we alleen de buitenkant gezien.

Wat ook erg leuk was was een fietstocht door Barcelona, vooral het stuk langs het strand.

Wij waren er in 2004 een week en hadden ergens een appartement gehuurd met de hele familie, maar hoe en wat weet ik niet meer. In 2013 zaten we ver buiten Barcelona en dat zou ik niet aanraden.
De tickets voor bezienswaardigheden van tevoren online kopen. Dan mag je in een snellere rij. Je moet soms dan wel een tijd kiezen, zoals bij park Guell en daar niet vanaf wijken.
Ik raad iedereen sowieso voor elke citytrip de 100% boekjes aan. ( Kosten volgens mij 10 euro ofzo)Heb al een hoop steden, waaronder Barcelona voor mij een absolute topper, op deze manier met véél plezier verkend!
Kijk voor een accomodatie ook op wimdu. Ik had een leuk appartement in La Barceloneta, de wijk licht centraal en dicht bij het strand. Je bent zo in het centrum, Barrio Gotic (leuk om door de steegjes te struinen met aparte winkeltjes), el Born en in de Olympische buurt.

Vergeet Montjuic niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een tips al, super! Krijg er nog meer zin in!

Haha Splinter, da's alvast fijn om te weten.

Verbana, die boekjes ken ik idd van eerdere stedentrips. Goeie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven