Wasnoten

08-08-2015 22:24 17 berichten
Wie heeft zijn kleren al eens gewassen met wasnoten. Zijn de kleren proper als je wast met wasnoten
wat?
Alle reacties Link kopieren

Ik was geen noten. Mijn man ziet me aankomen.
Speechless
Ik zag ze pas in een winkel liggen, maar vroeg me inderdaad ook af hoe het precies werkt en of je kleding echt schoon wordt dus ik lees mee :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik heb ze moeten googlen, echt nog nooit van gehoord. Dit dus:

Speechless
Volgens Wikipedia lost het vet niet op met wasnotenschillen. Dus dan denk ik dat de was minder schoon wordt.
En dan? Waarom zou je die dingen wassen?
Ik heb er ongeveer 10 jaar mee gewassen ivm huidproblemen. Wast prima en ruikt neutraal. Goed alternatief als je allergisch reageert op vrijwel alle wasmiddelen.

Wasverzachter hoeft niet want de was is zacht.
Ik heb er jaren mee gewassen, ik deed er wel altijd een scheut azijn bij, voor ontvetten (dat verdwijnt tijdens het wassen, ruik je verder niet)

Op een gegeven moment hadden ze ze niet meer in de plaatselijke natuurwinkel, en toen ben ik ze een beetje vergeten, maar in principe werkte het wel goed.
Het waszakje raakte wel altijd zoek, of stuk, maar dan deed ik ze gewoon in een oude sok, ging ook prima.
Ik was al jaren met een wasbal, bevalt goed. Als ik een vlek in mijn kleding heb, dan behandel ik deze eerst met vlekkenmiddel. Ik gebruik de wasbal enkel om te besparen op wasmiddel, en ook zodat ik niet met die zware verpakkingen hoef te zeulen.
Ik was al jaren met noten,bevalt uitstekend de was is schoon,geen gesleep met pakken of flessen wasmiddel.Ik koop ze op/via internet.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik heb het een tijdje gedaan, werd wel schoon maar vond het niet lekker ruiken. Je kan er een paar druppels etherische olie bij doen, maar was het toch niet echt. Ik vind de geur van wasmiddel gewoon erg lekker.
Voor de leken onder ons: hoe werkt dat dan met die noten? Je gooit er een handje in? Of in een zakje? Kan je ze vaker dan 1x gebruiken?
Ze gaan in een katoenen zakje, volgens mij een stuk of 6 per was, maar dat staat ook op de doos.

Je kunt ze een paar keer gebruiken (ligt er wel een beetje aan hoe heet je wast) maar ik deed dat liever niet, ik vergat dan hoe vaak ik ze al gebruikt had, en ik vond ook dat ze een beetje gingen stinken als je ze na het wassen liet liggen.

Evenzogoed deed ik bijna een jaar met zo'n doos (wel in mijn eentje) dus het is een erg zuinige manier van wassen.
Aha! Al googelend kwam ik van alles tegen, ga het zeker overwegen zodra ik een eigen wasmachine heb (nu nog een gezamenlijke in een studentenflat).
wasnoten wassen prima schoon! En milieuvriendelijker kan niet ;)

Ik ben fan van Seepje en tegenwoordig hebben ze ook wasnoten in vloeibare vorm

Is toch net even makkelijker ... Maar na je google-actie ben je Seepje vast tegengekomen ;)

Voor mij geen syntetische, op dieren geteste wasmiddelen meer ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven