Red ik dit ?

09-08-2015 22:42 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ik weet genoeg !
anoniem_246973 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:16
Reden: Genoeg info
% gewijzigd
En kom je ook in aanmerking voor die appartementen voor 470-500 euro, of moet je daar jaren voor ingeschreven staan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 09 augustus 2015 @ 22:45:

En kom je ook in aanmerking voor die appartementen voor 470-500 euro, of moet je daar jaren voor ingeschreven staan?Ik sta al sinds mijn 18e ingeschreven dus als t goed is sta ik al 6 jaar ingeschreven , dat is lang genoeg ..
Volgens mij heb je ook nog recht op maandelijkse kindertoeslag. Informeer je eens, want je komt met veel te weinig uit. Je zou het op zich wel kunnen redden, maar als er toch geld op je ligt te wachten, dan zou ik daar iets aan doen.
Hier is het, het kindgebonden budget.

https://www.svb.nl/int/nl ... kind/kindgebonden_budget/
Waarschijnlijk moet je een maand borg betalen. Neem dat mee in je budget (dit is dus de huurprijs zonder huurtoeslag)
Kijk eens wat je vaste lasten nu zijn. En bedenk eens wat je aan boodschappen nodig hebt, en kijk eens hoeveel je ong kwijt bent.

Extra verzekeringen en belastingen die je dan moet betalen, servicekosten en je collegegeld straks? Vraag ook eens na hoeveel je kwijt bent aan gas/water/licht. Alles opschrijven en dan kijken hoe ver je komt.

Bij die appartementen ligt het er ook helemaal aan wat je nog moet doen: ligt er bij. Een vloer in of moet je die nog kopen? Wat heb je al aan meubels/witgoed? Naar tweedehandswinkels gaan is sowieso een aamrader, wel regelmatig binnenlopen en niet verwachten dat je alles in een keer daar weg haalt.
Ik weet niet hoe het zit met uitkering en een studie volgen (wie betaalt de studie). Krijg je stufi of bijstand. Wat betreft de bedragen, hordes mensen die daar ook van rond moeten komen met meer dan 1 kind en oudere kinderen die meer kosten. Denk aan kleding, sportclub etc. Dus moet het jou toch ook lukken met je 3 jarig kind.

Succes met je studie. Wel pittig hoor. Ik heb het ook gedaan, lange tijd geleden, kind was toen 6 jaar maar ik vond het best een moeilijke tijd. Maar ik had geen opvang, geen contact met ex en met familie destijds.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 22:52:

Hier is het, het kindgebonden budget.

https://www.svb.nl/int/nl ... kind/kindgebonden_budget/Bedankt ik heb nog recht op ongeveer 300 euro erbij net uitgerekend bij de belastingdienst ! Scheelt weer dus volgens jou red ik dit wel? mooi
Je krijgt toch ook nog elke drie maanden kinderbijslag en als je het handig aanpakt en geen designerkleding voor je kind koopt, kan je er meer mee doen dan alleen het nodige voor je kind.
quote:dianavankrimpen schreef op 09 augustus 2015 @ 22:55:

Ik weet niet hoe het zit met uitkering en een studie volgen (wie betaalt de studie). Krijg je stufi of bijstand. Wat betreft de bedragen, hordes mensen die daar ook van rond moeten komen met meer dan 1 kind en oudere kinderen die meer kosten. Denk aan kleding, sportclub etc. Dus moet het jou toch ook lukken met je 3 jarig kind.

Succes met je studie. Wel pittig hoor. Ik heb het ook gedaan, lange tijd geleden, kind was toen 6 jaar maar ik vond het best een moeilijke tijd. Maar ik had geen opvang, geen contact met ex en met familie destijds.Ik krijg Stufi! Bedankt. Ja het lijkt me ook pitting, ik heb ook geen contact met mn ex. Maar wel met mn moeder die past ook op en is ook bereid om dat voor me te doen af en toe als er wat is. Scheelt ook weer..
Zet al je kosten op een rijtje zou ik zeggen, de kosten die je nu hebt en ook de kosten die je zal hebben als je op jezelf woont. Huur, water, energie, belastingen die je als huurder en inboedelverzekering hebt komen er allemaal boven op. En de zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, boodschappen, collegegeld, boeken en kinderopvang misschien. Je zal redelijk wat kosten hebben ben ik bang... Als je die cijfers hebt kan je kijken wat er haalbaar is met toeslagen of een bijbaan.

Maak ook een lijstje met welke spullen je nodig zal hebben en wat je mee kan nemen van je ouderlijkhuis (je bed misschien?) en kijk hoe duur diebdingen bij de kringloop en marktplaats zijn. Sommige dingen als serviesgoed, waterkering kan je soms tweede hands gratis krijgen alleen dan zal het niet je van het zijn... die dingen zijn soms bij de HEMA wel goedkoop te krijgen. Ook laminaat kan je tweedehands kopen of de goedkope van ikea halen en zelf leggen en schilderen scheelt veel. Hoeveel verwacht je dat je nog aan het huis zal moeten doen? Vloer en gordijnen of ook verven (met wat geluk kan je misschien de vloer van de vorige bewoner overnemen). Met een lijst van verwachte kosten kan je zien of je spaargeld toereikend is.

En zorg dat je genoeg spaargeld over houdt of per maand opzij kan zetten voor het geval dat .... (vul hier dingen in als wasmachine gaat kapot).
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:00:

Je krijgt toch ook nog elke drie maanden kinderbijslag en als je het handig aanpakt en geen designerkleding voor je kind koopt, kan je er meer mee doen dan alleen het nodige voor je kind.Klopt !! Dat is waar. Bedankt voor de info .
[quote]my-little-appletree schreef op 09 augustus 2015 @ 23:01:

Zet al je kosten op een rijtje zou ik zeggen, de kosten die je nu hebt en ook de kosten die je zal hebben als je op jezelf woont. Huur, water, energie, belastingen die je als huurder en inboedelverzekering hebt komen er allemaal boven op. En de zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, boodschappen, collegegeld, boeken en kinderopvang misschien. Je zal redelijk wat kosten hebben ben ik bang... Als je die cijfers hebt kan je kijken wat er haalbaar is met toeslagen of een bijbaan.

Maak ook een lijstje met welke spullen je nodig zal hebben en wat je mee kan nemen van je ouderlijkhuis (je bed misschien?) en kijk hoe duur diebdingen bij de kringloop en marktplaats zijn. Sommige dingen als serviesgoed, waterkering kan je soms tweede hands gratis krijgen alleen dan zal het niet je van het zijn... die dingen zijn soms bij de HEMA wel goedkoop te krijgen. Ook laminaat kan je tweedehands kopen of de goedkope van ikea halen en zelf leggen en schilderen scheelt veel. Hoeveel verwacht je dat je nog aan het huis zal moeten doen? Vloer en gordijnen of ook verven (met wat geluk kan je misschien de vloer van de vorige bewoner overnemen). Met een lijst van verwachte kosten kan je zien of je spaargeld toereikend is.

En zorg dat je genoeg spaargeld over houdt of per maand opzij kan zetten voor het geval dat .... (vul hier dingen in als wasmachine gaat kapot).[/quote

Ja ! Zal ik doen . Studie word vergoed door studiefinanciering dus dat scheelt een berg.

Bedankt zal een lijstje maken, wist trouwens niet dat je laminaat tweedehands kon kopen haha ..
quote:deborahjane schreef op 09 augustus 2015 @ 23:01:

[...]

Klopt !! Dat is waar. Bedankt voor de info .Heb je dat al aangevraagd? Daar heb je sowieso recht op vanaf de geboorte van je kind, ook als je bij je ouders woont.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 22:50:

, maar als er toch geld op je ligt te wachten, dan zou ik daar iets aan doen.

lachen met jou.

TO dit is niet naar jou gericht.
quote:deborahjane schreef op 09 augustus 2015 @ 23:00:

[...]

Ik krijg Stufi! Bedankt. Ja het lijkt me ook pitting, ik heb ook geen contact met mn ex. Maar wel met mn moeder die past ook op en is ook bereid om dat voor me te doen af en toe als er wat is. Scheelt ook weer..Wat fijn dat je op je moeder kan terugvallen. Heb je hard nodig.
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:04:

[...]

Heb je dat al aangevraagd? Daar heb je sowieso recht op vanaf de geboorte van je kind, ook als je bij je ouders woont.Had ik Al aangevraagd maar legde het altijd apart op zoon zijn spaarrekening
quote:dianavankrimpen schreef op 09 augustus 2015 @ 23:04:

[...]

lachen met jou.

TO dit is niet naar jou gericht.Er moet voor een kind gezorgd en dat vind ik geen grapje, integendeel. Of is dat kind volgens jou ook een uitvreter?
Je kunt geen uitkering krijgen als je gaat studeren en dus stufi krijgt
quote:dianavankrimpen schreef op 09 augustus 2015 @ 23:06:

[...]

Wat fijn dat je op je moeder kan terugvallen. Heb je hard nodig.Ja
quote:fleuur schreef op 09 augustus 2015 @ 23:06:

Je kunt geen uitkering krijgen als je gaat studeren en dus stufi krijgtJawel! Maar de uitkering kon ietsje omlaag gaan.
Dan ben je dus een uitzondering en waarom, heb je dus wss een bijzonder afwijkend verhaal?
quote:jadaiswa schreef op 09 augustus 2015 @ 22:54:

Waarschijnlijk moet je een maand borg betalen. Neem dat mee in je budget (dit is dus de huurprijs zonder huurtoeslag)Bij sociale huur is de borg afgeschaft.
Bijzondere bijstand dus. Jee! Ik word altijd maar moe van mensen die niks doen en alles krijgen, terwijl ik de hele vakantie moet werken voor m'n studie :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven