Onzekerheid?

10-08-2015 11:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk open ik hier een wat lijkt vrij eenvoudig topic, waarschijnlijk ben ik niet de eerste die er een topic over opent, maar het gaat om het volgende;

Waar ik moeite mee lijk te hebben is dat ik alles aantrek van mensen, wat ze zeggen, hoe ze me aankijken, gewoon hoe ze tegen me doen. Als ik ergens loop waar veel mensen zijn en ik heb het idee dat mensen naar me kijken denk ik ook direct dat mensen iets vervelends willen zeggen tegen mij. Ik wil daar graag vanaf dus ik hoop dat iemand tips heeft. Tuurlijk mogen mensen een oordeel over mij hebben, geen probleem, maar ik wil die knop eens om kunnen zetten van 'f*ck it, het maakt me niet uit wat jullie denken of zeggen'. Vaak blijven de gedachten te lang hangen bij mij, terwijl het lijkt als sommige daar totaal niet om geven en het zo weer vergeten zijn. Ik heb bijvoorbeeld een beeld van iemand die ik een maand geleden sprak, zij keek me een beetje apart aan en als ik haar nu weer zie heb ik dat beeld nog steeds van haar.
Als je een puber bent, dan gaat het over. Ik vond het vroeger ook heel belangrijk hoe andere mensen over mij dachten.

Nu op mijn 46ste zal het me werkelijk jeuken.

Als je geen puber bent, dan ben je wellicht behoorlijk onzeker over jezelf. Werk aan jezelf, leer dat jij er mag zijn.
Je kunt ook gaan omdenken en er positieve gedachten van maken. Misschien kijken de mensen naar jou omdat ze je mooi vinden of ze vinden je stijl van kleding leuk en noem maar op.
Denk ook inderdaad dat het onzekerheid is, denk ook dat ik er zelf inderdaad positieve gedachten van moet gaan maken, alleen het lijkt wel als ik dat niet doe, ik mezelf niet geloof en echt bevestiging moet krijgen wil ik het geloven..

Ben 22 jaar trouwens.
Hai,

Ik heb het zelfde probleem. Ik focus te veel op mensem die een slechte kijk je nemen naar mij. Dit absoluut een probleem voor je omgeving. En het komt vooral door de onzekerheid. Je vind je zelf laag begrepen en niet goed genoeg. Enige tip dat ik kan geven probeer niet steeds dingen achter halen wat ze misschie van je denken. Maak een verhaaltje dat zij zo kijken dat hun eigen leven niet zo goed gaat of gewoon boodschappen moeten doen
Hoi preciosa13, fijn om te horen dat je ook snapt wat ik bedoel, deze week een week vol met mensen voor mij, dus werk aan de winkel, minder gedachten bij hebben, als de gedachten er zijn omzetten naar positieve gedachten en daar meer zelfvertrouwen uit halen. Mocht je meer tips hebben hoor ik het graag!
Voor het slapen gaan schrijf je op de badkamerspiegel een vrolijke spreuk, van de dag (en).
Het kan onzekerheid zijn, het kan ook een lichte vorm van een sociale angststoornis zijn. Als je er echt mee zit kan je misschien met je probleem naar de huisarts gaan, die kan je verwijzen naar een psycholoog, therapeut, etc.
*prik*
Herkenbaar, maar heb niet veel concrete tips. Mijn psycholoog zegt dat als ik over dingen door blijf piekeren consequent stop tegen mezelf moet blijven zeggen.
quote:-MN-99-MN- schreef op 10 augustus 2015 @ 12:38:

Herkenbaar, maar heb niet veel concrete tips. Mijn psycholoog zegt dat als ik over dingen door blijf piekeren consequent stop tegen mezelf moet blijven zeggen.Da's lekker makkelijk van je psycholoog. Is het niet de bedoeling dat je psycholoog probeert uit te zoeken waar die onzekerheid vandaan komt en waar het door veroorzaakt wordt zodat je aan de oorzaak kan werken? Het is lastig om iets op te lossen als je de oorzaak van het probleem niet weet.
*prik*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven