Het Sprookjesbos

09-08-2015 21:27 1685 berichten
Er was eens, in een land hier ver, ver vandaan, een bende ontheemde sprookjesfiguren. Zij kwamen van heinde en verre, op zoek naar, uiteraard, een lang en gelukkig leven. Maar tijdens hun zoektocht, gooiden boze wichten roet in het eten. Giftige appels, spinnewielen, boze wolven (of stiefmoeders), of simpelweg struikelen over te grote laarzen, het zat niet mee. Uiteindelijk belandden zij in het Sprookjesbos, een betoverende omgeving, waar fantasie en werkelijkheid elkaar ontmoeten.

Wees welkom!
--- *** OCHTENDNIEUWS *** ---

TE HUUR

Per direct te huur, elfenwoning aan de Blijfvanmijnmanafstraat. Elf-zijn niet verplicht, verklaring van goed gedrag wel. Meer info te verkrijgen bij Elfje.

WEERBERICHT

In de vroege ochtend nog wat mist, zodat eenieder weer enigszins ongezien zijn eigen bed kan opzoeken (stelletje lellebellen). Daarna zonnig met af en toe een wolkje (als Goede Fee de toverdrank heeft laten aanbranden, ughe ughe). De temperatuur loopt op tot 28 graden. En dat klinkt leuk, maar bij chronisch gebrek aan roze ijsjes kan dit een traumatische ervaring zijn.

Voor diegenen die hun krant niet in aparte katernen wil lezen, maar gewoon in één keer, dat kan! We zijn de beroerdste niet hier op de reactie. Nou ja, als we koffie gehad hebben dan toch.

ALGEMEEN NIEUWS

Vanuit de Oe Es of Éé wordt gemeld dat er buitengewoon veel sprookjesactiviteit wordt waargenomen rondom het verborgen Sprookjesbos. De exacte ligging van dit bos is niet-Sprookjesfiguren onbekend, al verdwaald er af en toe wel eens een. Koning Oberon waarschuwt voor mogelijke zichtbaarheid op de radars van de Boze Wichten en vraagt eenieder voorzichtigheid te betrachten.

BINNENLANDS NIEUWS

Er wordt hard gewerkt aan de poel! De dwergen doen hun uiterste best om alles af te krijgen, met nog wat warme dagen in aantocht. Maar, aangezien zij óók nog hun eigen, ietwat eigenaardig van vorm zijnde badpakken moeten breien, komen ze tijd te kort. En dan ook nog de krant bezorgen! Oh ja, excuses als ie wat laat was vandaag.

Om de dwergen te helpen, zullen de Smurfen vanaf morgen de krant bezorgen. Daarnaast aan alle Sprookjesbosbewoners de vraag om Goede Fee zoveel mogelijk te stimuleren tot kletspraatjes, nog even en haar toverstaf is voldoende opgeladen om badpakken voor de dwergen te toveren! Want als we op Tovenaar moeten wachten... is de poel al dichtgevroren.

We hopen morgen te kunnen berichten wanneer de Grand Opening is.

POLITIEJAGERSBERICHT

Let op! Gisteren is er een wolf gesignaleerd in het bos!

Signalement:

Lengte: twee keer de helft, maar loopt wat krom

Breedte: Iets tè, komt door die zes verorberde geitjes

Vacht: meestal grijs, maar soms witblond geverfd met een permanentje

Als u de wolf ziet, probeer hem dan niet te overmeesteren. Werp hem een Smurf voor de voeten ter afleiding en bel 211.

ZOEKERTJES

Er is een object aangetroffen in de woning van Grootmoeder, die niet tot de standaard uitrusting van de bewoners of bekende bezoekers behoort. Nu weten we dat Grootmoeder wel eens de weg kwijt is, maar zij was toch erg stellig in beweren dat deze niet van haar is.

Wie herkent DIT item? De maat is wat lastig te lezen, een hoop X-en en dan een L. Reacties graag in een quote van deze oproep.

TE HUUR

Per direct te huur, elfenwoning aan de Blijfvanmijnmanafstraat. Elf-zijn niet verplicht, verklaring van goed gedrag wel. Meer info te verkrijgen bij Elfje.

WEERBERICHT

In de vroege ochtend nog wat mist, zodat eenieder weer enigszins ongezien zijn eigen bed kan opzoeken (stelletje lellebellen). Daarna zonnig met af en toe een wolkje (als Goede Fee de toverdrank heeft laten aanbranden, ughe ughe). De temperatuur loopt op tot 28 graden. En dat klinkt leuk, maar bij chronisch gebrek aan roze ijsjes kan dit een traumatische ervaring zijn.

Goedemorgen!
In dit tempo kunnen we donderdag, als het 32 graden wordt, wel een zwemfeestje houden!
quote:LittleRedRidingHood schreef op 11 augustus 2015 @ 06:10:

ALGEMEEN NIEUWS

Vanuit de Oe Es of Éé wordt gemeld dat er buitengewoon veel sprookjesactiviteit wordt waargenomen rondom het verborgen Sprookjesbos. De exacte ligging van dit bos is niet-Sprookjesfiguren onbekend, al verdwaald er af en toe wel eens een. Koning Oberon waarschuwt voor mogelijke zichtbaarheid op de radars van de Boze Wichten en vraagt eenieder voorzichtigheid te betrachten.Wat moeten we doen als we ontdekt zijn? Komt er nog een infoavond met een slideshow?
Sjit verslapen! Nu snel aan de slag om de krant rond te brengen. Laters!
Alle reacties Link kopieren
wtf is dit voor sekte?
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:LittleRedRidingHood schreef op 11 augustus 2015 @ 06:11:

BINNENLANDS NIEUWS

Er wordt hard gewerkt aan de poel! De dwergen doen hun uiterste best om alles af te krijgen, met nog wat warme dagen in aantocht. Maar, aangezien zij óók nog hun eigen, ietwat eigenaardig van vorm zijnde badpakken moeten breien, komen ze tijd te kort. En dan ook nog de krant bezorgen! Oh ja, excuses als ie wat laat was vandaag.

Om de dwergen te helpen, zullen de Smurfen vanaf morgen de krant bezorgen. Daarnaast aan alle Sprookjesbosbewoners de vraag om Goede Fee zoveel mogelijk te stimuleren tot kletspraatjes, nog even en haar toverstaf is voldoende opgeladen om badpakken voor de dwergen te toveren! Want als we op Tovenaar moeten wachten... is de poel al dichtgevroren.

We hopen morgen te kunnen berichten wanneer de Grand Opening is.Sinds wanneer bouwen wij aan die zooi? B.V. Smurfbouw deed dat toch? OH, die zullen wel weer uitstel van betaling hebben aangevraagd. Mopper Smurf en /of Grote Smurf zullen dat rollebollen met Grootmoeder wel weer niet uit eigen zak hebben betaald, maar van de zakelijke reserves. Rollebollen in werktijd doet de zaken ook al geen goed. Dus het verbaast ons weer niet! Stelletje klaplopers!
quote:nwdesie schreef op 11 augustus 2015 @ 07:41:

wtf is dit voor sekte?Ben jij een infiltrant? Van de sieaaieee?
Komt die krant nog? Ik heb mijn bakkie toverleut klaar staan, daar wil ik een krant bij graag!

wtf is dit voor sekte?Een echt sprookjesfiguur scheld niet. Dus blijf en raaskal gezellig mee of niet, kan ook.
quote:dezevendwergen schreef op 11 augustus 2015 @ 07:49:

[...]

Ben jij een infiltrant? Van de sieaaieee?ViiieeVaaaee
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 07:49:

Komt die krant nog? Ik heb mijn bakkie toverleut klaar staan, daar wil ik een krant bij graag!We zijn onderweg, op onze korte pootjes. Jij woont verdorie wel in een uithoek zeg!
Ja hou van mijn rust en praaivusie.

Als je er ben : 3x kloppen op de paddo links en 8 rondjes rechtsom om de paddo rechts. Niet er van eten nog, ze zijn voor het bosfeest as zaterdag.

Als het goed is verschijnt er dan een brievenbus, flikker hem daar maar in. Dank!
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 07:58:

Ja hou van mijn rust en praaivusie.

Als je er ben : 3x kloppen op de paddo links en 8 rondjes rechtsom om de paddo rechts. Niet er van eten nog, ze zijn voor het bosfeest as zaterdag.

Als het goed is verschijnt er dan een brievenbus, flikker hem daar maar in. Dank!Wij hebben het kreng op je mat geflikkerd, als iedereen zulke mysterieuze brievenbussen plaats duurt krantenbezorgen eeuwen. Om een krant te ontvangen moet je een brievenbus hebben. Juiste JA/NEE sticker erop, kunnen wij ons werk goed doen. Voor deze ene keer ligt de krant op je mat, omdat wij wisten dat je erop zat te wachten. Als die bus morgen niet in orde is, zullen we de Smurfen vertellen dat ze niet helemaal naar jouw uithoek hoeven gaan met de krant.
quote:dezevendwergen schreef op 11 augustus 2015 @ 08:04:

[...]

Wij hebben het kreng op je mat geflikkerd, als iedereen zulke mysterieuze brievenbussen plaats duurt krantenbezorgen eeuwen. Om een krant te ontvangen moet je een brievenbus hebben. Juiste JA/NEE sticker erop, kunnen wij ons werk goed doen. Voor deze ene keer ligt de krant op je mat, omdat wij wisten dat je erop zat te wachten. Als die bus morgen niet in orde is, zullen we de Smurfen vertellen dat ze niet helemaal naar jouw uithoek hoeven gaan met de krant.Jezus wat een instelling weer, klant is koning enzeau.
Goedemorgen mede bosbewoners!

He, die string is van mij van toen ik nog een hele dikke elf was! Geen idee wat die daar doet?!

Bedankt dwergen voor de krant in mijn roze boombrievenbus. Gelieve alleen de krant en eventueel reclame in de brievenbus in het verschiet, andere rotzooi hoef ik niet.

wtf is dit voor sekte?

Wat een taalgebruik. U is een Boos Wicht?

*zet alarmeringsprotocol in werking*

Oh wacht. Eerst die infoavond.
quote:elfje12 schreef op 11 augustus 2015 @ 08:16:

Goedemorgen mede bosbewoners!

He, die string is van mij van toen ik nog een hele dikke elf was! Geen idee wat die daar doet?!

Bedankt dwergen voor de krant in mijn roze boombrievenbus. Gelieve alleen de krant en eventueel reclame in de brievenbus in het verschiet, andere rotzooi hoef ik niet.Aha! Je eigen man niet willen delen, maar wel met Grote Smurf aan de rol! Daar hebben ze woorden voor uitgevonden, jongedame!
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 08:14:

[...]

Jezus wat een instelling weer, klant is koning enzeau.Nee, nee, Oberon, díe is koning.
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 07:16:

[...]

Wat moeten we doen als we ontdekt zijn? Komt er nog een infoavond met een slideshow?Jazeker! Maar eerst nog wat raaskallen anders kan ik geen slideshowplaatjes plakken!
quote:LittleRedRidingHood schreef op 11 augustus 2015 @ 08:19:

[...]

Aha! Je eigen man niet willen delen, maar wel met Grote Smurf aan de rol! Daar hebben ze woorden voor uitgevonden, jongedame!Zeg, ik kijk wel uit! Die string daar pas ik nu 5 keer in! Dus ik was het niet. Ga lekker iemand anders beschuldigen. Bah.
Medesprookjesbosbewoners, vrees niet, ik kom terug (tenzij de Wolf me opvreet), ik ga Roderkapje naar de opvang brengen en daarna Grootmoeders huisje schilderen.
Goedemorgen, wat heerlijk dat de krant al zo vroeg bezorgd wordt.

Misschien kunnen we de wolf inschakelen om de booswichten onder controle te houden.
Noem mij maar Raponsje.
quote:LittleRedRidingHood schreef op 11 augustus 2015 @ 08:22:

Medesprookjesbosbewoners, vrees niet, ik kom terug (tenzij de Wolf me opvreet), ik ga Roderkapje naar de opvang brengen en daarna Grootmoeders huisje schilderen.Succes en maak er wat moois van.
Noem mij maar Raponsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven