Ik ga op reis en neem mee
zaterdag 13 september 2008 om 10:13
Oktober/november ga ik 4 weken door Nieuw Zeeland trekken met een georganiseerde reis. We overnachten steeds in een ander hotel dus weinig mogelijkheden om even een wasje te doen. Als ik 2 weken met zonvakantie ga red ik het net om met de bagage onder de 20 kilo te blijven maar ben bang dat dit me nu ik zo lang wegga niet gaat lukken. Wie heeft tips voor me zodat ik niet te veel bagage heb en toch voor de verschillende gelegenheden kleding bij me heb?
zaterdag 13 september 2008 om 10:25
Ik reis vaker voor langere tijd en soms heb ik maar iets van 10 kilo bij me. Ik weet niet hoe het weer daar dan is, dat is natuurlijk het belangrijkst om te weten. Volgens mij is het een beetje zoals hier nu. Ik zou in ieder geval het volgende meenemen:
-15 stuks ondergoed
- 4 b.h.'s
-10 paar sokken
- 6 hemdjes
- 1 blouse (die niet erg kreukt)
- 4 shirtjes korte mouw
- 3 broeken
- 1 truitje
- 2 fleecejacks
- regenjasje of poncho ofzo
- 2 korte broeken of rokjes
- slippers
- paar goede schoenen (om te wandelen)
- niet teveel toiletspullen, dus niet in te grote verpakkingen
Kijk gewoon eens in je kast wat je allemaal wilt meenemen, haal dat eruit en ga dat dan eens wegen. Het is natuurlijk slim om zoveel mogelijk licht gewicht kleding mee te nemen, dus geen spijkerbroeken enzo. Of je moet die echt mee willen nemen, dan kun je die in het vliegtuig dragen.
-15 stuks ondergoed
- 4 b.h.'s
-10 paar sokken
- 6 hemdjes
- 1 blouse (die niet erg kreukt)
- 4 shirtjes korte mouw
- 3 broeken
- 1 truitje
- 2 fleecejacks
- regenjasje of poncho ofzo
- 2 korte broeken of rokjes
- slippers
- paar goede schoenen (om te wandelen)
- niet teveel toiletspullen, dus niet in te grote verpakkingen
Kijk gewoon eens in je kast wat je allemaal wilt meenemen, haal dat eruit en ga dat dan eens wegen. Het is natuurlijk slim om zoveel mogelijk licht gewicht kleding mee te nemen, dus geen spijkerbroeken enzo. Of je moet die echt mee willen nemen, dan kun je die in het vliegtuig dragen.
Cum non tum age
zaterdag 13 september 2008 om 10:32
ondergoed meenemen dat je eigenlijk al op had willen ruimen,als je dat hebt. scheelt iedere dag weer iets in de koffer.
even goed kijken of wat je meeneemt te combineren is, dus niet een shirtje dat maar bij 1 broek past .
1 fleecejack zou ik ook genoeg vinden.
en weet je zeker dat je overal maar 1 nacht blijft? anders is laten wassen een keer ook handig
even goed kijken of wat je meeneemt te combineren is, dus niet een shirtje dat maar bij 1 broek past .
1 fleecejack zou ik ook genoeg vinden.
en weet je zeker dat je overal maar 1 nacht blijft? anders is laten wassen een keer ook handig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 13 september 2008 om 10:35
De uiteindelijke oplossing is niet teveel meenemen!
Het is alleen maar een last....en je kan daar alles kopen. Dus als je aan je limit zit, gewoon je toilettas legen en shampoo/bodylotion en de zware dingen daar halen!
Je gaat toch niet kamperen, dus gewoon de basics, zoals goeie schoenen, kleren en wat je dagelijks gebruikt, bespaar niet op een boek, fototoestel, lader etc. want die ga je dan wel missen! En je zal met 4 weken toch wel ergens een was kunnen doen...anders moet je 30 strings gaan kopen:)
Het is alleen maar een last....en je kan daar alles kopen. Dus als je aan je limit zit, gewoon je toilettas legen en shampoo/bodylotion en de zware dingen daar halen!
Je gaat toch niet kamperen, dus gewoon de basics, zoals goeie schoenen, kleren en wat je dagelijks gebruikt, bespaar niet op een boek, fototoestel, lader etc. want die ga je dan wel missen! En je zal met 4 weken toch wel ergens een was kunnen doen...anders moet je 30 strings gaan kopen:)
zaterdag 13 september 2008 om 11:33
Fiba, de openbare wasserette is in Nieuw Zeeland nog heel gebruikelijk! Je kunt daar tussendoor je spullen wassen en in de droger gooien, en heb je het weer lekker fris.
Waarschijnlijk is er ook wel een mogelijkheid in of bij je hotel, en anders doe je het op een dag dat je een dagje vrij hebt. Je zult niet de enige zijn met dat 'probleem'.
Je kunt ook even bij je reisorganisatie vragen hoe je dit op kan lossen, het is zeker niet de eerste keer dat ze dit horen.
Heel veel plezier in het schitterend Nieuw Zeeland!
Waarschijnlijk is er ook wel een mogelijkheid in of bij je hotel, en anders doe je het op een dag dat je een dagje vrij hebt. Je zult niet de enige zijn met dat 'probleem'.
Je kunt ook even bij je reisorganisatie vragen hoe je dit op kan lossen, het is zeker niet de eerste keer dat ze dit horen.
Heel veel plezier in het schitterend Nieuw Zeeland!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 13 september 2008 om 12:48
Hoi Fiba, vergeet niet een klein naaisetje mee te nemen. Voor opengesprongen naadjes, afgevallen knopen e.d. En neem een tube{tje} handwasmiddel mee. Kun je in je bad of wasbak een ondergoedwasje doen. In buitensportzaken verkopen ze hele goede lichtgewicht allweather kleding. Zo heb ik een hele dunne fleece die superwarm is en lichaamsvocht transporteert {wordt nauwlijks nat bij zweten}. Kies waar dat kan voor katoen en andere stoffen die ademend zijn, zo min mogelijk polyester plakzooi. Zeker sokken van katoen als je gaat wandelen! En schoenen die zowel waterafstotend als ademend zijn. Als je wat geld over hebt, is een gewaxte Fjall Raven broek echt een aanrader. Redelijk water- en vuilafstotend en neemt niet super veel ruimte in. Afritsbroeken zijn ook handig, spreekt voor zich.
Een linnen broek is leuk voor 's avonds aan de bar, maar ook als het net-niet-helemaal-korte-broeken-weer is en weegt weinig. En neem idd niet te veel verzorgingsproducten van thuis mee, die verkopen ze daar ook. Neem oplaadbare batterijen en een kleine oplader mee voor je fotocamera als die geen interne batterij heeft. Dan heb je altijd volle batterijen bij je. Misschien moet je even uitzoeken welke spanning er daar op het stroomnetwerk staat en of de laders van je telefoon en fotocamera cq batterijenlader daar op passen. Want daar wil je niet zonder zitten neem ik aan!
Heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Ik ben stiekum wel een beetje jaloers hoor
Een linnen broek is leuk voor 's avonds aan de bar, maar ook als het net-niet-helemaal-korte-broeken-weer is en weegt weinig. En neem idd niet te veel verzorgingsproducten van thuis mee, die verkopen ze daar ook. Neem oplaadbare batterijen en een kleine oplader mee voor je fotocamera als die geen interne batterij heeft. Dan heb je altijd volle batterijen bij je. Misschien moet je even uitzoeken welke spanning er daar op het stroomnetwerk staat en of de laders van je telefoon en fotocamera cq batterijenlader daar op passen. Want daar wil je niet zonder zitten neem ik aan!
Heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Ik ben stiekum wel een beetje jaloers hoor

zaterdag 13 september 2008 om 13:33
In Nieuw Zeeland kun je in de meeste hotels gebruik maken van wasmachines. Ik was er met Djoser. Had overigens gewoon 'n samsonite mee die op de terugreis ca. 30 kilo woog. Wordt er alleen 'n kaartje 'heavy' aangehangen, verder had 't geen gevolgen. Vloog met Malaysian en da's superrelaxed.
Je kunt in Auckland en overigens in meer plaatsen mooie fleece vesten/truien kopen met 'n subtiel logootje van 'n kiwi of fern. Dus ga daar lekker shoppen en maak je vooral niet druk over het gewicht.
Meest belangrijke items voor mij op reis zijn camera, voldoende accu's, opladers, geheugenkaartjes en 'n backup apparaatje.
Houdt er rekening mee dat in veel plaatsen alles om 21 uur al dicht is dus na 't eten kun je niet meer terecht in 'n internetcafe bijv. En als je te lang wacht met eten is de keuken al dicht.
Je kunt in Auckland en overigens in meer plaatsen mooie fleece vesten/truien kopen met 'n subtiel logootje van 'n kiwi of fern. Dus ga daar lekker shoppen en maak je vooral niet druk over het gewicht.
Meest belangrijke items voor mij op reis zijn camera, voldoende accu's, opladers, geheugenkaartjes en 'n backup apparaatje.
Houdt er rekening mee dat in veel plaatsen alles om 21 uur al dicht is dus na 't eten kun je niet meer terecht in 'n internetcafe bijv. En als je te lang wacht met eten is de keuken al dicht.