Welke E-reader is goed

11-08-2015 14:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een e-reader van Sony (3 jaar weinig gebruikt) maar nu laad de batterij niet meer op. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de e-readers van Sony.

Mijn vraag is welke is wel goed. Ik heb heel veel boeken in E-pub (heet dat zo?) en wil dus een e-reader waar ik makkelijk mijn boeken op kan zetten.

Alvast bedankt voor reakties.
Ik heb de Kobo Glo en ben hier heel tevreden over, mede door de ingebouwde achtergrondverlichting.
Ik, man en moeder hebben allemaal de pocketbook. Vind het een hele fijne reader en heeft ook ingebouwd licht. Dat gebruik ik zelf vaak en leest ook gewoon prettig. Niet te fel ofzo.
Bedankt voor jullie reakties.

Kobo inderdaad al over gelezen, als beste getest.

Van welk merk is de pocketbook?
Pocketbook is het merk. Wij hebben allemaal de touch
Okay dank je wel.
Kobo Aura H2O.

Ben er zó tevreden over dat ik er gisteren nóg eentje heb besteld als verjaardagskadootje voor m'n paps.
Shoot first, ask questions later!
Is het makkelijk om via E-pub boeken naar deze e-readers over te hevelen?
quote:annmary64 schreef op 11 augustus 2015 @ 15:08:

Is het makkelijk om via E-pub boeken naar deze e-readers over te hevelen?Ja hoor, gaat heel simpel bij de onze. Zelfs mijn vader kan het
Ja heel simpel te doen. Wijst zichzelf.
Ik heb zelf een Kobo Glo. Echt een superding. Makkelijk in het gebruik en ik vind de achtergrondverlichting die je aan en uit kunt zetten erg handig. Zo kon ik in de vakantie in het donker lezen, terwijl niemand er last van had.

Voor mijn zoon heb ik een mini-versie van Kobo gekocht via marktplaats. Ook een heel leuk simpel dingetje, maar dan zonder licht. Hij mag toch niet lezen in bed, haha.
..
Ik heb ook de Kobo Glo met ingebouwde achtergrondverlichting. Echt een ideaal ding. Batterij hoef ik ook maar heel af en toe een keer op te laden. Ben er echt heel blij mee!
Pluk de dag!;-)
Ik heb de Kobo Aura, echt fantastisch. Ik heb hem aangeschaft voor mijn vakantie eind september a.s. met het idee hem alvast een beetje te testen. Sinds ik hem heb geen 'echt' boek meer aangeraakt. Neem hem overal mee naartoe. Heerlijk.
Overzetten naar de Kobo Glo gaat heel eenvoudig. Aansluiten op computer/laptop en bestand(en) kopiëren en plakken. That's it!
Bedankt allemaal voor jullie reakties.

Zowel de Kobe als de pocketbook lijken me wel wat. Ga nu prijzen vergelijken.
quote:Ypod schreef op 11 augustus 2015 @ 15:44:

Ik heb de Kobo Aura, echt fantastisch. Ik heb hem aangeschaft voor mijn vakantie eind september a.s. met het idee hem alvast een beetje te testen. Sinds ik hem heb geen 'echt' boek meer aangeraakt. Neem hem overal mee naartoe. Heerlijk.Haha, idd. Ik was halverwege een dik boek toen ik m'n Kobo Aura kocht en ondertussen heb ik dat boek als download bemachtigd omdat ik geen zin meer had om blaadjes om te moeten slaan en dat dikke zware boek vast te houden tijdens 't lezen
Precies dit ja! Ik lees vaak in bed en dan is het zo veel fijnerquote:redbuIIetje schreef op 11 augustus 2015 @ 16:40:

[...]

Haha, idd. Ik was halverwege een dik boek toen ik m'n Kobo Aura kocht en ondertussen heb ik dat boek als download bemachtigd omdat ik geen zin meer had om blaadjes om te moeten slaan en dat dikke zware boek vast te houden tijdens 't lezen
Kun je de kobo glo ook gebruiken icm calibre?
Ik zweer bij mn kindle paperwhite

Vooral omdat ik er ook gewoon buiten in de zon mee kan lezen, heerlijk vind ik dat.

Wellicht zijn er ook andere e readers waar dat mee kan trouwens haha.
Dat kan dus ook met de Kobo Aura
ik heb even gegoogled en inderdaad, hij heeft ook andere vergelijkbare features met de kindle die ik handig vind zoals:

Hoe ver je al in het boek bent (qua leestijd, nog 3uur of nog een uur etc)

highlighten van woorden om woordenboek uitleg te krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven