Kletsen over Geocaching?
donderdag 21 februari 2013 om 23:03
Zijn er nog meer dames hier die aan Geocaching doen?
Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.
Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.
Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.
Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.
Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
zaterdag 11 oktober 2014 om 16:25
Beetje late reactie misschien, maar ja.. ikke!!
Leuke hobby maar soms wat lastig om te doen als je alleen bent vind ik.. Sta je dan in de bosjes te zoeken en komen er voorbijgangers die zich afvragen wat je daar doet.. Als je met 2 bent kan de ander je waarschuwen dat er iemand aankomt en kan je een list bedenken of er snel uit komen..
Leuke hobby maar soms wat lastig om te doen als je alleen bent vind ik.. Sta je dan in de bosjes te zoeken en komen er voorbijgangers die zich afvragen wat je daar doet.. Als je met 2 bent kan de ander je waarschuwen dat er iemand aankomt en kan je een list bedenken of er snel uit komen..
Yolo!!
vrijdag 26 december 2014 om 19:48
Wij hebben vandaag voor het eerst ge-geocached (?). Wilde het al een tijd proberen, en vandaag, met droog weer, al dagen binnen zitten en geen verplichtingen, was ideaal. Simpel begonnen, leuke caches, en de kinderen willen het nog wel een keer. Mooi, dat was de bedoeling , krijgen we ze nog eens mee naar het bos.
We hebben de app c:geo gebruikt zoals velen hier blijkbaar. Werkt goed, maar geen vergelijkingsmateriaal.
Maar het hele gedoe met puzzels, en dat je dan de volgende coördinaten krijgt, moeten we nog uitproberen. Zou ook niet weten hoe je in die app coördinaten moet invoeren.
We hebben de app c:geo gebruikt zoals velen hier blijkbaar. Werkt goed, maar geen vergelijkingsmateriaal.
Maar het hele gedoe met puzzels, en dat je dan de volgende coördinaten krijgt, moeten we nog uitproberen. Zou ook niet weten hoe je in die app coördinaten moet invoeren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
dinsdag 11 augustus 2015 om 17:45
Gisteren hebben mijn man en ik voor het eerst geprobeerd om een cache te vinden bij ons in de buurt. Helaas niet gevonden, maar ik denk dat wij nog niet goed kijken. Maar het lijkt ons erg leuk om te doen. Zijn jullie nog actief met geocaching?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 11 augustus 2015 om 17:50
Wat leuk, ik was dit topic een beetje vergeten
Ik ben niet ontzettend actief met cachen, het komt en het gaat zeg maar. Op vakantie wil ik wel altijd een cache zoeken én vinden, en het is een leuke manier om een stad/land te ontdekken.
Hebben jullie wel een groen doosje (op de geocache-kaart) proberen te zoeken? Dat zijn de kant-en-klare doosjes die ergens verstopt liggen. Een gele is een multi, en daar moet je opdrachten uitvoeren om zo tot een coördinaat te komen. Een blauw vraagteken is een puzzel die je thuis al op moet lossen en tot het coördinaat moet komen.
Ik ben niet ontzettend actief met cachen, het komt en het gaat zeg maar. Op vakantie wil ik wel altijd een cache zoeken én vinden, en het is een leuke manier om een stad/land te ontdekken.
Hebben jullie wel een groen doosje (op de geocache-kaart) proberen te zoeken? Dat zijn de kant-en-klare doosjes die ergens verstopt liggen. Een gele is een multi, en daar moet je opdrachten uitvoeren om zo tot een coördinaat te komen. Een blauw vraagteken is een puzzel die je thuis al op moet lossen en tot het coördinaat moet komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 11 augustus 2015 om 20:24
dinsdag 11 augustus 2015 om 20:51
Ook wij hebben weer een aantal caches gevonden in onze vakantie, blijft erg leuk om te doen.
Onze eigen cache is al 2 maanden niet gevonden, maar ik zag gisteren dat deze nogal moeilijk te bereiken is door de brandnetels. Dat zal vast niet helpen.
Heb je de cache van vanavond wel gevonden, Sun.lover?
Onze eigen cache is al 2 maanden niet gevonden, maar ik zag gisteren dat deze nogal moeilijk te bereiken is door de brandnetels. Dat zal vast niet helpen.
Heb je de cache van vanavond wel gevonden, Sun.lover?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 11 augustus 2015 om 22:24
Goed gedaan Sun.lover! Wij doen nu ruim een jaar aan geocaching en zijn inmiddels behoorlijk verslaafd... Ik heb de c:geo app, maar werken voornamelijk met een gramin etrex gps.
Hoe meer caches je vindt hoe meer verschillende verstopmethodes je tegenkomt en je steeds makkelijker dingen gaat herkennen. Op geocaching.com kun je ook beginnerscaches markeren, goed om mee te beginnen. Zoek ook op pinterest eens naar geocaching, daar zie je veel foto's van cachebehuizingen en verstopmethodes. Dat heeft mij in het begin best wel geholpen. En nu staan we nog weleens op n plek waar we niets kunnen vinden, maar de legger of andere cachers zijn gelukkig vaak heel behulpzaam!
Hoe meer caches je vindt hoe meer verschillende verstopmethodes je tegenkomt en je steeds makkelijker dingen gaat herkennen. Op geocaching.com kun je ook beginnerscaches markeren, goed om mee te beginnen. Zoek ook op pinterest eens naar geocaching, daar zie je veel foto's van cachebehuizingen en verstopmethodes. Dat heeft mij in het begin best wel geholpen. En nu staan we nog weleens op n plek waar we niets kunnen vinden, maar de legger of andere cachers zijn gelukkig vaak heel behulpzaam!
woensdag 12 augustus 2015 om 09:12
Ik zou ook wat aan geocaching moeten doen. Maar ik doe het liefst niet alleen, maar met vrienden of met mensen die het ook leuk vinden, in een groep dus.
Op een personeelsdag van het werk hebben wij dat ook gedaan of een spel dat daaraan verwant is (niet per se geocaching maar waarbij je een smartphone of een Garmin nodig hebt; GPS-ontvangst is dan centraal).
Op een personeelsdag van het werk hebben wij dat ook gedaan of een spel dat daaraan verwant is (niet per se geocaching maar waarbij je een smartphone of een Garmin nodig hebt; GPS-ontvangst is dan centraal).
World of Warcraft: Legion
woensdag 12 augustus 2015 om 10:14
Wij hebben pas een Garmin Dakota 20 voor het wandelen gekocht. En geocaching had ik al vaak over gelezen. We willen binnenkort met mijn stiefzoon ook op pad. Ik ben benieuwd hoe hij het zal vinden.
Ik ben nu op Pinterest aan het snuffelen. Ik zie dat ik anders moet gaan kijken en dingen optillen.
Nemen jullie nog speciale dingen mee? Handschoenen of een prikstok of zo? Gisteren had ik wel jeukende armen door de coniferenhaag.
Ik ben nu op Pinterest aan het snuffelen. Ik zie dat ik anders moet gaan kijken en dingen optillen.
Nemen jullie nog speciale dingen mee? Handschoenen of een prikstok of zo? Gisteren had ik wel jeukende armen door de coniferenhaag.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 12 augustus 2015 om 12:24
In mijn tas zit standaard een magneet, zakmes en spiegeltje (bij multi's -de gele doosjes op de geocachingkaart- moet je soms naar aanwijzingen zoeken die bijv onder de leuning van een brug geplakt zijn) . Verder een tekentang, iets tegen insectenbeten en brandnetels. In de auto heb ik dunne bamboestokken die we als prikstok gebruiken.
woensdag 12 augustus 2015 om 12:35
Wij nemen meestal een rugtas mee, met daarin een fles water (zowel om te drinken als ook voor enkele caches waarbij dat nodig is), wat extra papiertjes voor natte logs, een paar pennen, een pincet, hygienische handgel, zakdoekjes en wat geld. Dat laatste zijn we wel eens vergeten tijdens een cache tocht van 60km (fiets) en was niet handig 
Soms ook een kleedje, om makkelijker tussendoor uit te kunnen rusten. En natuurlijk eten als het lang gaat duren. Een magneet zou wel handig zijn, maar hebben we nog niet.
Verder doe ik altijd oude schoenen aan, want je moet regelmatig door weilanden of bosjes die modderig kunnen zijn. Liefst ook oude kleding, zodat je makkelijker op je knieen onder een brug gaat kijken.
En cachen met een korte broek is meestal af te raden ivm brandnetels.
Soms ook een kleedje, om makkelijker tussendoor uit te kunnen rusten. En natuurlijk eten als het lang gaat duren. Een magneet zou wel handig zijn, maar hebben we nog niet.
Verder doe ik altijd oude schoenen aan, want je moet regelmatig door weilanden of bosjes die modderig kunnen zijn. Liefst ook oude kleding, zodat je makkelijker op je knieen onder een brug gaat kijken.
En cachen met een korte broek is meestal af te raden ivm brandnetels.
woensdag 12 augustus 2015 om 12:47
Ik heb ook altijd van die dunne schildershandschoenen mee (die je per 50 tegelijk koopt opfzo), omdat het op sommige plekken vies/modderig is. En handengel, een pincet (vanwege de nano's met van die lastige rolletjes..) en soms, als we echt op cache-jacht gaan, een schroevendraaier als prikstok. Verder nog wat kleinigheidjes die we in een cache achter kunnen laten, extra pen (ik verlies ze nog wel eens in het bos.. ) en zakdoekjes en een plastic zak om wat afval mee te nemen. Het zit in de cache-rugzak die ik zo kan pakken.
Oh, en extra batterijen, niets is zo irritant als je bijna bij de cache bent en je batterijen zijn op..
Oh, en extra batterijen, niets is zo irritant als je bijna bij de cache bent en je batterijen zijn op..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 12 augustus 2015 om 13:24
Himlaya, ik heb laatst tijdens het cachen een pen in het bos gevonden, was vast van jou Dat is nu mijn cache-pen.
Jullie gaan allemaal wel goed voorbereid op weg. Wij gaan meestal met onze kinderen, dus echt een megalange tocht wordt het dan niet. Ik neem dan een flesje water mee en wat koekjes, een pen en als ik er aan denk iets te ruilen. Om onder een brug of in een dieper gat te kijken gebruiken we onze telefoon en maken er een foto van. Extra papier voor een natte of volle log is wel een goeie tip trouwens, die ga ik onthouden.
Jullie gaan allemaal wel goed voorbereid op weg. Wij gaan meestal met onze kinderen, dus echt een megalange tocht wordt het dan niet. Ik neem dan een flesje water mee en wat koekjes, een pen en als ik er aan denk iets te ruilen. Om onder een brug of in een dieper gat te kijken gebruiken we onze telefoon en maken er een foto van. Extra papier voor een natte of volle log is wel een goeie tip trouwens, die ga ik onthouden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 12 augustus 2015 om 21:20
zondag 16 augustus 2015 om 19:58
Ik ben net terug van een weekendje Brussel. Leuk stad en daar hebben we ook 6 caches gevonden. Leuk om zo de verschillende verstoptechnieken te ontdekken. Mijn man wordt ook steeds enthousiaster .
Multi's durf ik nog niet aan.
Multi's durf ik nog niet aan.