Ervaringen stoomdouche
dinsdag 11 augustus 2015 om 15:07
Hi, wij willen misschien een stoom douche laten installeren in ons huis. We zaten eens in een vakantiehuisje waar zo'n ding zat en vonden het heerlijk. Maar ik vraag me af of er geen haken en ogen aan zitten. Gaat zo'n ding heel snel stuk of lekt het snel? Moet je bepaalde merken echt vermijden? Kom er met googlen niet echt uit. Hebben jullie ervaringen en tips?
dinsdag 11 augustus 2015 om 15:23
dinsdag 11 augustus 2015 om 16:44
Wij hebben er ook eentje, maar maken er eigenlijk heel weinig gebruik van. Achteraf gezien had ik denk ik toch liever een grote twee persoonsdouche gehad. Een stoomcabine is een gesloten cabine, dus na het douchen wel open laten, anders gaat deze toch stinken.
Wil je voldoende stoom hebben dan heb je best een groot stoommachine nodig. Zeker voor een grotere cabine waar je nog ruimte hebt om je te bewegen (je wilt tenslotte ook nog gewoon kunnen douchen)
Wil je voldoende stoom hebben dan heb je best een groot stoommachine nodig. Zeker voor een grotere cabine waar je nog ruimte hebt om je te bewegen (je wilt tenslotte ook nog gewoon kunnen douchen)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 11 augustus 2015 om 22:10
Ik heb een stoomcabine. Hij is circa 2.30 bij 1.30 meter. Er zitten twee douches in en samen douchen is dus mogelijk. Verder een Sunshower(zonnebank en infrarood). Bankje is geplaatst langs de lange kant en uittrekbaar van 45 cm diepte maar 90cm zodat je kunt zitten maar ook heerlijk kunt liggen. Ik heb geen kunststof cabine maar een stoomunit van Cleopatra. Tegels lopen gewoon door in de cabine, wel een raam en en een deur erin maar gewoon een ruime betegelde cabine. Ik gebruik hem twee keer per week en kids gebruiken hem ook. Heerlijk hamam nabootsen, schubben, klei, haarmasker, echt tijd voor jezelf en pure ontspanning. Ik wil niet meer zonder, heb wel geluidsinstallatie in de badkamer laten plaatsen want dat is wel gezellig. Ook fijn met vriendinnen ofzo.
donderdag 13 augustus 2015 om 11:32
Sorry ik was het gisteren vergeten!
Maar ik zie nu helemaal nergens een type of merk staan. Al met al kan ik er sowieso niet veel zinnigs over aanprijzen of afraden dus het maakt denk ik ook niet zoveel uit. Wij hebben wel een enkele douche maar het lijkt mij persoonlijk erg lekker om een dubbele douche te hebben. "Vroeger" douchten we wel eens gezellig samen maar dat is echt minder geworden nu we wat minder ruimte hebben.
Ik maak er vooral weinig tot geen gebruik van omdat ik meestal alleen ben met baby en er gewoon geen tijd voor heb (gemaakt) tot dusver. TV kijken doe ik sinds baby ook al niet meer Maar moest je kiezen tussen bank hangen en lekker stomen dan zou ik zeker het tweede kiezen. Wel geluidsinstallatie erbij. Heerlijk vind ik dat!
Maar ik zie nu helemaal nergens een type of merk staan. Al met al kan ik er sowieso niet veel zinnigs over aanprijzen of afraden dus het maakt denk ik ook niet zoveel uit. Wij hebben wel een enkele douche maar het lijkt mij persoonlijk erg lekker om een dubbele douche te hebben. "Vroeger" douchten we wel eens gezellig samen maar dat is echt minder geworden nu we wat minder ruimte hebben.
Ik maak er vooral weinig tot geen gebruik van omdat ik meestal alleen ben met baby en er gewoon geen tijd voor heb (gemaakt) tot dusver. TV kijken doe ik sinds baby ook al niet meer Maar moest je kiezen tussen bank hangen en lekker stomen dan zou ik zeker het tweede kiezen. Wel geluidsinstallatie erbij. Heerlijk vind ik dat!