stokrozen
woensdag 12 augustus 2015 om 13:45
Snap nooit waarom mensen ze niet gewoon kopen. Heb veel rozen in mijn tuin en de zaaddozen zijn gepikt voor je het weet. De twee (gierige) buren aan de overkant hebben opeens na enkele jaren zelfde rozen als ik terwijl je echt wel mijn dichte tuin in moet om ze te pakken. Heb inmiddels camera's en de buren staan in volle glorie mijn rozen te pikken achter huis dus dat wordt een pittig gesprekje. Als ze in vrije gebieden staan is het wat anders maar denk je er even aan dat de rozenbezitters ze misschien zelf wil stekken???
woensdag 12 augustus 2015 om 13:50
Bij mij in de buurt staan er 2 waar ik graag zaden van wil hebben. Ik ga gewoon aanbellen om te vragen of ik wat zaaddozen mag hebben. En als ik daar toch geen zin in heb koop ik ze wel in het tuincentrum of ik bestel zaadjes bij mijn favoriete zaadhandelaar. Kan je elke kleur kiezen die je wil. Kost geen drol.
woensdag 12 augustus 2015 om 17:04
Volgens mij gaat het hier echt om de openbare ruimte, ik ken het beeld van die stokrozen goed, mijn hele straat staat er vol mee Ik vind het juist leuk als het via via, guerilla achtig verspreid wordt, je helpt de natuur slechts een handje met datgene waar het goed in is, zichzelf verspreiden en in stand houd. Uit de tuin pikken vind ik wat anders ja, misschien wil ik zelf ook zaden oogsten maar wacht ik tot het rijp is bijvoorbeeld, dan is het niet tof als alles al weg is, aanbellen en vragen is dan beter idd.
woensdag 12 augustus 2015 om 18:15
quote:Cherke schreef op 12 augustus 2015 @ 13:45:
Snap nooit waarom mensen ze niet gewoon kopen. Heb veel rozen in mijn tuin en de zaaddozen zijn gepikt voor je het weet. De twee (gierige) buren aan de overkant hebben opeens na enkele jaren zelfde rozen als ik terwijl je echt wel mijn dichte tuin in moet om ze te pakken. Heb inmiddels camera's en de buren staan in volle glorie mijn rozen te pikken achter huis dus dat wordt een pittig gesprekje. Als ze in vrije gebieden staan is het wat anders maar denk je er even aan dat de rozenbezitters ze misschien zelf wil stekken???
Stokrozen stek je niet, die zaaien zichzelf uit. Als je er in het voorjaar niet wat van weg haalt, staat in de zomer je hele tuin vol met stokrozen.
Stokrozen kun je niet vergelijken met gewone rozen.
Iedereen die hier langs komt, mag zo wat zaaddozen van mijn stokrozen plukken, je houdt er zat over.
Stokrozen stek je niet, die zaaien zichzelf uit. Als je er in het voorjaar niet wat van weg haalt, staat in de zomer je hele tuin vol met stokrozen.
Stokrozen kun je niet vergelijken met gewone rozen.
Iedereen die hier langs komt, mag zo wat zaaddozen van mijn stokrozen plukken, je houdt er zat over.