Toscane strand tips gevraagd

10-08-2015 15:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Begin september gaan we 8 dagen naar Toscane toe. We liggen in de buurt van Florence, maar willen ook één of twee dagen (dagdelen) naar het strand. Een uurtje of 2 rijden is niet erg. Misschien nog wel handig te combineren met een leuke stad, aangezien we het beiden geen 8 uur lang volhouden op een strand maar een paar uurtjes strand wel heerlijk vinden.

Nu ben ik me een slag in de rondte aan het googelen maar ik kom veel tegenstrijdige berichten tegen. Ik zoek een mooi strand (Toscane schijnt er vol mee te zijn), liefst openbaar, dus zonder honderden ligbedjes op een rij. Als het dan ook nog op de weg, of in de buurt van een leuke stad ligt is het al helemaal fantastisch! Iemand tips? Ook overige Toscane tips (of afraders) zijn van harte welkom!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Je kan naar het strand bij Livorno,bij Pisa in de buurt of de andere kant op bij Rimini.

Als je toch die kant op rijdt kan je ook San marino bezoeken,heel toeristisch maar ik vond het wel de moeite waard ( is wel bijna 20 jaar geleden dus hoe het nu is weet ik niet).

Verder zijn Sienna,Lucca en San Giminiano de moeite van het bezoeken waard.
In Viareggio hebben ze mooie brede stranden, wel betaald, bij sommige stukken strand zit ook een zwembad. De stranden van Pisa/ Tirrenia zijn niet mooi, een aantal jaren terug is het zand daar vervangen door grote rotsblokken (ligt niet zo lekker) door een overstroming.
Ik heb alleen ervaring met het strand in Viareggio en dat was tien jaar geleden. Ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Florence. Het stadje zelf is leuk om wat rond te dwalen (ik moest er ooit 2,5 uur op een aansluitende trein wachten, dat was precies genoeg tijd om een mooie indruk te krijgen). Onderweg vanaf Florence kun je het combineren met Pisa of Lucca.
Er gaat ook een bus van Viareggio naar Pisa, die vertrekt vanaf de boulevard. Het is daar leuk om 's middags te paraderen, zoals de Italianen zelf ook doen in hun mooiste kleding, en ja het is i.d.d. ook heel goed te combineren met Florence/ Pisa/ Lucca
Oh wat fijn om al enkele reacties te hebben! Livorno, dat is een streek, toch? Welk plaatsje is hiervan een aanrader qua zandstrand? Viareggio ga ik ook zeer zeker onthouden, we willen namelijk ook graag o.a. Lucca bezoeken. Ik heb gehoord dat Pisa niet zo'n aanrader is, dat je alleen de toren van Pisa hebt en dat was het wel, is dat ook jullie ervaring?? Over Sienna en San Ginimiano ga ik me inlezen!
Bijna alle stranden zijn betaald. op een lelijk stuk kan je soms gratis zitten.
Betalen voor strand toegang vind ik geen probleem. De sfeer is alleen heel anders op de stranden waarbij de ligbedjes om de halve meter verspreid zijn in vergelijking met de stranden waar je ook zelf met je handdoek kunt liggen.
quote:GewoonDaantje schreef op 10 augustus 2015 @ 21:28:

Betalen voor strand toegang vind ik geen probleem. De sfeer is alleen heel anders op de stranden waarbij de ligbedjes om de halve meter verspreid zijn in vergelijking met de stranden waar je ook zelf met je handdoek kunt liggen.maar zo zijn de italiaanse stranden nu eenmaal
That's a bummer
welnee joh, heel leuk. wel duur maar je zit net buiten het hoogseizoen dus druk zal het niet zijn.
quote:GewoonDaantje schreef op 10 augustus 2015 @ 21:28:

Betalen voor strand toegang vind ik geen probleem. De sfeer is alleen heel anders op de stranden waarbij de ligbedjes om de halve meter verspreid zijn in vergelijking met de stranden waar je ook zelf met je handdoek kunt liggen.Misschien begrijp ik je verkeerd, maar op de stranden in Viareggio heb je veel meer ruimte dan op de gratis toegankelijke stranden, daar ligt iedereen zowat op elkaar en daar moet je echt heel vroeg aanwezig zijn in de ochtend om nog een mooi plekje te bemachtigen.
Castiglione della Pescaia!!

Veel plezier in Toscane!

Ga zeker naar; San Gniniato (of hoe je het ook schrijft), Pisa, Luca, Sienna, Florence (heet daar Firenze).
Life begins at the end of your comfort zone..
Bedankt voor de tips tot zover!

Viareggio gaan we inderdaad combineren met Lucca! En over Castiglione della Pescaia ga ik me nog even inlezen, heb op Google Maps gezien dat het 2.5 uur rijden van ons centrale punt is, maar dit is misschien te combineren met Sienna? Ik lees net dat het Ridicolona Festival op 7 september in Florence is! Komt mooi uit met onze planning, kunnen we het Festival daar mooi mee vieren!
quote:GewoonDaantje schreef op 12 augustus 2015 @ 14:36:

Bedankt voor de tips tot zover!

Viareggio gaan we inderdaad combineren met Lucca! En over Castiglione della Pescaia ga ik me nog even inlezen, heb op Google Maps gezien dat het 2.5 uur rijden van ons centrale punt is, maar dit is misschien te combineren met Sienna? Ik lees net dat het Ridicolona Festival op 7 september in Florence is! Komt mooi uit met onze planning, kunnen we het Festival daar mooi mee vieren!Leuk dat festival! Mooi meegenomen!
Life begins at the end of your comfort zone..
Mijn ouders gaan graag naar het strand bij het dorpje vada. Een mooi rustig strand en je kan er heerlijk dineren. Ongeveer anderhalf uur rijden van Florence

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven