Tips Porto

14-08-2015 14:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar Cor en Don mij in de steek hebben gelaten oriënteer ik mij op een andere vakantiebestemming. Ik heb al een accommodatie in de Algarve voor een weekje met flexibel aankomst en vertrek data. Nu heb ik ontdekt dat je tussen Faro en Porto kun vliegen voor 15 euries met Ryanair. Dus ik overweeg om een paar dagen naar Porto te gaan en dan door vliegen naar Faro voor nog een weekje zon.

Echter in Porto ben ik nog nooit geweest, lijkt mij wel heel leuk. In hoeveel dagen kun je Porto bekijken? Ik vind eigenlijk alles leuk, musea, winkelen, haven, uit eten, wijn/port. Ik heb minder met uitgaan. Heb ik genoeg aan een dag of 3 of is een dag of 5 beter.

Daarna heb ik dus nog 7 dagen aan de Algarve.

Mocht je andere tips hebben mbt goedkope accommodatie in Porto of leuke tips over de stad, laat het weten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen tips maar ik wou jou nog wel even bedanken voor jouw tip van Cascais.

Ik ben daar twee weken geweest (en in de omgeving) met mijn dochtertje en we hebben een geweldige vakantie gehad.

Volgend jaar willen we nog een keer gedaan omdat we er nog niet genoeg van hadden.
Porto! Mijn favoriete stad in Portugal.

Als je heel basic alles wilt zien, heb je aan twee volle dagen genoeg, het is niet zo heel groot. Maar als je meer tijd hebt, is er ook genoeg te zien in en om de stad. Je kunt met de trein en metro makkelijk dagtrips maken naar Braga, Aveiro of Vila do Conde. Of met de tram naar Foz voor een strandwandeling.

Port proeven met rondleiding kan in Vila Nova de Gaia werkelijk overal.

Ik heb in het Garden House Hostel geslapen, de dorms zijn heel ruim en ze hebben ook privé kamers ensuite voor 50 euro. De groene binnenplaats is fijn aan het eind van de dag.

De laatste nacht heb ik in het Tattva Design Hostel geslapen, heeft een hele goede naam en daarom wilde het proberen, maar ik vond het erg tegenvallen. Te groot en erg onpersoonlijk vooral. De locatie is wel erg goed.

Winkelen: ben je in Lissabon geweest? Dan ken je misschien A Vida Portuguesa al? Zo niet: ga kijken! Allemaal mooi Portugese producten, veelal lokaal gemaakt en soms met vintage verpakking. Erg leuk voor souvenirs.

Daar vlakbij zitten ook het Moustache Cafe en Livraria Lello, twee leuke plekken voor een kop thee cq. drankje.
Wat leuk om te horen!!! Geen dank. Het is een leuk land en de Portugezen zijn lieve mensen.

Ik ben mij nu ook aan het oriënteren op Portugal en ik denk erover om op Porto te vliegen en dan steeds verder naar het zuiden te treinen, Porto, Coimbra, Lissabon of omgeving en daarna een weekje Algave.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 14 augustus 2015 @ 16:32:

Ik ben mij nu ook aan het oriënteren op Portugal en ik denk erover om op Porto te vliegen en dan steeds verder naar het zuiden te treinen, Porto, Coimbra, Lissabon of omgeving en daarna een weekje Algave.

Dat heb ik afgelopen voorjaar gedaan, zonder de week Algarve dan.

Vergeet in dit geval vooral Évora niet op je lijstje te zetten, prachtige kleine stad!
Bedankt voor de goede tips stippensokken, misschien blijf ik wat langer in Porto 3-5 dagen want het verblijf kan daar goedkoop en dan heb ik idd tijd om wat meer uitstapjes te maken.
Porto is klein, 2 dagen is genoeg. Maar je schijnt vanaf daar ook een mooie trein/bootreis te kunnen maken langs de wijnstreek, het binnenland in. Wellicht is dat leuk om er achteraan te doen.
Ik heb de hostels inmiddels gereserveerd, ik kom in de avond aan, ik heb 2,5-3 dagen uitgetrokken voor Porto.
Porto is een heerlijk authentieke stad met een rauw randje. Het is niet te vergelijken met een andere stad in Portugal en heeft echt haar eigen identiteit. Niet alleen de stad is mooi ook het noorden van Portugal zelf moet je zeker ontdekken. Er is hier relatief weinig toerisme en de duurzaamheid in deze regio staat hoog in het vaandel.

Op de volgende pagina's tref je informatie over deze stad en streek. Toerisme in Noord-Portugal en Porto geeft een algemene indruk over dit deel van Portugal. Deze Wikipedia pagina geeft nuttige info over de fraaie stad Porto zelf.
Ah, je hebt al geboekt. Maar voor andere meelezers deze tip, ik vond het appartement van deze airbnb verhuurder geweldig: https://www.airbnb.nl/users/show/3944088

Ze verhuren er drie in hetzelfde gebouw. Toplocatie en geweldig uitzicht als je een appartement kiest dat op de oude kerk uitkijkt.

Nog een tip die je niet zo gauw in de boekjes vindt: op vrijdag is er van 17-19u live fado in een onooglijk, spotgoedkoop cafeetje aan Rua dos Caldeireiros 204. Je waant je in de jaren 80 (qua kapsels en snorren aldaar). Mensen uit het publiek zingen liederen. Heel vriendelijke sfeer, wijn is ¤0,80, snacks zijn ¤0,50 (een soort empanadas / saucijzenbroodjes maar soms met kaas of groente gevuld... Na 2 stuks van ¤0,50 zat ik al behoorlijk vol!)

Veel plezier! Porto is ruig en leuk.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven